En smule rart spørsmål, men dette er av ren nysgjerrighet...

ArendalsPia

Forelsket i forumet
Jeg har vært veldig dårlig i svangerskapet, blant annet vært innlagt på sykehus pga alvorlig dehydrering i uke 13, pga hyperemesis gravidarum. Dvs da at jeg gikk ned endel kilo pga oppkast 50 ganger om dagen. På sykehuset fikk jeg kraftige kvalmestillende og intravenøst, de tablettene må jeg ta fremdeles for da slipper jeg unna oppkast, kaster opp noen ganger i uka, istedefor kontinuerlig ganger daglig. Har også bekkenløsning + mye hodepine..
Dette er igrunn ikke et "syteinnlegg" men bare for å forklare kort hva spørsmålet handler om....:)

Jeg er nå gravid i uke 19+2, og har til nå kun lagt på meg 1,3 kilo. Er jo snart halvveis, hvor mye hadde dere lagt på dere når dere var like langt på vei som meg???? Ikke frekt ment overhode, men er bare litt bekymret... :)
Har jo stor baby mage, men det er det, er ellers veldig slank.

Jeg er 18+5 .. Gikk først Ned 5 kg og nå opp 3 kg så er fremdeles 2 i minus fra da jeg ble gravid.. Alt så bra ut på oul sist uke så bekymrer meg ikke.. Hadde dog 10 kg ekstra som jeg ikke har klart å få bort etter forrige svangerskap ;)

På mobil

Jeg hadde gått opp 2,1kg da jeg var 18 uker, og 3,1kg nå i uke 22+3.
Jeg er i utgangspunktet veldig overvektig og kan fint la være å gå opp noe særlig ;)

Jeg er nå 21+3 og er vel nå tilbake til startvekt før jeg ble gravid...

Jeg har gått opp 1 kg ca. Er 19+1 og normalvektig, og har vært mye kvalm. Forrige svangerskap gikk jeg opp 6 kg tilsammen.. Tror ikke du skal være bekymret :)

Når jeg var 19 uker på vei så hadde jeg gått opp 2 kg, så tror ikke du trenger bekymre deg. Så lenge babyen vokser som den skal så får lille det den trenger. :)

Jeg er 20+2 og har gått opp fire kg :)

Sist gikk jeg opp 1,5 kg til uke 23. Tror egentlig alt er vanlig :p til nå har jeg gått opp 2,5 og er 18+5 :)

jeg har gått ned, men det er helt greit. magen vokser og lilletrille stortrives :D

Jeg er 19+0 og har til nå lagt på meg ca 800-900g, men så har jeg altfor mye fra før av da så håper ikke jeg går opp så mye :) Jeg har ikke kastet opp en eneste gang og veldig glad for det :)

Jeg har vært veldig dårlig i svangerskapet, blant annet vært innlagt på sykehus pga alvorlig dehydrering i uke 13, pga hyperemesis gravidarum. Dvs da at jeg gikk ned endel kilo pga oppkast 50 ganger om dagen. På sykehuset fikk jeg kraftige kvalmestillende og intravenøst, de tablettene må jeg ta fremdeles for da slipper jeg unna oppkast, kaster opp noen ganger i uka, istedefor kontinuerlig ganger daglig. Har også bekkenløsning + mye hodepine..
Dette er igrunn ikke et "syteinnlegg" men bare for å forklare kort hva spørsmålet handler om....:)

Jeg er nå gravid i uke 19+2, og har til nå kun lagt på meg 1,3 kilo. Er jo snart halvveis, hvor mye hadde dere lagt på dere når dere var like langt på vei som meg???? Ikke frekt ment overhode, men er bare litt bekymret... :)
Har jo stor baby mage, men det er det, er ellers veldig slank.

Uff høres helt forferdelig ut :( håper dette går over ;) (bortsett fra bekkenet da, det VET jeg ikke går over før alt er ferdig) :P

Jeg selv hadde gått ned 3-4 kg iøpet av de 3-4 første mnd, første gang jeg var gravid.. pga kvalme/oppkast (ikke såååååååå voldsomt som deg da, men...)
Med nr 2 gikk jeg opp 4 kg, og samme denne gangen ;) har vel lagt på meg 3-4 kg til nå (er 20+5).

jeg har litt ekstra på kroppen. gikk ned 2-3 kg i starten og nå uke 21 er jeg vel 0,5-1 kg over startvekt :-)

Har fått stor mage, men har bare gått opp 2 kg.. hadde gått opp mye mer med de andre ungene mine på dette tidspunktet! :)

Dette er mitt andre svangerskap med hyperemesis, så jeg føler med deg. Har gått litt bedre denne gangen enn sist fordi både legen og jeg var obs på at det kunne skje. Fått medisiner fra uke 10 som hjelper meg å holde på maten. Er 20+2 i dag og ligger på -5 kg (er til vanlig helt normal slank). Håper at jeg klarer å nå opp igjen til startvekt i løpet av svangerskapet, og helst litt til :)
Sist gikk jeg ned 15 kg, og la vel på meg igjen 8-10 av dem mot slutten av svangerskapet.

Er 19 i morgen og kun gått ned noen kg.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp