En vanskelig situasjon...

snowyo

Andre møte med forumet
Ja, hvordan skal man egentlig starte.. Jeg og kjæresten min har vært sammen i et år nå i mai. Har aldri vært så forelsket før, og følte at nå kunne jeg endelig ha det bra.
I fjor høst begynte jeg på voksenopplæring for å endelig bli ferdig med videregående, som har blitt utsatt så mange ganger pga andre uforutsette hendelser, blant annet graviditet med sønnen min, som nå blir 3 i april. Jeg hadde et tungt svangerskap med han, der jeg fant ut 2 mnd før fødsel at barnefaren hadde sendt nakenbilder med ei 15(!) år gammel jente. Har for det meste klart meg alene med sønnen min, men har nå flyttet til samme sted som bf bor pga skolegangen. Han har nå samvær med ham annenhver helg, noe som heldigvis funker veldig bra, men gud det har vært en lang vei dit...

Nå blir det mye info på en gang her, men føler at jeg bare vil skrive i fra meg, og håper det er greit..
Det er nå 1 mnd siden kjæresten min fortalte at han hadde vært utro før jul... (fortalte meg det 2 mnd etter det skjedde). Han hadde vært på julebord og blitt med en annen jente hjem..
Jeg ble helt knust, klarte ikke spise, klarte nesten ikke fungere. Så kan dere jo gjette hvorfor jeg legger dette innlegget inn her? Jo, 1 uke etterpå lyste to streker mot meg. Jeg har ikke gått på prevensjon på en stund, fordi jeg plutselig fikk ekstremt dårlig hud etter jeg fikk barn, aldri hatt kviser før! Kjæresten sa at jeg bare kunne slutte på p-pillene om det var det som ga meg dårlig hud, og vi snakket såvidt om det at om det kom et barn nå, så hadde det ikke vært krise. Det hadde jo ikke det nei, hvis han ikke hadde valgt å være utro.
Dagene bare går, og jeg er like lei meg hver dag. Jeg føler meg så ekstremt alene. Vi prøver å få forholdet til å funke, men det er bare så ekstremt vanskelig. Jeg klarer ikke stole på han, og tiden vi ikke er sammen, sitter jeg bare og plager meg selv med mine egne tanker. Føler meg ikke god nok. Jeg sliter meg gjennom skoledagene, eneste som holder meg oppe er den nydelige sønnen min, som virkelig er det eneste som gir meg glede nå.
Har lyst å glede meg over graviditeten, at et lite mirakel vokser i magen min, men det er så vanskelig. Tanken på at risikoen for at jeg blir alene med 2 stk er skremmende. Hadde lovet meg selv at neste gang jeg ble gravid skulle det være med en jeg virkelig følte meg elsket av, og som jeg selv virkelig elsket.. Hvordan kan jeg noen gang stole på han igjen?
Beklager for et så trist innlegg, men er så nedfor, og vet ikke helt hvem jeg skal snakke med dette om.. Dere virker som noen herlige jenter utifra det jeg ser i andre innlegg her! :)

Jeg vil først og fremst sende deg en stor klem :love022 det må være utrolig tungt det du går igjennom nå. Du skriver at du ikke helt vet hvem du skal snakke med, og det høres ut som dette er noe du trenger. Ingen kan gå med alle de tankene og følelsene helt alene. Har dere vurdert å sammen oppsøke noen for å prøve å finne tilbake, og slik at du kan se om du kan stole på han igjen?

Sender deg en god klem! Håper dette ordner seg til det beste for dere!
Ville undersøkt mulighetene for å snakke med noen profesjonelle for å sortere de tankene du sliter med og eventuell par terapi.

Selvfølgelig er det greit at du skriver her! <3 Håper det ordner seg på et vis, at du eller dere finner en måte å løse det på. Som Tiril skriver så er dette tanker som det ikke kan være bra for deg å gå med helt alene. Er det slik at han vil snakke om det, og hører på deg? Ellers er det nok en idé og søke hjelp ja.
Sender deg en stor klem <3 Og håper at du/dere finner det som er rett for dere og dine <3

Sender deg også en stor klem!

