Enda en ammetråd.

Elba

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Her slites det veldig!
Måtte pause ammingen fordi jeg hadde veldig betente og fæle brystvorter og en ubeskrivelig smerte. Har pumpet og pumpet, og de er så fine nå at jeg egentlig kunne begynt igjen. Men det går ikke.

Jeg vet det skal gjøre vondt i starten, men smerten er den samme som da jeg måtte ta en pause, og jeg begynner å hylgrine så fort han får tak. Det er som om tjue nåler står og stikker seg inn i brystvortene og videre inn i puppen...

Sjekket han for kort tungebånd, og det hadde han ikke. Så barnepleierene lurte på sopp. Noen som har hatt det? Hvordan føltes det, og fikk du til å amme etter de var behandlet?

De er også konstant vonde selv når jeg ikke pumper eller prøver å amme. Vanskelig når man får beskjed om å gå med de mest mulig uten klær, men får antydning til brystbetennelse med en gang :/

Er så nære ved å gi opp, men jeg vil virkelig ikke det :(
Tenker på at han må jo gå glipp av veldig mye viktig nærhet i starten når jeg ikke ammer?

Ble langt, men håper noen har erfaringer...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Gutten vår meldte sin ankomst 13/7 ❤ Termin 25/7.

Hei. Dette høres ikke godt ut. Men du er ikke aleine. Jeg går nå på penselin for sopp og samme får babyen. Ekstremt vondt dette :( du kan begynne å ta canestene å smørre på, er det jeg gjør men nå har jo min kort tungebånd også så blir liksom ikke bedre. Ammer du med skjold?

Må bare tilføye at du bør gå til fastlegen. Jeg har tatt prøver av brystvortene og melken er sendt inn til dyrkning sånn du går til legen så ta med pumpe melk. Jeg skal tilbake på fredag for å få svar og evt klippe tungebånd

Tusen takk for svar! :)
Har prøvd å amme med skjold også, men det er akkurat like vondt :/ Skal på 3-ukers kontroll i morgen, så tenkte å høre med de om de tar en sånn prøve. Skal huske å ta med melk :)

Nå har jeg hatt intense tak i den ene puppen de to siste timene, så jeg frykter at det har slått ut en skikkelig brystbetennelse også.

Uff, skal ikke være lett!

Lykke til med svaret! Håper alt ordner seg fort hos dere :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sniker...
Stikkende smerte innover i brystet høres veldig ut som sopp. Jeg beskrev soppangrepet mitt en gang med ordene " jeg ammer piggtrådmelk" når det har gått inn i melkegangene vil jeg anbefale tabletter ( på resept) få deg en legitime, og ja ammingen ordner seg etterhvert igjen. Sopp er forjæ.. Vondt

Sniker...
Stikkende smerte innover i brystet høres veldig ut som sopp. Jeg beskrev soppangrepet mitt en gang med ordene " jeg ammer piggtrådmelk" når det har gått inn i melkegangene vil jeg anbefale tabletter ( på resept) få deg en legitime, og ja ammingen ordner seg etterhvert igjen. Sopp er forjæ.. Vondt

Da er det nok ingen tvil. Prøver å pumpe nå, og det er som piggtråd i hele puppen og i melkegangene. Pumper vanligvis på styrke fire, nå griner jeg på styrke én. Slo brått ut ordentlig dette :(

Er det noe som kan dempe smertene? Og virker pillene fra legen fort?
Blir spennende å se om jeg holder natten i gjennom.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

det var barnelegen på hs som oppdaget sopp hos meg men de tar ikke slike prøve som min lege tok for å finne ut hvilke penselin jeg skal ha så du må nok til legen. Men jeg måtte begynne på en sopp kur uansett svar. MeN jeg syndes canestene salven hjelper å lindre. Du kan jo evt begynne med den, er jo helt ufarlig har jeg hørt. Jeg ammer på det ene brystet som er best så lar jeg det ene hvile. skal ikke være helt enkelt dette ned ammingen :( masse masse lykketil og håper det gror fort og at de finner ut hva du har

Da er det nok ingen tvil. Prøver å pumpe nå, og det er som piggtråd i hele puppen og i melkegangene. Pumper vanligvis på styrke fire, nå griner jeg på styrke én. Slo brått ut ordentlig dette :(

Er det noe som kan dempe smertene? Og virker pillene fra legen fort?
Blir spennende å se om jeg holder natten i gjennom.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mener å huske at de pillene virket ganske fort.
Canesten kan også hjelpe litt, men den virker bare på utsiden Og om du har sår eller sprekker så kan det svi.

Legen på helsestasjonen mente at Canesten skulle virke innover også, så vi skulle vente med pillekur og antibiotika. Får også Paralin Forte for smertene, og kur til mini sin munn. Aff... På toppen av infeksjonen ser det ut til at jeg har fått brystbetennelse også.

Så nå blir det bare å få ned smertene så jeg får tømt puppen som begynner å bli relativt sprengt. Håper jeg klarer å opprettholde produksjonen mens han må bruke MME, så vi kan fortsette med amming og MM når alt er bra.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Uffameg,,, høres ikje godt ut ! Håper det går fort over

Innlagt på sykehus med kraftig betennelse og illrøde pupper :/ veldig vondt! CRP på 137, som er ganske høyt.

Pass godt på fordelene deres, jenter!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Oi, så pass :/
Masse masse god bedring ❤

❤Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin❤

Tusen takk! :)
Har ikke gitt opp enda. Etter et døgn uten å få ut noe som helst, løsnet det endelig nå! Så ut som om jeg hadde lagt inn en god dose silikon!
Er klumpete melk som blokkerer så jeg ikke får ut noe. Men med sterke smertestillende og høyt trykk på pumpa klarte jeg å få ut litt av det så melka kom igjennom :)

Kan prøve meg på amming om noen dager hvis smertene er borte, hvis ikke får jeg bare fortsette å pumpe. Så lenge han får morsmelk er jeg fornøyd :)

Må nok bli på sykehuset litt til, da CRP var på 157, og feberen kommer og går.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vet hvordan du her det, hatt brystbetennelse to ganger, var skikkelig dårlig den første gangen.
Begge gangene behandla de meg for sopp, de er kjappe til å tro at det er det.
Jeg var "heldigvis" innlagt på sykehuset fra før av, jeg gikk med det over 2 uker men fullammer fortsatt, så det er håp!

Masse lykke til!

Takk takk. Er fortsatt på sykehuset på 5. dagen. Problemet nå er at det driver å tetter seg sånn at jeg ikke får tømt de igjen. Men dette skal gå. Må bare få vekk bakteriene og alt som blokkerer.
På den lyse siden var sopprøven negativ.

Godt å høre at du fortsatt fullammer, det gir håp! :)
Lille må ha noen dager på erstatning, og selv om jeg ikke liker det, prøver jeg å fokusere på at det kun er for en periode.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Back
Topp