En stolt gutt i dag

Fru+2

Forumet er livet
Christian har prøvd seg uten bleie i natt og det gikk kjempe bra.
En kjempe stolt gutt som våknet i dag.
Som kunne fortele at han var stor gutt.

Ellers så var vi på 4 årskontroll i går var 18 kg og 106 cm
Han nekte å ta syntest med lapp, da fikk han helt hetta. så vi blir hendvis vidre til øyenlege så vi får sjekket ut om det er noe galt eller ikke.Gikk kjempe bra med begge øyene
Eller så rotere han med litt k, s, t og p lyder ute i ordet. Så vi skal trene litt ektra på det.
Noen som har gode råd på dette?

Flinke gutten det - håper synet viser seg å være helt flott, men at det var situasjonen som gjorde han litt usikker bare

Når det gjelder språket så tror jeg det vil gå seg til av seg selv, og at han gjør disse småfeilene fordi han ikke hører forskjell selv ennå. Johanna roter litt med stølver og skralver og sånt, og for henne er det litt hjelp i å dele opp ordet, at hun ikke sier stølver men støv - ler, så hun hører alle lydene i ordet

Så flink Christian er[:)]

Stor og flott gutt!!

Støtter forslaget til Lenemor vedr det å dele opp ordet. Det er slik det jobbes med Mina i bhg, hvor de bruker noe som heter bokstavgubber. To kort hvor det står et ord på begge + viser hvordan tunga skal plaseres i forhold til ordtalen, så setter man kortene sammen slik at man får med seg alle stavelsene. Klapper stavelsene også!!

Jeg er helt sikker på at dette kommer seg etterhvert. Ingen grunn til å være bekymret vil jeg tro. Noen ganger kan barn bli så ivrig med å få frem budskapet at de hoper over bokstaver som de egentlig kan.

Lykke til[:)]

Så flink han er!!!

Når det kommer til språket så anbefaler jeg å gi beskjed til bhg. Så kan de også være fokusert på det! Ellers er sanger, bøker, rim/regler gode måter å høre/lære språk.

så flink han er! deilig når de blir klare for å slutte med bleie på natten! [:)]

og for en stor og fin giutt han er blitt, håper det viser seg å være i orden med synet hans.. skjønner jo at det var litt uvant.. malin også tulla litt på det der.. men det gikk i orden tilslutt..[:)]

Back
Topp