enda en juletråd..

Klesklypa

Gift med forumet
Kor skal du feire jul i år da, med kem?? lager du jul sjølv eller reiser du bort?

og kordan gjør dokke det med rutinene til lillemann? skal han/ho få vere oppe til han/ho svimer eller er det leggetid klokke sju??
 
Vi skal til mine foreldre, sammen med min bror og kjæresten hans. Vi strekker leggetiden en tanke den kvelden, men ikke sykt mye lenger. Kidsa skal sove der. Å vekke dem natterstid for å reise hjem er heeeeeeeelt uaktuelt.
 
Me ska te svigers, så det blir sørlandsjul på oss:) Komme nok heilt ann på humøret med legging, men hu pleie ikkje å ta det igjen på morgonen så det blir nok ikkje veeeeldig seint...
 
Vi skal feire hjemme sånn som i fjor.  Begynner å grue meg da jeg har den lista over hva jeg må gjøre.
Følger det såkaldte "trone-systemet" for å ha kontroll her. hehehe!
 
vi skal i år, som i fjor, være hos foreldrene mine :) har ikke så mange andre alternativer egentlig :P gleder meg som en unge...pernille si gudmor (som bor i skottland) kommer til byen, søstern min og kjæresten kommer, og 2. juledag kommer min mormor....har aldri vært så mye folk på julaften før, så det blir stas :D
 
Vi skal feire julaften hos svigers, kommer til å la han være oppe litt lengre om han orker det. Han skal overnatte der, så vi slipper å dra han opp for å sove hjemme. Skal tilbake dit å spise julefrokost 1.juledag :-)
 
feirer hos svigers som jo bor 10 meter unna....her er det strengt kveldsregime, men så er han ekstremt kveldstrøtt også...og står og peker på senga og sier e o når han vil legge seg....
 
Heile dagen og mesteparten av kvelden blir eg og Malin aleine, når hun er i seng, kommer mannen heim fra jobb. Da spiser me ilag, åpner våre gaver og kose oss litt ilag

Så blir det resterende julegåver på Malin dagen etter, når hun har kvilt tenker eg

Da har mannen fri 1 og 2 juledag i det minste
 
Vi skal være hos svigers. Han blir nok lagt der en halv time- time etter vanlig leggetid vil eg tro. Så tar vi han med oss når vi skal heim, men så har vi bare han da. Forstår Snickers godt også som lar de ligge over :-) Men eg vil ha han for meg sjøl =)

Det eneste eg syns blir litt dumt er middag kl 17.30. Ikkje for å kuppe tråden til Klesklypa, men kan eg spørre når dere skal spise?
Eg foreslo middag i 17 tida, også ville svigermor utsette det til halv og eg er redd det blir for seint siden middagen tar lang tid, mye å rydde av bordet og slikt også skal vi åpne gaver. Hadde vært greitt om han hadde fått litt mer tid til å roe seg eller leke med ett par av gavene sine før leggetid så han var klar for leggings. Å roe Sander før legging er viktig for han..  
 
Vi skal spise kl 5......så vi er vel på plass kl halv 5, tenker jeg.

RLD: For deg selv? Han har ikke vondt av å være hos andre, heller! ;-) Du kan jo hente han tidlig neste morgen, og da får han sove godt, uten avbrekk.....kald bil......inn og ut....
 
Vi skal ihvertfall være på plass rundt middagsbordet kl 17:00. Er det ikke det som er ganske vanlig? Sølvguttene synger julen inn i de mange hjem. :)
 
Vi har egentlig ikkje noke son fast tid middagen er.. men meiner det er i fem tida en gang :) når middag er ferdig!
Maria kommer nok til å få pakke opp litt gaver tidligere på dagen i år. Dette skal så absolutt ikkje bli en tradisjon! men i år når ho er så liten og ikkje husker det :) også er ho også så himla trøtt om  kvelden at eg tror ikkje vi får til å ha ho oppe lenger enn til klokka sju.

Vi skal til mamma å feire der i år. sover der heile gjengen!
er ikkje det kanskje en løsning da RLD?? synes også det hørtes slitsom ut for lillemann å bli vekt å skulle ut i bil osv.. men dette veit du selfølgelig best sjølv!!
 
