En tanke

Purpurea

Gift med forumet
Jeg skal i ny samtale med Nav i september og jeg sitter og tenker på hva jeg kunne tenkt meg å gjøre.
Jeg ELSKER og reise og så tenkte jeg at jeg kanskje kunne be om å få gå på reiseliv og få papirer der og så jobbe
på et reisebyrå.

Ville jeg passet til det tror dere?

NKI har nettbasert kurs som jeg kan ta på 1 år deltid, eventuelt 2 år.

ja hvorfor ikke[:)]
minuset er kanskje lange perioder borte fra hjem og M.
men det er jo mange som jobber en liten periode borte, også har de en lengere periode hjemme[:)]

ORIGINAL: *orkide*

men det er jo mange som jobber en liten periode borte, også har de en lengere periode hjemme[:)]

Jeg kommer nok ikke til å jobbe utenlands, men på reisebyråer etc.

Er i allefall det jeg har i tankene da[:)]

ORIGINAL: Kjærringa på Toten

ORIGINAL: *orkide*

Jeg kommer nok ikke til å jobbe utenlands, men på reisebyråer etc.

Er i allefall det jeg har i tankene da[:)]

virker spennende syns jeg..!

Vet du hva?
Jeg synes du skal sjekke om de reisebyråene som er i nærheten av deg krever Reiselivs utdanning for å få jobb der.
Mine erfaringer fra reiseliv og hotell er at desverre blir ikke utdanning, men praksis mest fokusert på.

Har selv en bachelor grad i reiseliv og hotell og jeg kunne nok kommet meg fortere fram i bransjen om jeg hadde jobbet de årene jeg gikk på skolen.

Men ville forhørt meg litt rundt jeg[:)]
Mitt lille tips til deg[;)]

Det er kjempespennende i reiselivsbransjen![:)] Venninna mi jobber der, men det skal sies at hun reiser MYE. Må ha vært på de stedene hun skal anbefale til kundene.
Så etter ett års studiet reiseliv ved en privat skole (ååå den er kjent, husker bare ikke navnet nå, de har journalistikk også og masse annet), fikk hun jobb i Apollo og har siden reist mange ganger i året.
Hun har ei datter på 10 år som har sett MEGET av verden allerede.. Hu her er single da så reising er null problem.
Men det er liksom det- du må forberede deg på endel reising. Ellers sitter du der liksom mens kollegaene kommer hjem fra spennende reiser..

Høres spennende ut det, og som de andre sier så blir det sikkert litt reising, men trenger jo ikke være noe voldsomt heller. [;)]

(Tussa på Posen sin bruker forresten)

Hva med noe innen helse da? Helsesekretær på legekontor, medisinsk sekretær. Evt på sykehus/postsekretær. Det er jo også en riemlig kort utdannelse.
Eller utdanning innen interiørdesign osv.

ORIGINAL: Posen

Høres spennende ut det, og som de andre sier så blir det sikkert litt reising, men trenger jo ikke være noe voldsomt heller. [;)]

(Tussa på Posen sin bruker forresten)

Hva med noe innen helse da? Helsesekretær på legekontor, medisinsk sekretær. Evt på sykehus/postsekretær. Det er jo også en riemlig kort utdannelse.
Eller utdanning innen interiørdesign osv.

Ja har tenkt på det og. Men litt usikker på om motivasjonen er der for det.
Men jeg elsker reiser og planlegge turer og slikt. så hvorfor ikke få betalt for å gjøre det. hehe

Venninnen min jobber på et reisebyrå og hun har ikke mange turer og slikt..  ja jeg får høre litt rundt.
Er 2 stk byråer som har utenlandsreiser så har man jo masse innenlands/turist etc

Back
Topp