Enda en ammetråd

Bkno7873562 (baby_doll)

Forelsket i forumet
Jeg må innrømme at jeg syns ikke det er bare bare med amming. Sist ga jeg opp tidlig fordi jeg ikke fikk til ammingen (lite veiledning) og hadde omtrent bare kjøttsår og deretter fikk jeg betennelse. Den dårlige erfaringen sitter godt psykisk. Nå er jeg sliten i dag, brystene et ømme og har super dårlig samvittighet ovenfor jentungen (3 år)som jeg føler jeg ikke har tid til fordi jeg har babyen på puppen konstant..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Skjønner den med dårlig samvittighet.. Mine er litt større, så lettere å forklare.. Men stakk i hjertet da storesøster sa at hun skulle ønske hun var baby.. Det var når det sto på som værst de to første ukene.. Håper du har noen til å avlaste deg litt, ta bleieskift osv. Moren min var her mye når mann min var på reise.. Kosa seg med bleieskift og bysset vesla.. Da fikk jeg litt tid å dulle med de to største

Gutt 2006 - Jente 2008 - Jente 7.Juli 2013

Er på nippet til å gi opp ammingen nå.føler at hvis jeg gjør det blir alt bedre men samtidig så skuffer jeg meg selv..det er jo praktisk og bra for babyen å få morsmelk.

Jeg slet og med ammingen. Brukte brystskjold og lille fikk antakeligvis ikke tømt meg. Dette førte til to brystbetennelser og en gang jeg nesten fikk det, i tillegg til MYE økedager. Etter siste brystbetennelse sa jeg stopp og begynte rett på flaske. Har det SÅ mye bedre nå, selvom det såklart er litt nederlag å slutte å amme.
Ville bare si at amming skal være kos for begge, ikke bare slit. Selvom det kan være styr med flaske (vaske,koke,osv), så har ting blitt mye bedre for oss etter vi begynte med mme. Jeg klarer nå å kose meg med lille, og det gjorde jeg nesten ikke før. Det er rett og slett noe du selv må kjenne på, hva du orker. Men flaskebarn blir akkurat like bra som de som får pupp, så ikke ta det så tungt om du velger å begynne med flaske :)

Back
Topp