En tung og lang dag

Kastela

Elsker forumet
August 2018
Obs: ekle detaljer

Som sikkert noen av dere fikk med dere hadde jeg en liten blødning på fredag. Det ga seg ganske raskt og hadde ingen smerter så jeg la det litt fra meg.

Gutta hadde planlagt en flott morsdag for meg og vi gledet oss alle sammen. I dag når jeg våknet, oppdaget jeg en kul på venstre side ganske langt ned på magen og syns dette var ganske merkelig. Like etterpå kjenner jeg at jeg blir våt mellom beina så jeg løfter på dyna og oppdager blod.

Jeg får full panikk og løper mot doen og når jeg kommer dit kjenner jeg en stor klump som detter i gulvet. Jeg skremmer hele huset og klarer ikke tenke logisk. Jeg var sikker på at nå var alt over. Heldigvis redder samboern meg fra totalt sammenbrudd, får kledd på seg og 7 åringen og vi leverer han hos pappa.

Vi reiser først til legevakten der han bare spør litt spørsmål og lurer på om vi vil bli undersøkt for å være sikre. Det vil jeg jo være og han ringer til Elverum og heldigvis får vi komme rett dit.

I bilen raser alle tanker og drømmer i grus og hva skal vi si til 7-åringen? For å få tankene på noe annet må jeg sjekke nyheter og følge med på OL.

På Elverum sykehus blir vi tatt så godt imot av en utrolig hyggelig dame og får komme rett inn til gynekologisk undersøkelse. Først kikker hun in og så tar hun en invendig UL. Hun spør om jeg vil se, men vi blir enige om at hun skal se litt først. Likevel klarer jeg ikke se bort og med en gang får jeg øye på noe jeg er sikker på er en ryggrad. Så smiler legen og sier at dette vil jeg se.

Jeg gråter høyt og hikstet ukontrollert for jeg tok ikke feil. Der var det et bankende lite hjerte og en veldig aktiv liten baby. H*n koste seg, drakk fostervann og viste tegn på trivsel. [emoji173][emoji173][emoji173]

Jeg har aldri vært så glad i hele mitt liv. Samboern kommer løpende inn og er nok litt sjokkert og lurer på hvordan dette kan være.

Jeg ble satt til 12+4, og det var nok en koagulert klump som kom av at morkaken er i ferd med å feste seg og nå ligger akkurat foran livmormunnen. Vi fikk med oss et bilde, beskjed om å ta kontakt igjen om ikke blødningen gir seg og la igjen 100kg bekymringer og sorger.

Nå skal jeg bare nyte kvelden og forhåpentligvis senke skuldrene etterhvert. [emoji173]
orca-image-1518349663936-jpg_1518349664242-jpeg.243545

Last edited:
så utrolig godt at babyen hadde det bra! Må ha vært veldig skummelt

Så skummel opplevelse[emoji33] Så bra at alt viste seg å være helt iorden![emoji3][emoji173]️

så utrolig godt at babyen hadde det bra! Må ha vært veldig skummelt

Så skummel opplevelse[emoji33] Så bra at alt viste seg å være helt iorden![emoji3][emoji173]️
Ja det var utrolig skummelt og merker det enda er litt skummelt å gå inn på den doen og soverommet.

Nå går jeg rundt og er paranoid til tusen. Overanalyserer absolutt alt.

Håper at en god natts søvn og første svangerskapskontroll i morgen hjelper meg med å slappe av litt ekstra.

Uff for en fæl opplevelse, men så godt at det endte så bra[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

Uff for en fæl opplevelse, men så godt at det endte så bra[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Jeg hikstet og gråt helt uten kontroll når jeg så den lille krabaten. Tenk at vi tok feil. Det turte jeg ikke tro på engang. [emoji173][emoji173][emoji173]

Det forstår jeg veldig godt[emoji173]️[emoji173]️

For en berg- og dalbane-opplevelse! Så glad for at det endte med en god beskjed :Heartbigred

For en lykkelig slutt! Håper du får roligere dager fremover [emoji4]

Herlighet for en opplevelse.. Enda godt at den hadde best tenkelig utfall for dere [emoji173]️[emoji173]️

For en grusom opplevelse det må ha vært, men så endte det heldigvis godt! [emoji4]

For en opplevelse! Og så fantastisk herlig at alt sto bra til:Heartred

[emoji5]Godt å høre[emoji847]

Ny blødning i dag. Nå hadde jeg heldigvis klær på meg så kun trusa, joggebuksa og doen som fikk gjennomgå denne gangen. Nå kom det mye friskt blod men vi klarte begge å bevare roen denne gangen.

Likevel var vi forberedt på alt når vi kjørte mot sykehuset.

Alt så bra ut men gynekologen mente vi kunne forvente at blødninger oppstår så lenge morkaken ligger slik til som den gjør nå.

Hun mente det skapte noe økt risiko men at det fremdeles så bra ut der inne.

Fikk beskjed om å unngå store fysiske belastninger og ingen sex frem til OUL i slutten av mars og tabletter som skal minske blødningene.

Nå krysser vi alt for at lille holder seg godt plassert der inne og at morkaken flytter seg veldig fort

Ny blødning i dag. Nå hadde jeg heldigvis klær på meg så kun trusa, joggebuksa og doen som fikk gjennomgå denne gangen. Nå kom det mye friskt blod men vi klarte begge å bevare roen denne gangen.

Likevel var vi forberedt på alt når vi kjørte mot sykehuset.

Alt så bra ut men gynekologen mente vi kunne forvente at blødninger oppstår så lenge morkaken ligger slik til som den gjør nå.

Hun mente det skapte noe økt risiko men at det fremdeles så bra ut der inne.

Fikk beskjed om å unngå store fysiske belastninger og ingen sex frem til OUL i slutten av mars og tabletter som skal minske blødningene.

Nå krysser vi alt for at lille holder seg godt plassert der inne og at morkaken flytter seg veldig fort

Så bra at ser bra ut med den lille. Hør på rådene og ta det med ro.
Kan jeg spørre om du har hatt noe vondt?

Så bra at ser bra ut med den lille. Hør på rådene og ta det med ro.
Kan jeg spørre om du har hatt noe vondt?
Ingen smerter noen av gangene. Blir bare veldig rar i kroppen men det er vel litt sånn sjokktilstand så det er nok ikke relatert.

Nå er jeg sliten, kvalm og har hodepine. Kvalmen kommer av medisinen jeg fikk for blødningene og resten er vel pga en del blodtap siste uken.

Nå skal jeg ta det så rolig jeg bare kan fremover. Da er ihvertfall min del gjort for å sikre lille klumpen min. [emoji173]

Godt alt ser bra ut med den lille. Håper morkaka flytter seg etter hvert så du slipper sånne blødninger

Godt alt ser bra ut med den lille. Håper morkaka flytter seg etter hvert så du slipper sånne blødninger
Ja vi håper det. Blir jo rimelig hemmet av dem. Litt nervøs for at sånne blødninger skal skje når jeg er ute.

Heldigvis har det bare skjedd hjemme til nå.

Kanskje jeg burde tatt med meg en nettingtruse og sånn stort bind fra sykehuset. [emoji23][emoji85]

Ingen dum ide egentlig..

Back
Topp