Enda et liste spm til vinterbaby.

Har ikke kjøpt et eneste ullplagg selv enda, og er faktisk litt usikker på om jeg skal kjøpe noe særlig også..:-) Av den enkle grunn at jeg selv har atopisk eksem, og klør meg halvt ihjel hvis jeg har ull direkte på kroppen... Tar det som det kommer jeg:-) Ser ut til at du har god oversikt på lista di da!:-)

Takktakk til alle som har svart, vi har strøket øre termometer og føler oss komfortable nokk til å kjøpe lite ull til å starte med:)

Jeg er en ull elsker. Men har også hatt ei datter med atopisk eksem og da ble ulla et problem. Bomull og bambus er fine alternativ. Styrer unna kunstfibre. Av erfaring kjøper jeg det meste i str 62 og da spesielt ulla. Str 50 er det ikke sikkert di passer engang.. 56 blir fort for smått. 62 eller 60 (som feks Joha) er smått nok.

Gjør som oioioi sier- kjøp vanlig termometer! Øretermometer er ikke nøyaktig, spesielt ikke til baby.

Har sterkt vurdert å kjøpe ull som er str 56/62 (Som fra Nøstebarn] når vi først kjøper:) :p

Jeg ammet og holdt på å svette bort når ungen hadde på seg ull. Så her blir det kjøpt inn litt ull som han kan ha på ute, eller bomull / bambus til inne og ammetid ☺

Jeg kjøpte inn masse ull sist gang, så viste de seg at han ikke tålte det. Det var kjipern. Måtte kjøpe nytt i bambusull og det må vi bruke i dag også... Så jeg kommer ikke til å kjøpe inn masse ull. Kjøper inn litt og ser ann derfra om vi kan bruke det eller ikke - så får vi evt kjøpe mer av det vi trenger.

Back
Topp