Enda (...) en tråd om tidlig bekkenløsning..

GlaJenta88

Elsker forumet
Jeg vil ikke kuppe noen andres tråd, så starter en ny en istedet. I forrige svangerskap våknet jeg en dag med akutt gangsperre og sterke smerter. Dette var allerede i uke 20ish. Jeg hadde mye vondt, var til dels invalidisert og formant til krykker og museskritt resten av det svangerskapet (det ble noen laaaange måneder, men var heldigvis student). Dette er syv år siden og jeg har til dels kjent litt på smertene siden da i forbindelse med støvsuging, raking av løv og måking av snø.
Så ble jeg nå gravid igjen og har, enda godt, ikke merket noe nevneverdig til bekkenet!! Før idag... jeg er 15+3, og nå sliter jeg med gangsperre igjen. Jeg har vært på handletur, kjørt en del bil og vært på Inspiria med sønnen idag. Altså, en del gåing (men i gode joggesko med bra såle). Ser på klokka mi at antall skritt derimot ikke er så veldig mye (halvparten av en aktiv dag på jobb i barnehagen). Hva I alle verden skal jeg gjøre?! Jeg har trent mye bekkenbunn og rumpe i dette svangerskapet og vet at jeg har mye sterkere bekkenmuskulatur nå enn for syv år siden. Tror dere at en god natt søvn (Lurer på hvordan det skal gå til..) kan bøte på mye? Er jeg bare veldig sliten? Dere andre som sliter med bekkenproblematikk - hva gjør dere?

Last edited:
Bekkenløsning er noe Shit Jeg unngår alt jeg vet kommer til å gjøre vondt... Jeg er også 100% sykmeldt, da jeg hadde så smerter at jeg grein meg selv i søvn og våknet av at jeg grein når jeg snudde meg om natta. Her går jeg til fysio, passer på formen og tar mange pauser iløpet av dagen. Jeg har en liten en på 15 mnd som enda ikke går eller har bhg plass.. Så mye bæring.
Jeg klarer nå å fungere mye bedre som mamma og som person når jeg er "streng" med meg selv☺️ Vi har tross alt halve svangerskapet igjen, en fødsel og en vidunderlig tid i vente.
Har ett sterkt ønske om å jobbe men vil ikke ende opp med permanent bekkensmerter i etterkant☺️ Lytt til kroppen din og kjenn hva som er riktig☺️

Har gjort alt jeg kan for å unngå bekkenløsning denne runden jeg og, klarte å drøye den fra uke 7 sist til uke 14 nå - men måtte krype til korset i går. Hadde ett håp om at 3uker ferie skulle hjelpe på, men det har bare blitt verre og verre. Så ble 100% sykmeldt i 2uker nå i første omgang..

Back
Topp