Enda et hekle spørsmål! Nå med bilde!

smash

Forumet er livet
VIP
Hvor nøye er det egentlig med størrelsen på nåla og garnet?
Mannen min var å kjøpte garn for meg, og ALLE han kjøpte står det nål 2 1/2 på..
Minste nåla mi er 4.. Kan jeg hekle med nål 4 til det garnet? Eller blir det helt feil?

hekle med to garn for å få heklenål 4[:)]

men om det er oppskrift hvor det er beskrevet heklenål så er det en smule viktig å følge dette ja, ihvertfall om man er nybegynner[:)]

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

men om det er oppskrift hvor det er beskrevet heklenål så er det en smule viktig å følge dette ja, ihvertfall om man er nybegynner[:)]

Har funnet et nydelig teppe. Men det er stoooort, så gidder ikke å begynne på det om jeg bruker alt feil..
Må holde meg til ett garn foreløbig, så da kan jeg bare glemme teppet da?[:(]

ORIGINAL: smash

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

er ikke noe problem å bruke dobbeltgarn, problemet er bare at teppet blir dobbelt så dyrt fordi man bruker to nøster 2,5 istedetfor ett nøste 4[8D]

jeg kjøper ofte 2,5garn og bruker det dobbelt fordi jeg synes fargene og utvalget er way much better enn i de andre garnene som har tykkere pinner.

Har funnet et nydelig teppe. Men det er stoooort, så gidder ikke å begynne på det om jeg bruker alt feil..
Må holde meg til ett garn foreløbig, så da kan jeg bare glemme teppet da?[:(]

har du no bilde på noe du har heklet med dobbel garn?

har du no bilde på noe du har heklet med dobbel garn?

har nettopp heklet ferdig noen pannebånd med 3dobbeltgarn (heklenål 6, tre stykk babyull 2-2,5). det ser ut som ett vanlig pannebånd, man ser liksom ikke at man bruker flere nøster[:)]

blir ikke å legge ut i kveld, for jeg reiser på hyttetur snart, og de er ikke ferdigmonterte[8D]

ORIGINAL: veni_vidi_vici

Du klarere sikkert fint å hekle med to tråder. Du kan hekle med en tråd også men da vil nok teppe bli mye luftigere siden du har litt stor pinne til tynt garn.

Uff, så kjipt.. Mannen min kjøpte ganske mange garn til meg, og de var litt dyre å[&:]

Har du bilde av garnet og teppet du skal hekle eller?
Ellers så går det fint å hekle med dobbel tråd altså, er ikke noe vanskeligere[:)]

Men som sagt så blir det jo dyrere da[&:]

Hadde glatt hekla med dobbelt garn, ikke noe vanskeligere i det heletatt.. Å like fint![:)]

Du klarer å hekle med dobbelt garn![;)] Det går kjempe fint!![:D]
Og jeg vil gjerne seg bilde av teppe du vil lage[:D]

Her er garnet:

Teppet:

FOR et fint teppe da, jeg fikk rent lyst til å lage et jeg og [:D] men tålmodighet har jeg da slettes ikke så jeg gleder meg til å se ditt produkt! heklet med dobbelt garn jeg og, ikke no pes det asså, blir så fint atte!

ORIGINAL: Læidy Bla Bla

FOR et fint teppe da, jeg fikk rent lyst til å lage et jeg og [:D] men tålmodighet har jeg da slettes ikke så jeg gleder meg til å se ditt produkt! heklet med dobbelt garn jeg og, ikke no pes det asså, blir så fint atte!

Ja, falt veldig for det teppet! Virkelig nydelig! Kanskje jeg skal slå til å hekle med 2 garn..

men det står jo at du skal bruke nål 4 da.. er garnet du har kjøpt så mye tynnere enn det på bildet da?

Hadde bare begynt jeg, tror det blir bra med den nåla du har og det garnet

Ikke noe problem å hekle det teppet med dobbelt garn iallefall, men det spørs jo om du syns det er verdt det da, med tanke på pris og sånn...

Men alle babygarn jeg har sett har egentlig vært så tynne som det der, så hvis du skal ha baby-ull uansett så er det nok bare å kjøre på[:D]

Det var ett nyyyyydelig teppe. Oppskrift?

ORIGINAL: Læidy Bla Bla

Som jeg skulle sagt det selv[;)]

tror jeg ville ha prøvd hvis jeg var deg jeg.... står iallefall at baby merino  Anbefalt pinne: 2,5 - 3,5 mm
Strikkefasthet: 10 x 10 cm = 24m x 32p http://www.garnstudio.com/lang/no/visgarn.php?garn=BabyMerino

Dale babyull er vel anbefalt pinne 2,5 men strikke fastheten er vel 32 hvis jeg ikke husker heeeelt feil..

vet ikke hvor mye strikkefasthet har å si når du hekler, det "verste" som kan skje når du hekler et teppe med "feil" strikkefasthet er at teppe får feil størrelse (dette er enkelt å justere siden det bare er et teppe) og at maskene blir for luftige eller for tette...

så ja, jeg ville ha prøvd med det garnet jeg.. tror ikke det blir så ille[:)]

Tusen takk for svar alle sammen! Tror jeg skal prøve med ett garn, og hvis det blir rart de første radene, så bare tar jeg det opp igjen!

ORIGINAL: ~Mummimamma~

Ikke noe problem å hekle det teppet med dobbelt garn iallefall, men det spørs jo om du syns det er verdt det da, med tanke på pris og sånn...

Men alle babygarn jeg har sett har egentlig vært så tynne som det der, så hvis du skal ha baby-ull uansett så er det nok bare å kjøre på[:D]

Kan ordne med oppskrift etter x faktor[:D]

ORIGINAL: ~Mummimamma~

Kan ordne med oppskrift etter x faktor[:D]

Gull[:D]

Back
Topp