Enda en dåpstråd

Lykkelig1985

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Vi skal ha dåp i slutten av november så har god til på meg enda, men tenkte det kunne være greit å starte planleggingen litt. Dere som har hatt dåp eller skal ha det snart, hvor mange kaker beregnet dere i dåpen? Og er det noen som har noen tips til hvor en finner fin og billig pynt?

På en rund kake med 24 cm i diameter kan man regne 14 ganske store kakestykker. Til et selskap (dåp) der det er flere kaker, tar folk ofte mindre stykker for de vil smake på flere sorter. Alså, du kan fort regne 18-20 mindre/små kakestykker på en 24 cm kake.
Vi har alltid mye kaker, siden vi har flere favoritter vi MÅ ha:) dessuten liker jeg å bake:) syns det er bedre å ha rikelig enn snaue fat. Gubben tar med seg en restekake på jobb, jeg inviterer til resteselskap ol.

Vi var 20 voksne og 7 barn.
Dette er de kakene jeg kommer på vi hadde:

-Dåpskake m fondant, stor rektangulær
-Snickerskake
-Pavlova
-Oreokake
-Is-ostekake (megagod)
-Fyrstekake
-Ispinner til barna

Lurer på om det er ei kake til jeg ikke kommer på.

Vi hadde myye igjen altså, men det syns jeg også er sånn det skal være :-)

Jeg har handla en del pynt på ebay ;) Aldri handla der før, kan fort bli hekta :p
Panduro har og mye dåpspynt :)

selskapsshop.no :) mye fint :)

Vi skal ha dåp nå til helgen. Vi blir ca 14 voksne og 4 barn. Vi skal bare ha to kaker og dronning Maudpudding. Lys og servietter har er kjøpt på Nille, hvit duk kjøpt på sparkjøp og uro som jeg skal ha hengende over bordet, bordkortene og blomsterdekorasjonene lage eg selv. (Er utdannet blomsterdekoratør)

Ellers har du pynttilfest.no ;)

Tusen takk for tips alle sammen. Får bruke kvelden på å titte litt rundt på disse nettsidene :)

Termin 30 juli, gutten kom 21.07.2013 :)

Back
Topp