En telefon til legevakten....

*PreggyBeggy*

PreggyBeggy
I natt kl. 04 måtte jeg kontakte legevakten på grunn av svært sterke magesmerter....hadde mer eller mindre hatt de siden kl 10 i går. Smertene satt på høyre side ned mot symfysen samtidig som de strålte bak mot ryggen. Seriøst....det var verre enn en fødsel...og de har jeg hatt to av tidligere! Klarte såvidt å stå oppreist....så da ble det en telefon på legevakta da! Og seriøst.....siden jeg "bare" var 13 uker på vei, då var det lite de kunne gjøre! Ikke en sjekk....ingenting! Så da måtte jeg til å ta peracet selv om jeg ikke liker å ta sånt når jeg er gravid. Selvdiagnostisert meg selv med obstipasjon....behandling; mye svisker, linfrø, youghurt og masse vann! Så får vi håpe det hjelper! Hva skal vi egentlig med legevakten, når vi sitter igjen med en følelse av å være til bry...

I natt kl. 04 måtte jeg kontakte legevakten på grunn av svært sterke magesmerter....hadde mer eller mindre hatt de siden kl 10 i går. Smertene satt på høyre side ned mot symfysen samtidig som de strålte bak mot ryggen. Seriøst....det var verre enn en fødsel...og de har jeg hatt to av tidligere! Klarte såvidt å stå oppreist....så da ble det en telefon på legevakta da! Og seriøst.....siden jeg "bare" var 13 uker på vei, då var det lite de kunne gjøre! Ikke en sjekk....ingenting! Så da måtte jeg til å ta peracet selv om jeg ikke liker å ta sånt når jeg er gravid. Selvdiagnostisert meg selv med obstipasjon....behandling; mye svisker, linfrø, youghurt og masse vann! Så får vi håpe det hjelper! Hva skal vi egentlig med legevakten, når vi sitter igjen med en følelse av å være til bry...

De burde ha sjekket at du ikke har graviditet utenfor livmora.

Jeg hadde smerter selv tidlig i svangerskapet og legen ville jeg skulle ta privat UL,selv om det kostet litt. Han ville ikke henvise meg til sykehuset i fare for å bli møtt med en kald skulder.

Det var verdt pengene å ta en tidlig UL. Anbefaler deg det, så vet du. :)

Nei, man kan jo lure på hva legevakten er til... Synes de aller fleste bare blir avvist der jeg...
Jeg ringte inn i forrige svangerskap i uke 22 pga blødninger i påskeferien (da leger og alt annet var stengt..) De ville ikke ta meg inn da en gang...

Det syns jeg også. Vi fortener da å bli tatt på alvor selv om vi bare er 3 mnd på vei....hun sa også at om det skulle være noe galt, så var det lite de kunne gjøre. ( Hun tenkte tydeligvis på abort.....) Jeg spurte henne om det var bedre om jeg ringte direkte til jordmor...og da sa hun at de ikke ville ta meg inn fordi jeg bare var 3 mnd på vei...

Huff, dette er ikke bra! :( Ikke noe gøy å tenke på at det er slik vi blir møtt om det en gang skulle være noe.

Seriøst! Hva er dette for en legevakt! Ikke sikkert det hadde noe med graviditeten å Gjøre da, åssen kan de bare si sånt uten å sjekke.. dårligste eg har hørt!

Åssen går det med deg da? :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Uff så forferdelig! Rart at de ikke vil sjekke det! Kan jo være uvi eller nyrebekkenbetennelse eller sånne ting, må jo ikke være rettet mot graviditeten men pga den er man jo mye mer utsatt for sånne ting! Jeg har mye "usynlig" uvi (uten smerter) når jeg er gravid og har man med det lenge nok utvikler det seg til nyrebekkenbetennelse.. Hørtes litt ut som det synes jeg.. Ville tatt kontakt med legen! Det er ikke bra å gå med det spesielt når man er gravid! Masse god bedring!

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Uff så forferdelig! Rart at de ikke vil sjekke det! Kan jo være uvi eller nyrebekkenbetennelse eller sånne ting, må jo ikke være rettet mot graviditeten men pga den er man jo mye mer utsatt for sånne ting! Jeg har mye "usynlig" uvi (uten smerter) når jeg er gravid og har man med det lenge nok utvikler det seg til nyrebekkenbetennelse.. Hørtes litt ut som det synes jeg.. Ville tatt kontakt med legen! Det er ikke bra å gå med det spesielt når man er gravid! Masse god bedring!

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️
Signerer! Fyttirakkern... Selv om lille i magen er liten enda så er det et menneskebarn med like mye verdi, de skal sjekke det opp!

Syns du absolutt skulle fått en sjekk. Legevakt er vanskelig ofte :(

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hadde dratt ned på legevakten uansett om du har heftigere smerter enn en fødsel, de kanke nekte å ta deg inn.. magesmerter kan jo være så mye rart, er jo ikke sikkert det har noe med graviditeten å gjøre, de kunne jo testet for uvi og tatt en crp IDETMINSTE, symptomer på ulike greier kan kjennes ganske annnerledes ut når en er gravid. Men enig at når det kommer til tidlig svangerskap er ganske mange ignorante og arrogante. Har særs dårlig erfaring med gml drammen legevakt. Kommer jo helt an på hvem som er på vakt og..

Helt enig....! Har ordnet meg på andre måter...har heldigvis en svoger som er røntgenlege og en søster som er jordmor. Konkludert med kraftig obstipasjon....seriøst det vondeste jeg har kjent! Er på bedringen vei nå heldigvis...husk å drikk MYE vann i varmen jenter!!

Helt enig....! Har ordnet meg på andre måter...har heldigvis en svoger som er røntgenlege og en søster som er jordmor. Konkludert med kraftig obstipasjon....seriøst det vondeste jeg har kjent! Er på bedringen vei nå heldigvis...husk å drikk MYE vann i varmen jenter!!
Huff, bra dere fant ut av det. Skummelt at man ikke får bli undersøkt av legevakten! Magesmerter kan jo bety så mangt når til vanlig og enda mer når man er gravid :(

Dårlig erfaring med legevakta selv utenom graviditeten. Det verste er når de ikke tar oss seriøst å det handler om ungene. Lillebror fikk rs viruset da han var 4 mnd gammel. Vi hadde nettopp hatt omgangsyke i hus. Den slapp han heldigvis unna. Men han var så tett å full av slim. Han ble bare dårligere og dårligere. Første gangen vi var på legevakta med han så var det ingenting. Han lytta men fant ikke noe galt. Måtte bare være et virus. Sendte oss hjem.
Dagen etter måtte jeg dra på nytt igjen. Han var jo nesten livløs. Først da tokk de oss seriøst, men sendte oss i taxi på en 3 timers kjøretur til sykehuset. Der ble vi liggende på islolat i 1 uke.

Vet det hadde ingenting med din opplevelse med legevakta å gjøre.. bare måtte skrive.. Håper ikke det gjor noe.

Uff så dårlig behandling :-( Snakk med jordmoren din om hendelsen. Da jeg gikk gravid med første, var jeg inn til legevakten en kveld, og syns jeg fikk dårlig behandling. Jordmoren min skrev en skriftlig klage faktisk. Om det har noe virkning vet jeg ikke.. men kanskje jordmoren din tar det mer på alvor enn legevakten :-) Håper det går bra med deg nå da, og at det var forbigående!

Back
Topp