En våkenperiode hver natt nå....zzzzzzzzzz

Mini oss nr2

Betatt av forumet
Jada, endelig har vi begynnt å se et lite mønster på rutiner og kveldsleggetider på mini. Han legger seg nå som regel rundt kl 20.30. Og da sover han til alt mellom 01-03.30, før han våkner for mat, og som regel sover videre da til 03-04 tiden. Da pleier han å våkne og være lys våken i opp til 2 timer!!!!! Inatt våknet han 02.45 og var lys våken og bablet og lo for seg selv i mørket, holdt på å vekke hele huset med stemmetestingen sin! Jeg får sånn ca 2-3timers søvn om nettene nå, og dette er ALTFOR lite!!Jeg skrur aldri på lyset om natten, bar lar han ligge så lenge det er mulig, eller sitter med ham på fanget i senga. Skifter kun bleie hvis han har bæsjet eller hvis han har tisset igjennom såklart.Derfor lurer jeg på om det er noen der ute som har noen tips om hvordan jeg skal få ham til å sove hele natten, greit han våkner for mat, men da bør han jo kunne sovne igjen med en gang...
Han tar morgenen igjen rundt 07-09 tiden.
Om dagen har han mange korte lurer på 45-1t. Han er våken 1-.1.5 time hver gang.

ÅåÅ du er ikke alene.. her for noen dager sider fant snuppa ut at hun sku være lys våken fra 3-5 på natten... og i det siste har hun våknet hver 1,5- 3 time og skal ha mat... så her i huse er vi trøtte! ZZzzZ.... Syns det er merkelig selv, har aldri vært noe vane for henne,... håper det endres seg snart.... vil sove på natten igjen...!

Jeg har det helt det samme med gutten min i noen dager nå... så har ikke noen tips... skal følge med på denne....

Prøv velling/grøt :)
Funket utrolig godt for oss...Hehe ....sover som en stein nå :D

Jeg har gitt henne bare LITT grøt i kveld, er super spent på natta nå! Er sååå klar før å sove i natt

Hehe, kjenner meg såååå igjen :-) Lillemann legger seg rundt kl 20-21 og våkner rundt 3 for mat, å da kan han ligge våken i opp til 1 time å plapre å le. Jeg bruker å si til han: Nå er det natt, nå skal vi sove, å nå sovner mamma. Hehe, han bare ser på meg å ler, men sovner da tilslutt. Tror ikke det er noe man kan gjøre med det, for i denne tiden er hjernen dems veldig aktiv, er så mye som skal utvikles, hukomelsen setter seg på plass, sanseintrykk etter en lang dag osv, å etter de har fått den første delen av natta med dyp søvn har de veldig lett for å våkne resterende timer av natten/morgenen. Men, et tips vist du har flaskebarn eller kan gi ditt barn flaske er mme/mm med en teskje grøt i, dette metter litt lengere. For noen barn funker dette, andre barn ikke :-)
Vi er startet på kvelden å gi han velling, en veldig tykk en, å så kl 3 på natten når han våkner får han en flaske med mme med en teskje grøtpulver, å da sover han som regel til rundt 6-7 :-)

Back
Topp