En ufordel å ikke vite kjønn når du må på ekstra ul

:)Solsikke:)

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Januarlykke 2019
JuniJubel2021
Pga seteleie så må jeg på ekstra oppfølging. Ser for meg det da kan bli ul, og egentlig kjempe koselig å se mini;) men jeg vil ikke vite kjønnet, svigermor skal bli med og redd hun klarer å se kjønnet selv om ikke jeg gjør det. Så med hormoner på tur så er jeg jo redd for hun skal si det til søsknene til min mann, mine foreldre etc.... Og jeg vil jo at det er vi som forteller det... Tror ille hun gjør det, men med hormoner og mange tanker så kan det spinne vilt;)

Be legen eller jordmor som tar ul om å si fra når det er fare for å se noe du ikke ønsker. Ingen i min familie klarte å tyde kjønn på bilde jeg hadde, før jeg forklarte hva som er hva. Så ikke sikkert din svigermor klarer det heller :P

Hihi, hormoner altså ;) Om det er noen trøst er min erfaring at foreldregenerasjonen vår er dårligere til å tyde ultralydbilder enn det vi er :P Og en ekstra trøst - jeg var på ultralyd i uke 34 med førstemann og hadde ikke snøring på kjønnet etterpå (selv om det liksom skal være såå lett å se det på gutter).

Vi var på ul i uke 37 pga mistanke om seteleie, han låg nedøve då men ho såg ikkje etter oppe med kjønnet i det hele tatt :)

Jeg ville gitt beskjed til den som foretar undersøkelsen om at du ikke ønsker å vite. De har mulighet til å slå av "storskjermen" og kun se på sin egen skjerm for å finne leie ol, og så kan de jo trygt vise deg ansikt og sånn når de selv ser hvordan babyen ligger. Vil tro at de vil gå langt for å innfri dine ønsker! Lykke til :)

Ja skal selvsagt si ifra jeg ikke vil vite kjønnet, og hvis min svigermor ser det for hun holde det for seg selv... Hun er litt i overkant glad i alt medisinske ting og familie ting osv.... Men men blir jo avslørt tilslutt, skal jo se etter fødsel haha;)

Skjønner kva du mener. Hvis vi hadde bestemt å ikke vite kjønn, har jeg nok ikke kunnet ha med min svigermor på ultralyd. Tror hennes mål utenom å se babyen, hadde vært å prøve å avsløre kjønn. Litt i overkant nysgjerrig, hehe. Og litt i overkant glad i å spre slike budskap. Håper du finner en løsning.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Så raust av deg å ha med svigermor tenker jeg:)
Min hadde nok begynt å hylgrine hadde jeg spurt:)

Lykke til ;-)

Så raust av deg å ha med svigermor tenker jeg:)
Min hadde nok begynt å hylgrine hadde jeg spurt:)

Ja hun ble veldig glad, min skrekk er at baby er fortsatt i sete, lite tro på de klarer å lure den til å snu seg, fordi det har vært sete veldig lenge. Og jeg frykter jeg må ta valg på setefødsel/ keisersnitt samme dag, og vil gjerne da ha med meg en som kan tenke klart. Selv er jeg full av hormoner på de tankene og griner bare på tanken at alt som har gått supergreit plutselig kansje ikke gjør det på siste del.... Jadda vett at mor ikke kan klandres for seteleie....

Kunne min mann vært med hadde jo han blitt med men han er fortsatt på jobb i utlandet:/

Skjønner kva du mener. Hvis vi hadde bestemt å ikke vite kjønn, har jeg nok ikke kunnet ha med min svigermor på ultralyd. Tror hennes mål utenom å se babyen, hadde vært å prøve å avsløre kjønn. Litt i overkant nysgjerrig, hehe. Og litt i overkant glad i å spre slike budskap. Håper du finner en løsning.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Kan godt være hun vil prøve å avsløre kjønnet men tror hun holder det for seg selv om jeg sier hun må det....

Pga seteleie så må jeg på ekstra oppfølging. Ser for meg det da kan bli ul, og egentlig kjempe koselig å se mini;) men jeg vil ikke vite kjønnet, svigermor skal bli med og redd hun klarer å se kjønnet selv om ikke jeg gjør det. Så med hormoner på tur så er jeg jo redd for hun skal si det til søsknene til min mann, mine foreldre etc.... Og jeg vil jo at det er vi som forteller det... Tror ille hun gjør det, men med hormoner og mange tanker så kan det spinne vilt;)
Fikk ikke med meg nå du skulle. Men hvordan gikk det med svigermor ;) ?

Det gikk bra og hverken jeg eller svigermor klarte å se kjønnet;) men trollungen er fortsatt i sete, så nå gjenstår det bare å håpe på det ordner seg selv, legene vil ikke prøve å vende mer...

Back
Topp