Enda en tidlig ultralyd?

Hjmama

Flørter med forumet
Jeg har vært på tul når jeg var 6+6, og fikk tul på sykehuset når jeg er 12+6. Skal reise en god stund for å fortelle det til resten av familien osv, og vil da ta en ekstra ultralyd før det slik at jeg vet at alt er bra med baby før vi forteller det.. Mtp at vi ikke rekker å ta den ultralyden i uke 12+6 før vi skal dit. Overdriver jeg veldig nå? Jeg synes det bare er så kjipt at hvis vi forteller det til resten også en uke senere på sykehuset har det ikke gått bra:( er jo klar over at det kan skje uansett men..
 
Du overdriver ikke. Hilsen fire ultralyder frem til 10+2.
 
Du overdriver ikke. Hilsen fire ultralyder frem til 10+2.
Heheh, ikke sant! Bare hører ikke om at det er «normalt» for folk å ta flere, men er man bekymra og man har økonomi til det så burde det vel ikke være så farlig tenker jeg:)
 
Jeg har vært på tul når jeg var 6+6, og fikk tul på sykehuset når jeg er 12+6. Skal reise en god stund for å fortelle det til resten av familien osv, og vil da ta en ekstra ultralyd før det slik at jeg vet at alt er bra med baby før vi forteller det.. Mtp at vi ikke rekker å ta den ultralyden i uke 12+6 før vi skal dit. Overdriver jeg veldig nå? Jeg synes det bare er så kjipt at hvis vi forteller det til resten også en uke senere på sykehuset har det ikke gått bra:( er jo klar over at det kan skje uansett men..
Det @Sandwich sa! Hilsen også fire ultraylder innen 10+0. De ukene er lange når man er bekymra!
 
Heheh, ikke sant! Bare hører ikke om at det er «normalt» for folk å ta flere, men er man bekymra og man har økonomi til det så burde det vel ikke være så farlig tenker jeg:)
Noen er jo så avslappa at det holder med de offentlig, men det er IKKE jeg. :p Også har jeg ren luksus med billig ultralyd som jeg kan få på kort varsel på legekontoret tre minutter unna. Samt tydelig beskjed om at det er bare å komme når som helst pga historikk med SA og MA.
Jeg hadde ikke hatt råd til privat til typ 1500,- hele tiden altså. Men hvis jeg HADDE så god økonomi at det ikke spilte noen rolle så hadde jeg sikkert gjort det også.
 
Jeg forstår det absolutt. Har hatt to stk. selv, en var bestemt pga IVF, og den første fordi jeg hadde en del smerter.

Nå vet jeg ikke helt når jeg får tidlig UL, men det blir vel i alle fall 3 uker til, om ikke 5 uker. Jeg har veldig lyst til å ta en UL til før det. Men samboer sier det er viktig at jeg lærer meg å stole på kroppen, og det er jo egentlig enig i. Kommer ikke til å ta en UL uten han og det koster jo også en del penger. Men om jeg absolutt ikke klarer å slappe av så får jeg han nok med på en til.

Men målet mitt nå er egentlig å klare å la være, så er jeg kanskje også mer avslappet senere i svangerskapet.
 
Synes ikke du overdriver.
Jeg har 2 MA bak meg og greier IKKE å slappe av og tenke at alt går fint.
Jeg hadde ultralyd i uke 7, det var hovedsaklig på grunn av IVF, men hadde tatt en på det tidspunktet uansett.
Hadde en i uke 9 og skal ha en til i uke 11
 
Jeg har vært på tul når jeg var 6+6, og fikk tul på sykehuset når jeg er 12+6. Skal reise en god stund for å fortelle det til resten av familien osv, og vil da ta en ekstra ultralyd før det slik at jeg vet at alt er bra med baby før vi forteller det.. Mtp at vi ikke rekker å ta den ultralyden i uke 12+6 før vi skal dit. Overdriver jeg veldig nå? Jeg synes det bare er så kjipt at hvis vi forteller det til resten også en uke senere på sykehuset har det ikke gått bra:( er jo klar over at det kan skje uansett men..
Jeg tenker man gjør det som man føler er riktig for seg selv, og ikke skal tenke om man overdriver eller ei :Heartred
Er jo koselig å ha ferske bilder av vidunderet når man skal fortelle familien også :love017
 
Skjønner godt at du vurderer det. Jeg har første time 9+4 og vurderer å bestille meg en før. Har enda ikke gjort det fordi jeg rett og slett er engstelig for å ta ultralyd etter sist svangerskap. Så vet ikke om jeg orker å grue meg mye en ekstra gang. Har ikke bestemt meg enda og vet for eks at det fortsatt er ledige timer i nærområdet i starten av neste uke :hilarious:
 
Hei! Jeg tenker at du gjør det som føles best i mammahjertet ditt :Heartred Hvis du ikke greier å slappe av med de ultralydene du har tatt, så tar du en til. Det er jo bare fantastisk kos uansett. Jeg er 10+2 i dag og har tatt to ultralyder. Én 7+0 og én i går 10+1. Den i går tok jeg fordi jeg hadde trang til å vite om alt var bra ettersom jeg hadde blødning i helgen. Det kan være mange grunner til at vi ikke klarer å slå oss til ro med at alt er fint i magehuset, og hva som gjør at du vil ta en ekstra, det får være opp til deg og mammahjertet ditt:Heartred Kos deg med ultralyd :love7
 
Back
Topp