Ikke at jeg skal ha det enda altså. Jeg forholder meg til å la mine sitte bakover ihvertfall til de veier 15kg og kan bruke bilens seler i beltestol. Noe jenta mi ikke vil kunne før hun sikkert er over 4år...
Men... forovervendte bilstoler med 5punktssele låser jo kroppen fast, og i frontkollisjon vil jo hodet få sleng helt uten kroppen med i bevegelsen, og dermed større fare for å knekke/briste nakken ikke sant?
Men... forovervendte bilstoler med 5punktssele låser jo kroppen fast, og i frontkollisjon vil jo hodet få sleng helt uten kroppen med i bevegelsen, og dermed større fare for å knekke/briste nakken ikke sant?
Hvordan er det med et slikt sete som det her da?
Når de sitter forover uten 5punkt-sele.. vil det da bli litt mer som bilens seler slik at hele overkroppen får litt mer bevegelse (sånn vi får i vår sele) og dette er "mindre skadelig" enn 5punktsselen? Ser f.eks dette har fått gode karakterer i tester og sånt. Er dette noe å anbefale de som absolutt nekter og mener de ikke kan ha barna bakovervendt videre?
Det fins jo endel av dem som ikke kan omvendes ja, og da er det vel best å anbefale det beste.... liksom....