En voksen og to barn på fly...

Magda Green

Elsker forumet
....hvordan går det? Noen erfaringer?

Skal mest sannsynlig reise fra sør til nord i påsken, men med mannens flyskrekk er egentlig bare bil eller tog alternativet. OM ikke jeg tar barna på flytur da.. Det gjør jo at reisen blir betydelig kortere!!
Men kjenner jeg kvier meg for å dra med en på snart ett år + 2,5 år. Spesielt på flyplassen og det før og etter selve sittingen i flyet. I flyet er det jo bare å sitte - og skulle de lage balluba...ja så er det vel (desverre) verst for medpassasjerer. Der kan de iallefall ikke bli borte[;)][;)]

Bil kutter jeg for syns det blir så langt for to små, spesielt minstemann.
tog er greit nok, men en på snart ett år da vil nok helst krabbe rundt, og det er litt upraktisk på tog[;)]
Fly går raskt! Meen...skummelt.

Noen erfaringer der ute??[:)][8D]

En i bæresele, en i hånda eller lånt vogn på flyplassen. Så går jo det sikkert fint det. Bestikkelser av massevis i sekken og hjelp på begge flyplassene så går det fint.

Folk er forståelsesfulle og hjelpsomme når de ser du kommer med to små.

Nei, har nok ingen erfaringer med å reise alene, men jeg tenker at det må da vel gå greit! Og det er vel ikke sååå mange timer det er snakk om? De begynner å nærme seg tre år og da er det nok stas å sitte på fly! Og lillebror MÅ bare sitte i ro, sånn er det bare[8D]

Det går nok fint skal du se[;)]

ORIGINAL: TauZa

En i bæresele, en i hånda eller lånt vogn på flyplassen. Så går jo det sikkert fint det. Bestikkelser av massevis i sekken og hjelp på begge flyplassene så går det fint.

Folk er forståelsesfulle og hjelpsomme når de ser du kommer med to små.

enig her, kjøpt litt ting og tang til eldstemannen, så han blir opptatt.
bestikkelser er alltid kjekt[;)]

Jeg hadde ikke turt tror jeg [8D] Eller kommer ann på hva som hadde venta meg i beløning i andre enden HAHA [8D]

Og norwegian tror jeg ikke du har "lov" når de er under enn viss alder... Mener jeg kun fikk "valget" om 1 barn da jeg reiste.

ORIGINAL: KathMor

Jeg hadde ikke turt tror jeg [8D] Eller kommer ann på hva som hadde venta meg i beløning i andre enden HAHA [8D]

Og norwegian tror jeg ikke du har "lov" når de er under enn viss alder... Mener jeg kun fikk "valget" om 1 barn da jeg reiste.

Jeg måtte sjekke på norwegian...[8D] Jeg trykte 5 barn 2-11 år[8D], men kan bare ha ett spedbarn med (sikkert fordi det sitter i setet til en voksen)[;) og det går[:D]

Diskriminering av aleneforeldre med tvilling-spedbarn?[8D][8|]

Jeg skal reise alene til Spania - Malaga til sommeren - med begge gutta.......[:)][:)]
Blir spennende å se hvordan det går..... Jeg tenker jeg tar med meg en bærbar DVD spiller, bøker, biler, snop og tegnesaker. Jeg må ha en på fanget og en i eget sete....Regner med at begge to får plass i samme sete sånn når vi har kommet opp i lufta[:)]
Jeg kommer til å ta med meg bæremeis også kan Theodor gå. Evt kjøpe meg en sånn pitteliten paraply trille som kan legges i hattehylla[:)]
Dyner, smokk og kos....så får det bare gå som det går[:)]

Takk for alle svar![:)][:)]

Om hvordan jenta mi her...hm.. det er sånn ettersom. I sommer dro i opp i fly, men hadde med meg en voksen ekstra. (svigermor tok fly ned, møtte oss, og fløy med oss opp igjen [;)]) Og da var tøtta skikkelig turbo. Suuuperglad for å ikke være alene. [8D]

Men allerede nå er det jo bedre her hjemme iallefall - så det blir nok annerledes om ennå 3 mnd.

Kanskje jeg skal gjøre som du, Buble, og bare kjøre på - så får det gå som det går. Kan jo bli vel så slitsom med et døgn på tog også (selvom da er vi 2 voksne). På tog tror jeg tøtta lett kan underholdes, og kanskje er det andre barn der også, men lillebror kan nok bli litt mer lei. hm.... Evt kan jeg ta tog opp og fly ned?

Da er det mest natt oppover - og når vi flyr ned er det fra en mindre flyplass en gardermoen, og det føles tryggere.......*tenke, tenke*.

Skal faktisk oppover i mars, men da pga min mor blir med som reisefølge. Får jo sjekket det ut da, men bør bestille flybillettene nå for påsken uansett.

Nei, det er dumt å la seg stoppe altså, det går jo sikkert bra. Litt uro og bråk og stress takler man jo for noen timer. Er kanskje litt pysete jeg[8D][8D]

jeg har vurdert å reise nordover med mine to unger ( på 2,5 og 4) kan ikke si det frister, må mellomlande i oslo og bytte fly. er lettere med 4 åringen enn med frøkna, hun er ikke helt enig i å sitte i ro så lenge[&:] og bare det og gå inn og ut av flyet + vente på flyplassen på neste fly, *svett*

sist jeg skulle hjem til jul reiste jeg og ungene opp med en venninne.det gikk kjempefint! jeg klarte faktisk holde meg ganske rolig også ( har flyskrekk i perioder) så kom sambo opp noen dager senere ( han måtte jobbe)

så kan være lurt og få med seg noen venner, hvis de også skal oppover[;)]

Back
Topp