En trist beskjed

Minime88

Glad i forumet
Septembermødre <3
Vet ikke om noen har opplevd dette før?
Har jo 3 friske barn fra før. Tatt noen private ul dette svangerskapet pga litt blødninger, men alt har sett normalt ut da. Helt til idag. [emoji22][emoji22][emoji22]
Hjertet slår, fått armer, fått bein. Den beveger seg. Men ho syns ho fant avvikende fasong på hodet. Det så liksom mer ruglete enn rundt ut. Ho har henvist oss til riksen, så vi venter telefon fra dem idag eller i morgen. For en grusom ventetid! Jeg trodde hodet kunne se litt sånn ut når jeg er så tidlig på vei, men ho syns det virka avvikende. Hva i alle dager kan det være? Forbereder meg på at dette ender med at vi tar abort [emoji22][emoji22][emoji22] er 8 +4 på vei. Kan de se sånt så tidlig altså?

Stakkars deg! Aldri hørt om før, Håper dere får positive svar på riksen, og at dere ender med en frisk og sunn baby! Krysser fingrene og sender masse varme tanker din vei :Heartred

Kan de se det så tidlig? Håper virkelig hun tar feil! Sender deg mange tanker og håper på oppløftende resultat! Klem❤

Håper du får gode nyheter. Vil ikke skremme deg, men avvikende hodefasong kan de se så tidlig ja. Krysser fingrene for at hun har sett feil! Mange gode tanker sendes. :Heartred

Håper du får gode nyheter. Vil ikke skremme deg, men avvikende hodefasong kan de se så tidlig ja. Krysser fingrene for at hun har sett feil! Mange gode tanker sendes. :Heartred

Isåfall bra de kan oppdage det tidlig da. Men lurer veldig på HVA en avvikende hodefasong kan bety?

Isåfall bra de kan oppdage det tidlig da. Men lurer veldig på HVA en avvikende hodefasong kan bety?

Mi jente hadde litt avvikende størrelse på hodet da vi var på oul. Legene sa det kunne tyde på kromosomfeil. Det var ikke tilfellet hos oss, men andre årsaker som heller ikke lot seg ordne.
Det kan også tyde på at hjernen ikke utvikler seg riktig.
Krysser fortsatt fingrene for at alt er i orden med din lille [emoji173]️

Sender deg en god klem og håper virkelig dere får oppløftende nyheter ved neste tul :Heartbigred

Håper dere ikke må vente så altfor lenge på ny UL. Masse lykke til, krysser fingrene for at alt går bra

Så vondt for dere! Jeg håper dere får komme til på UL raskt.
Det er ikke sikkert det er noe feil, husk at de sender heller på en UL for mye enn å ikke følge opp om de tror de oppdager avvik. Stor klem!

Det som Veivalsa skrev. Eller at hodeskallen ikke er vokst sammen, som i vårt tilfelle. Håper dere får svar raskt, uansett hva. Ikke sikkert det er noe i veien heller :)

Det som Veivalsa skrev. Eller at hodeskallen ikke er vokst sammen, som i vårt tilfelle. Håper dere får svar raskt, uansett hva. Ikke sikkert det er noe i veien heller :)

Og når den ikke er vokst sammen måtte dere ta abort? Eller hva mente du? [emoji173]️

Snakket med riksen. De syns det var for tidlig å ta meg inn da fosteret vokser veldig mye på denne tiden og det kan være for lite til å se hvor alvorlig et avvik er. Riksen gjør visst ikke noe før i uke 11.
Men vi skal på ny ultralyd onsdag.

Og når den ikke er vokst sammen måtte dere ta abort? Eller hva mente du? [emoji173]️

Snakket med riksen. De syns det var for tidlig å ta meg inn da fosteret vokser veldig mye på denne tiden og det kan være for lite til å se hvor alvorlig et avvik er. Riksen gjør visst ikke noe før i uke 11.
Men vi skal på ny ultralyd onsdag.
Ja, i korte trekk. Ville ikke skrive så mye om det her for å ikke skremme deg mer enn nødvendig :Heartred er heldigvis en sjeldenhet så jeg tror ikke det er noe vits i at jeg utdyper. Hvis du likevel vil vite kan vi ta det på pm, men er kanskje lurt å vente til etter UL :) Kjedelig at de ikke ville ta deg inn nå da, men da er det ikke så mye annet å gjøre enn å vente til UL og se om dere kan få noe svar der. Krysser iallefall fingrene!

Sender alle gode tanker din vei i dag :Heartred

Back
Topp