Enda en bilstol innlegg

Mamma_2013

ØnskerMegEnGullUnge2013<3
Hei alle.

Jeg sliter virkelig...

Vi har altså en Maxi-Cosi MobiXP.
Sønnen min bare gråter når han sitter (bakovervendt) noe den stolen er. Kjøpte kun bakovervendt (siden jeg ikke tenkte helt klart) han nekter å sitte i den, og jeg nekter å kjøre bil med en gråtende unge bak i bilen. Så jeg tok ut stolen, og bruker ikke bil lenger, eller han blir hjemme med en voksen når jeg må ut på en biltur.

Men nå begynner det faktisk å bli litt problematisk, siden jeg må ha han med meg en gang iblant og trenger bilstol da. (Kjører ikke bil så ofte, men jeg ønsker at han sitter sikra i bilen uavhengig av hvor langt vi skal og ikke)

Så hva burde jeg gå for? Bør være en kun forovervendt.

Jeg prøver også å selge bilstolen vår, noe som virker umulig. :( Den er jo nesten ikke brukt....

Håper noen kan komme med gode anbefalinger.

Takk på forhånd.

Hva er verst, kjøre bil med en unge som gråter eller risikere store nakkeskader?

Begge deler spør du meg.

Jeg takler ikke at han hyl gråter i bilen, Desverre og kjører minimalt kun når det er noe spess og da bruker vi seff Maxi-cosi bilstolen.

Jeg ville fortsatt å kjøre minimalt, og holde ut gråtinga en stund til. Forstår at det begrenser mye, men det er veldig tidlig å snu en på 19 mnd, særlig når det kun er pga gråt. Har du prøvd andre bakovervendte stoler? Kanskje han ikke sitter godt? Prøvd med leker, DVD-spiller eller noe annet som kan distrahere?

Jeg syns det er veldig tidlig å snu han fordi han er misfornøyd.
Speil i bilen slik at han kan se deg?
Dvd spiller?
Cd med barnesanger hvor dere synger sammen?
Favorittbok eller bamse som alltid venter på han i bilen?

Har lånt forovervendt stol, bare for å se om hvordan han reagerer og da gråter han ikke i det heletatt.

DVD å slikt har jeg ikke tenkt på, speil har jeg allerede og det funker ikke nei. Bok, bamse el cd har jeg heller ikke prøvd.

Så jeg får utforske litt. Litt kjipt å ikke bruke bilstol som kostet en del, også får man ikke solgt den heller. Skal ikke være enkelt nei....

Har lånt forovervendt stol, bare for å se om hvordan han reagerer og da gråter han ikke i det heletatt.

DVD å slikt har jeg ikke tenkt på, speil har jeg allerede og det funker ikke nei. Bok, bamse el cd har jeg heller ikke prøvd.

Så jeg får utforske litt. Litt kjipt å ikke bruke bilstol som kostet en del, også får man ikke solgt den heller. Skal ikke være enkelt nei....
Prøv alt før du snur i alle fall!

Hei alle.

Jeg sliter virkelig...

Vi har altså en Maxi-Cosi MobiXP.
Sønnen min bare gråter når han sitter (bakovervendt) noe den stolen er. Kjøpte kun bakovervendt (siden jeg ikke tenkte helt klart) han nekter å sitte i den, og jeg nekter å kjøre bil med en gråtende unge bak i bilen. Så jeg tok ut stolen, og bruker ikke bil lenger, eller han blir hjemme med en voksen når jeg må ut på en biltur.

Men nå begynner det faktisk å bli litt problematisk, siden jeg må ha han med meg en gang iblant og trenger bilstol da. (Kjører ikke bil så ofte, men jeg ønsker at han sitter sikra i bilen uavhengig av hvor langt vi skal og ikke)

Så hva burde jeg gå for? Bør være en kun forovervendt.

Jeg prøver også å selge bilstolen vår, noe som virker umulig. :( Den er jo nesten ikke brukt....

Håper noen kan komme med gode anbefalinger.

Takk på forhånd.
Britax trifix er ren fremover, og god i test i Europa, men vanskelig i få tak i. Rene fremover er veldig vanskelig å få tak i Norge generelt. Men av kombi stoler har jeg god erfaring med besafe combi x3, og britax dualfix. Foretrekker britax'en.

Back
Topp