Så trist og vanskelig.... Som de andre skriver, vil nok profesjonell hjelp være en god invistering...

Om han fortalte dette selv, er det jo et tegn på at han i det minste er ærlig. Og tegn på at han har hatt det så fælt at han ikke klarte leve med det....?
Var det et "fling", ikke noen kjente/følelser osv., ingen vet om det? Er det lettere å jobbe videre med. Da må dere ta et valg i lag, om det er noe dere klarer leve med, og prøve å glemme.

Har faktisk ei venninne som "dreit seg ut" på byen. Hun og mannen ble enige om å fortsette. Men mannen hennes bruker det mot henne heeeele tiden. Det er desverre ikke et bra forhold lengre... Og det skjedde for flere år siden... Det vil jo alltid være vanskeligst for den som har blitt sviket. Men tar man valget om å fortsette forholdet, kreves det mye av deg og....
Det jeg mener, er at om man tar det valget, må man la det ligge, uten å rippe opp i det, og lære å stole på han på ny... (Selvfølgelig etter det er snakket ferdig om) .
Håper det ordner seg!! Tror nok dette desverre er mer normalt enn vi aner...
Masse lykke til! Sender varme tanker

Enig med Lykkeliten85. Fortalte han det uoppfordret? I tilfelle er jo det et godt tegn :) Ville nok gått i samlivsterapi og gitt det en sjanse for den kommende babyen sin del. Og om dere bestemmer dere for å fortsette, så må du klare å sette en strek ellers vil det bare ødelegge.

Forstår godt at det er fortvilende, selv vet jeg ikke hva jeg hadde gjort... Lykke til, håper du finner ut av det :)

Huff..ingen lett situasjon du er i :( Her må du bare ta tiden til hjelp og føle på hva som er riktig for deg. Håper du snart føler deg bedre :)

Først vil jeg gi deg en god klem, skjønner at du må ha det helt forferdelig nå :( det er vanskelig å vite hva man skal gi til råd i slike situasjoner. Jeg vet med meg selv at jeg hadde ikke klart å tilgitt et sånt svik. Hadde tenkt på det hver gang vi skulle hatt sex å om da han hadde tenkt på henne eller evt. tilogmed kunne gjort slikt igjen. Utrolig sårt. Lykke til med hva enn du måtte velge :) <3

Sender en stor klem til deg :) jeg har ingen anelse om hva du går igjennom eller hva du skal gjøre :(

Det viktigste er at du tar det riktige valget ovenfor deg å sønnen din, samt den lille i magen :) ta deg tid til å være trist, ta deg tid til å la alt gå igjennom det å kjenn på følelsen :) det er bare du som vet om du vil klare å få forholde opp på beina igjen å fortsette :) men du må igjennom alle følelsene rundt det å finne ut hva du føler etterhvert :)

Jeg vil først og fremst sende deg en stor klem :love022 det må være utrolig tungt det du går igjennom nå. Du skriver at du ikke helt vet hvem du skal snakke med, og det høres ut som dette er noe du trenger. Ingen kan gå med alle de tankene og følelsene helt alene. Har dere vurdert å sammen oppsøke noen for å prøve å finne tilbake, og slik at du kan se om du kan stole på han igjen?

