En smule nervøs nå...

KatBra

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Fikk mail fra styrer i bhgen til storesøster i går om at det går omgangssyke på småbarnsavdelingene.
Foreløpig bare et tilfelle på hennes avdeling, så kan jo i det lengste håpe at det blir med det, men er så redd for at det rammer midt oppi fødsel eller med helt fersk baby i hus. Ikke akkurat noen drømmesituasjon! :(

Krysser fingrene for at jenten vår slipper unna, eller at hun i det minste får det nå med en gang.
Jeg er ikke så keen på alternativ to. Jeg er i dårlig nok form som det er og trenger ikke noe ekstra kvalme på toppen av den allerede konstante kvalmen - aj, aj, aj! :P

Krysser fingre for at hun ikke får det og hadde jeg vært deg hadde jeg holdt henne hjemme noen dager :P

Off, ja, skjønner godt du ikke vil ha det i hus nå! Har du mulighet til å ha henne hjemme litt er kanskje det det beste :)

Huff ja, det er ikke noen ønskesituasjon! Håper det går fint med dere :-)

Sniker fra November ;)

Hvorfor holde henne hjemme et par dager?
Når omg.syken rammer bhg blir det gjerne en liten epidimi som kan vare i noen uker! :/
Jobbet i bhg i mange år og tror aldri bhg hr sluppet unna,men ikke alle som blir syke av den grunn :)

Vær flink med håndhygiene på både store og små :)

Det blir nok ikke aktuelt å holde henne hjemme. Jeg er ikke i form til å aktivisere henne en hel dag alene :(
Vi får bare ta det som det kommer, og gjøre det beste ut av det dersom hun skulle bli syk. Hvis det skjer etter baby har kommet så evakuerer nok jeg og han i alle fall ;)

Huff, det er kjipt. men når hadde hun omganssyke sist da?
Det sies i bhg min at man blir immun i ihvertfall 6 til 12 mnd etter forrige utbrudd, så kanskje dere slipper unna...
Krysse fingre!

Det blir nok ikke aktuelt å holde henne hjemme. Jeg er ikke i form til å aktivisere henne en hel dag alene :(
Vi får bare ta det som det kommer, og gjøre det beste ut av det dersom hun skulle bli syk. Hvis det skjer etter baby har kommet så evakuerer nok jeg og han i alle fall ;)
Skjønner deg veldig godt! Om det er noe trøst så var jeg også skikkelig redd for det samme sist uke, og natt til fredag ble han plutselig syk med feber og klagde seg itillegg fælt på magen. Fredagsmorning spydde han, og jeg tenkte : åå neeei, se der ja, der fikk vi det i hus! Følte meg kvalm selv og var sikker på jeg kom til å få det! Men heldigvis ble det bare med den ene spyinga, og dagen etter var han feberfri, frisk og rask:) sååe, kvalmen var nok psykisk fra min side:P hørte nå etterpå at flere av barna bare hadde spydd en gang, så tvi tvi! Er ikke sikkert du/dere får det :)

Huff, det er kjipt. men når hadde hun omganssyke sist da?
Det sies i bhg min at man blir immun i ihvertfall 6 til 12 mnd etter forrige utbrudd, så kanskje dere slipper unna...
Krysse fingre!

Hun hadde omgangssyken i februar (og desember i fjor), så det er jo litt i grenseland da.

Hun hadde en dag hjemme fra bhg for to uker siden da. Var veeeeeldig slapp og sov nesten hele dagen, men ingen feber eller andre symptomer, bare nedsatt allmenntilstand rett og slett. Kan det være hennes lille reaksjon på dette, eller vil det være å håpe for mye? :P

Skjønner deg veldig godt! Om det er noe trøst så var jeg også skikkelig redd for det samme sist uke, og natt til fredag ble han plutselig syk med feber og klagde seg itillegg fælt på magen. Fredagsmorning spydde han, og jeg tenkte : åå neeei, se der ja, der fikk vi det i hus! Følte meg kvalm selv og var sikker på jeg kom til å få det! Men heldigvis ble det bare med den ene spyinga, og dagen etter var han feberfri, frisk og rask:) sååe, kvalmen var nok psykisk fra min side:p hørte nå etterpå at flere av barna bare hadde spydd en gang, så tvi tvi! Er ikke sikkert du/dere får det :)

Så bra det gikk raskt over da, og at ikke du ble smittet selv! Takk for oppmuntring :)

Så bra det gikk raskt over da, og at ikke du ble smittet selv! Takk for oppmuntring :)
Ja ikke sant? Jeg tenkte at det ikke var håp for meg, at nå fikk jeg også det:P spysyken er det verste jeg vet, og jeg blir faktisk fysisk kvalm av å tro at jeg kan ha fått det:P håpe dere slipper unna!

Back
Topp