En stor overraskelse!

lillemaur

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2019
Vet ikke helt hvor jeg skal begynne...
Vi har blitt fulgt opp veldig tett fra tidlig av siden vi har gått på lett hormonstimulering. Første ultralyd var når jeg var 6+4, og da for å få bekreftet graviditeten og at det var på riktig plass. Da banket hjertet, og vi avtalte ny time tre uker etterpå siden jeg er 39 år og ønsket å få utført duo-test. Så ble det litt tilfeldig at jeg kom inn på ultralyd når jeg var 8+2. Fortsatt så alt fint ut, og fosteret stemte med menstermin.

Fikk time til ultralyd ifb. duotest når jeg var 13+0 i Tromsø, dvs i går. Disse testene utføres bare på noen få sykehus i Norge, så det er som oftest høyt kvalifiserte jordmødre/leger som utfører disse.

Vi kom inn til en veldig hyggelig jordmor som forklarte at hun skulle ta målinger av fosteret for å sjekke at alt så normalt ut og at det ikke var noen tegn til utviklingsavvik. Dette i kombinasjon med resultatet på blodprøven jeg tok tre uker tidligere ville gi svar på hvor sannsynlig det var at det var fare for kromosomfeil. Så startet undersøkelsen hvor både mannen min og sønnen vår på 3 år også var med. Etter ett sekund så vi umiddelbart at det var to (!) der inne!!! Vi ble naturlig nok helt sjokkert og begynte bare å le høyt. Jordmoren trodde hun hadde sett feil i journalen, og måtte spørre.

For å gjøre en allerede lang historie kort, så var alt helt fint med begge to og resultatene fra testen var langt høyere enn jeg forventet og det er ekstremt liten sjanse for at det er noe galt. Jeg har veldig tynn skillevegg mellom fosterene og hun var ikke sikker på om det var én eller to morkaker. Hun kunne heller ikke med sikkerhet si noe om kjønn, noe som har stor betydning for om det er en-eggede eller to-eggede.

Akkurat nå er hodene våre helt i surr og bare går rundt og ler hele tiden.

Men dette er dobbelt lykke for oss [emoji173]️[emoji173]️

Oi, så utrolig spennende og kult [emoji7][emoji2] dobbel lykke!

Oj, så gøy! Og tenk at de har oversett nr 2 på 2 (!!!!) ultralyder? Det er jo helt sykt?!

Gratulerer så masse!!!!! [emoji177][emoji7]

Gratulerer! Utrolig at de har oversett det. :Heartred

Så gøy! Grattis[emoji4]

Wow! For en overraskelse [emoji4][emoji106] så bra at dere tar det så fint og er glade for nyheten!

Så sprøtt det må føles å få den beskjeden etter to ultralyder! Men gratulerer så mye! :D

Så utrolig gøy. Da er vi en god gjeng her inne som venter 2 :-)

Men utrolig at de ikke har sett to før, den ene må ha gjemt seg godt :-D

Tusen takk alle sammen! Vi er fortsatt i en litt uvirkelig boble [emoji23]

Jordmoren skjønte ikke helt hvordan de hadde oversett det to ganger på tul. Men det gjør det tydeligvis [emoji1]

Back
Topp