Var på tidlig samtale hos en veldig flink jordmor i dag! Det lettet litt.. Det som dermed er litt vanskeligere er at han er så negativ til å få barnet. Han ser bare ulemper med det. At vi ikke bor sammen, er midt i utdanning osv. Bare tanken på abort gjør meg enda mer kvalm enn jeg allerede er! Blir så mye tyngre da :(

Selvfølgelig er det greit at du skriver her! <3 Håper det ordner seg på et vis, at du eller dere finner en måte å løse det på. Som Tiril skriver så er dette tanker som det ikke kan være bra for deg å gå med helt alene. Er det slik at han vil snakke om det, og hører på deg? Ellers er det nok en idé og søke hjelp ja.
Sender deg en stor klem <3 Og håper at du/dere finner det som er rett for dere og dine <3

Jaa, han snakker jo med meg, men føler ikke han er helt med i samtalen og skjønner meg. Har vært noen veldig tunge uker, og tror han tenker at det ikke kommer til å bli noe bedre..
Tusen takk for gode ord! Ble så glad når jeg gikk inn her og så alle svarene. Blir rørt <3

Sender deg også en stor klem!

Så trist og vanskelig.... Som de andre skriver, vil nok profesjonell hjelp være en god invistering...

Om han fortalte dette selv, er det jo et tegn på at han i det minste er ærlig. Og tegn på at han har hatt det så fælt at han ikke klarte leve med det....?
Var det et "fling", ikke noen kjente/følelser osv., ingen vet om det? Er det lettere å jobbe videre med. Da må dere ta et valg i lag, om det er noe dere klarer leve med, og prøve å glemme.

Har faktisk ei venninne som "dreit seg ut" på byen. Hun og mannen ble enige om å fortsette. Men mannen hennes bruker det mot henne heeeele tiden. Det er desverre ikke et bra forhold lengre... Og det skjedde for flere år siden... Det vil jo alltid være vanskeligst for den som har blitt sviket. Men tar man valget om å fortsette forholdet, kreves det mye av deg og....
Det jeg mener, er at om man tar det valget, må man la det ligge, uten å rippe opp i det, og lære å stole på han på ny... (Selvfølgelig etter det er snakket ferdig om) .
Håper det ordner seg!! Tror nok dette desverre er mer normalt enn vi aner...
Masse lykke til! Sender varme tanker

Har fått vært hos jordmor i dag, som var veldig flink og forklarte meg at dette skulle jeg komme meg igjennom! Og at jeg skulle få den hjelpen jeg trengte.
Ja, han sa det at han egentlig hadde tenkt å fortrenge det for at han var så redd for å miste meg, men følte at han til slutt bare måtte si det. Han sier det bare var den gangen, men virker som om hun er veldig "på". Har bedt han om å kutte kontakt, og han sier han har gjort det. Er bare så vanskelig å tro på ting han sier. Tror ikke på noen ting lengre. Siden jeg gjorde det slutt med ham, så vet jo alt for mange av venninnene mine om dette, som igjen gjør det tungt, da mange av de ikke synes noe om at vi prøver pånytt..
Prøver virkelig så godt jeg kan å ikke tenke på det han har gjort, men det er lettere sagt enn gjort. Føler vi bare glir fra hverandre! Klarer ikke se på ham med samme øyne lengre, føler jeg ikke kjenner han... :(

Tusen takk for mange gode ord jenter <3 Det støtter enormt! Selvom jeg ikke kjenner dere.. Så godt og kunne være anonym her og lire ifra seg litt fortvilelse.. Følelsene går helt i surr! Og hodet mitt tenker på spreng hele tiden, å velge det ene eller det andre, "hva om" "enn hvis".. Blir helt utslitt.. Og i tillegg skal jeg ta vare på en 2 (snart 3) åring som er midt i trassen, og fullføre skolen (som allerede er et veldig komprimert løp og veldig krevende).
Har heldigvis en uke vinterferie nå på fredag, der lillegutt skal reise bort. Så da blir det litt tid til å slappe litt av og hente meg inn.

Skal på ul i morgen faktisk. Fikk samme lege som sist jeg gikk gravid, og han er privat og utfører ul ved hver kontroll.
Er både spent og nervøs for det, hvordan det blir å føles om jeg ser hjerteslag. Kjæresten (eller hva jeg skal kalle han) har sagt han kan være med, så jeg håper det kan bli en positiv opplevelse for han som i utgangspunktet er så negativ..

Back
Topp