En ting jeg mangler...

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
...helt sikkert flere, men badebalje. Jeg klarer ikke å finne ut hvilken, hvordan og hvorfor:o Bør en ha en med eget stativ? En som en kan ha på benken på badet? Stativ tar så mye plass tenker jeg, men så lurer jeg på om høyden blir feil om jeg har baljen på benken... Alt en gravidhjerne tenker på!o_O :p

Høyden kan bli litt vanskelig siden baljen har en veldig høy kant. Jeg tenker å se hvordan det blir å vaske babyen vår i vasken på badet, evt med et "babysete". Vasken vår er veldig stor så.. Hvis det ikke går så trenger jeg også tips til hva vi bør kjøpe :p har sett en fin balje med stativ på Barnas Hus, men bena står ut til alle kanter og dessverre er den ikke sammenleggbar.. Sammenleggbart stativ hadde vært topp!

Har både Tummytub og Stokke flexibad med sånn spebarnsinnlegg, begge er jeg veldig fornøyd med:) tommytyben er kanskje lettest å fylle med vann og løfte opp på benken, Stokke ble ganske tungt å løfte med alt vannet i, men baby lå veldig fint i senga da:) men trivdes også veldig godt i tommytuben:) så begge de kan anbefales hvertfall:)

De finnes i alle varianter, og alle priser. Med første kjøpte jeg en dyr en med kommode under på babyshop. Med andre, en med små gummiknotter i fra IKEA til 50-100 kr :) Den setter jeg på høykant når den ikke er i bruk, og vi har også brukt den ute i sommer. Fint å sitte på gulvet å bade baby om man er alene. Det syntes iallefall jeg :)

Enig, sitte på gulvet er supert. Jeg skal bruke Stokke flexbath til tredje barnet nå, genialt. Også er jeg veldig tilhenger av de setene man setter oppi.

Til førstemann arvet vi en helt enkel en, sitter på gulvet når jeg bader baby. Balja står i dusjen når den ikke er i bruk. Funker veldig fint for oss i alle fall.

Blir dere ikke vonde i ryggen av å bade ungene på gulvet??

Jeg kunne aldri ha hatt det ihvertfall! Men funker sikkert for mange :)

Vi har badebalje og stativ til dei blir for store, også stokke flexibath når dei styrer på selv (tar mindre plass pga den kan slåes sammen) :)

Blir dere ikke vonde i ryggen av å bade ungene på gulvet??
Jeg sitter godt på gulvet :) Syntes det er absolutt best når jeg bader baby alene. Alltid vært så redd for å miste en våt oljete baby når jeg har fomlet med lokket på stellebordet og håndkleet.

Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det med badingen enda her heller. Får følge med her, så får jeg kanskje en ide.

Har stellekommode med badebalje oppi på toppen under et lokk. MEN jeg tar badebaljen utav, og setter det enten på toppen av stellekommoden, eller på spisebordet. Nedi stellekommoden blir alt for lavt for meg. Derfor er ikke stativ et må ha. Kan fint ha en god billig balje til og sette oppå en kommode, eller et bord.

Sverger til Stokke flexi bath med innlegg her også - bruker det i dusjkabinettet og tar lite plass når det ikke er i bruk.

Jr er over 3 år nå og bruker det fortsatt men begynner å bli stor så dusjer oftere enn han bader i det nå for tiden.

Vi har kjøpt stellekommode med balje nedi. Tror det blir bra og passe høyde. På sikt blir det vel bading i dusjen. Har en massasjefunksjon med kar i bunnen og lys i taket, så tenker det blir stas å sitte i sånn liten badestol der etterhvert. Ellers synes jeg de små runde bollene ser geniale ut til nyfødte. Ser mange skryter av de. Kommer ikke på hva de heter :)

Vi har kjøpt stellekommode med balje nedi. Tror det blir bra og passe høyde. På sikt blir det vel bading i dusjen. Har en massasjefunksjon med kar i bunnen og lys i taket, så tenker det blir stas å sitte i sånn liten badestol der etterhvert. Ellers synes jeg de små runde bollene ser geniale ut til nyfødte. Ser mange skryter av de. Kommer ikke på hva de heter :)
Små runde boller? Gi beskjed om du kommer på hva de heter☺️

Små runde boller? Gi beskjed om du kommer på hva de heter☺️
Måtte Google litt og fant ut de heter Tummy Tub. Mange som mener de hjelper for bading av kolikkbarn. Babyer blir visstnok rolige oppi de bøttene :)

Måtte Google litt og fant ut de heter Tummy Tub. Mange som mener de hjelper for bading av kolikkbarn. Babyer blir visstnok rolige oppi de bøttene :)

Da er der bare å kjøpe en ti-liters bøtte på Europris i stedet altså :p har sett en sånn bøtte, huff det ser litt rart ut :p but whatever works!

Back
Topp