En smule overfølsom.. Tips?

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Jeg gråter lett. Det er vanligvis ikke noe problem, men nå er det et par ting som har blitt et problem for meg. Blant annet gråter jeg hvis jeg skal ta opp at jeg føler meg dårlig behandlet. Hvis noen gjør noe kjipt som kanskje ikke egentlig er en veldig stor greie, så har jeg lyst til å kunne si "Du, det der var ikke ok, jeg vil gjerne at du lar være å gjøre sånt". Det kan jeg ikke si, for da kommer gråten, og så blir det en veldig stor greie. Det blir jo liksom veldig dramatisk når noen gråter. Dette blir ekstra kjipt i jobbsituasjoner hvor man skal være profesjonell. Jeg lurer på å snakke med noen, men vet ikke hvem jeg skal kontakte. Psykolog føles ikke riktig da det ikke handler om hvor lei meg jeg er, men om selve gråten. Noen som har peiling?

Har det sånn selv, men ingen tips, dessverre... Men følger denne i et håp om at noen andre kanskje har det!

Jeg er dessverre slik selv! Ble mye verre etter jeg fikk barn også, husker min mor også var/er slik. Så tenker kanskje det er slik vi kvinner er.
Jeg kan ikke snakke om meg selv, stå opp for meg selv uten gråt. Jeg har prøvd å jobbe med dette til ingen nytte. Nå har jeg akseptert at slik er jeg. Jeg har sittet på kontoret til sjefen å grått, heldigvis er sjefen helt lik meg der :)
Så ingen råd fra meg dessverre, men følger tråden. Kanskje det dukker opp noen :)

Blæ jeg har blitt helt sånn jeg også. Dette er vel bakdelen av svangerskapet....

Takk for svar, folkens! Det er i alle fall en trøst å se at jeg ikke er alene. :) Jeg skal i alle fall prøve å finne noe som kan hjelpe, så jeg kan oppdatere hvis jeg får gode tips et annet sted. :)

Back
Topp