Vi skal være hos svigers. De bor 5-10 min unna med bil. Vi spiser kl 5 hadde vi tenkt. Iver får være våken en stund lengre enn han pleier, men han pleier å si i fra når han vil legge seg, og gjør han det kl 7 så skal ikke jeg på død og liv holde han oppe :) Han skal overnatte der :)
 
Vi skal også spise middag hos svigers kl 17.00, da sølvguttene synger julen inn :-)
Oliver og kusina skal få åpne noen gaver før middagen og resten etter middagen, han pleier å legge seg til kl 19.00, men får være oppe litt lengre den dagen.
Han skal overnatte der også, for å slippe å vekke han når vi skal hjem. 1. juledag skal vi tilbake og spise julefrokost der emoticon
 
Klypa: Vi skal være hos pappa og samboern. Første julen i det nye huset de sitt, så det blir koselig :) Jeg kjenenr gullet såpass godt at han kommer til å være turbo en god stund etter leggetid, he he! I alle fall den kvelden :P Så han skal få lov å være oppe lengre ja, det er tross alt julaften så da får han lov.
Vi tar med reisesenga og legger han når den tid kommer. Vi skal ikke overnatte der, så vi lar han ha på nattasen og setter han ut i en varm bil når vi skal kjøre hjem.

Møffis: Skal dere?!!??!? SÅååååååååååå koselig!!!!!!!!!!! :) :) :) :) :) :) :)
Det er jo fult opp i romjulen og sånn da, men hadde jo vært jysla kjekt om vi hadde funnet et par minutter ledig :)
Når drar dere hjem igjen da?

Eldis: "Trone-systemet", ha ha ha ha!!!! Den likte jeg, hi hi hi hi!!!!!!!
 
Snickers og klypa: 
Eg får så lite tid med Sander, har alltid dårlig samvittighet for at eg er for lite med han, også vil eg ha litt fri seinere i jula når eg og T skal på kinodate og handle litt viss vi skulle no finne noe fint på salg =) 
Sander er "vant" med å bli vekka, og lagt i vogn eller i bil og sover bare videre der eller når han kommer heim. Vi gjør det ikkje akkurat kvar helg, men vi gjør det innimellom når vi er hos venner til seint eller hos familien =) Heldigvis har han ingen problem med det. Bilen forvarmes og han pakkes inn i dress og tepper :) 
Hadde han vært som meg og ikkje klart å sovne igjen så hadde eg latt han sove over der ;) 
 


RLD skrev:
Snickers og klypa: 
Eg får så lite tid med Sander, har alltid dårlig samvittighet for at eg er for lite med han, også vil eg ha litt fri seinere i jula når eg og T skal på kinodate og handle litt viss vi skulle no finne noe fint på salg =) 
Sander er "vant" med å bli vekka, og lagt i vogn eller i bil og sover bare videre der eller når han kommer heim. Vi gjør det ikkje akkurat kvar helg, men vi gjør det innimellom når vi er hos venner til seint eller hos familien =) Heldigvis har han ingen problem med det. Bilen forvarmes og han pakkes inn i dress og tepper :) 
Hadde han vært som meg og ikkje klart å sovne igjen så hadde eg latt han sove over der ;) 

Du trenger ikkje forklare noke for min del :) eg veir at du gjør alt det beste for Sander!
 
Tronis: me blir nok tom onsdag i romjula, og det hadde våre veldig kjekt å truffe deg igjen!! Men eg e redde for at dagane går, det e erfaringen frå dei andre årå... Men me sko snart fått te ett treff igjen, alt for lenge si!!!
 


Møffen skrev:
Tronis: me blir nok tom onsdag i romjula, og det hadde våre veldig kjekt å truffe deg igjen!! Men eg e redde for at dagane går, det e erfaringen frå dei andre årå... Men me sko snart fått te ett treff igjen, alt for lenge si!!!


Ja, det blir jo ofte sånn :( Jeg jobber jo netter i hele romjulen også, så er det bare å stå opp for å gå rett i fam.selskaper :/

Men vi tar det jo selvfølgelig igjen, søta! :) :) :) Null stress!! :D:D 
 
Back
Topp