En smule missunnelig

En tråd i 'Juni 2020' startet av Mhla96, 19 Nov 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Mhla96 Flørter med forumet Junilykke 2020 ♡

Så flink du er! Jobber som assistent på sykehjem og har ikke hatt en eneste sykedag enda så langt. Men merker det er tyngre å være på jobb og tilstede når man er uggen...

2. Mhla96 Flørter med forumet Junilykke 2020 ♡

Tusen takk! Lykke til du også! :HeartredEr enig med deg om sykemelding, er ikke det at jeg ønsker å være sykemeldt, men å ha fokus både på skolen, jobb og hjemmebane er mye når man er konstant kvalm og spyr.. Hadde holdt med en ting, hehe.

3. Mhla96 Flørter med forumet Junilykke 2020 ♡

Flink du var da og er nå! Ja er typ samme opplegg her og, bachelor etter jul, og termin noen dager etter vitnemålutdelingen hehe.

4. Mhla96 Flørter med forumet Junilykke 2020 ♡

Masse lykke til :D

5. Mhla96 Flørter med forumet Junilykke 2020 ♡

Ja, får det! Masse lykke til:Heartred

6. Mhla96 Flørter med forumet Junilykke 2020 ♡

Lykke til! Ja jeg leverte semesteroppgave på fredag haha, trodde aldri jeg skulle bli ferdig jeg heller..

7. Gardinstanga Gift med forumet Høsthjerter 2017 Junilykke 2020 ♡

Ja og ikke minst for kvinner i fruktbar alder som søker jobber..

• Enig Enig x 3
    • Vinner Vinner x 1
  8. Spiredrøm Forelsket i forumet

Trådstarter: I feel u! Da jeg ventet førstemann for 4 år siden var jeg sykepleierstudent. Jeg var i praksis på sykehjem, hadde to deltidsjobber og tok to eksamener på denne tiden før jeg tok juleferie og permisjon. Første trimester hadde jeg riktignok sommerferie fra studiet, men full jobb. MEN da var jeg i form til det. Hadde et fantastisk svangerskap sånn sett. Hadde jeg hatt samme svangerskap som det hittil har vært, hadde jeg faktisk ikke holdt ut. Nå kan jeg heldigvis sykemeldes fra jobb, men tar en videreutdanning samtidig. Jeg har veldig lyst å være i form til å være på jobb igjen, og tenker å prøve gradert sykemelding hvis legen er enig. For meg er det helt uforståelig at noen kan ønske å sykemeldes bare fordi det er enklere når man er gravid...å føle seg totalt ubrukelig, være isolert hjemme uten særlig sosial kontakt over lang tid er ikke noe å trakte etter. Det var en gave å være i full sving forrige svangerskap! Hadde det mye bedre da, enn nå!
    Ønsker deg lykke til med eksamener! Håper du holder ut og tillatter deg å senke kravene ift resultatet.:)

9. Ørkenrev Forumet er livet Tilgangsansvarlig Maiblomstene 2020 VIP Junilykke 2020 ♡ August 2018

Skulle gjerne ha jobba mer, men kan ikke drive å spy på jobb

10. Gardinstanga Gift med forumet Høsthjerter 2017 Junilykke 2020 ♡

Ser den!

11. Mhla96 Flørter med forumet Junilykke 2020 ♡

Tusen takk for det!

12. Noelialita Elsker forumet Tilgangsansvarlig Maiblomstene 2020 Junilykke 2020 ♡ Desemberskatter 2016

Lykke til til deg au! :D

13. LilleS Forelsket i forumet Junilykke 2020 ♡ *Aprilbaby 2018*

Føler med deg. Her jobber jeg og er 30 % sykemeldt. Er livsnødvendig med muligheten for å sove litt på ettermiddagen før mannen og datteren min kommer hjem.

14. Occiput Forumet er livet Junilykke 2020 ♡ Januar 2017

Kan være enig i at det virker som om det er veldig lett å bli sykemeldt som gravid. Ei jeg kjenner hadde såvidt fått positiv test før hun lirte av seg "åh, da blir jeg nok sykemeldt snart også" - hva slags innstilling er det liksom??
    Tror det kommer veldig an på legen også. Enkelte trenger bare å si "jeg må ha sykemelding", og så får de det. Mens jeg måtte krangle og argumentere mot legen min da jeg var 6 mnd på vei og ville gå ned fra 80% stilling til 60% pga bekkenplager, slik at jeg slapp å møte veggen og ende opp med full sykemelding. Jeg måtte nesten bli sint liksom!

15. AL93 Elsker forumet Junilykke 2020 ♡

Jeg ble sykemeldt så fort jeg fikk positiv test, men det var det legen som bestemte. Han sa jeg skulle ta det helt med ro, og være hjemme noen uker. Pga habituell abort. Startet å jobbe igjen denne uka 100%, men det funker ikke! Jeg fungerer ikke på jobb i det hele tatt. Jobber i en barnebolig, hvor barna trenger min oppmerksomhet hele tiden, for å unngå utagering. Det er sjelden vi får spist før langt utpå vakta. Når jeg har kommet hjem fra jobb, har jeg ikke orket å spise engang. Så blir nå 50% sykemeldt, og skal jobbe halve dager :) Kjedelig å være sykemeldt, skulle gjerne jobbet 100%, men jeg pusher ikke meg selv alt for mye disse månedene. Det tror jeg hverken er bra for meg eller babyen.

• Hjertelig Hjertelig x 1
  16. Vinterdame Første møte med forumet

Dette er jeg totalt uenig i faktisk. De aller fleste gravide blir kvalme, og jeg unner virkelig ingen å jobbe fullt mens de har det slik. Å gå gravid er en stor påkjenning for kroppen, og jeg synes det er nokså utrolig at noen klarer en hel graviditet uten en eneste sykedag (men noen er heldigere enn andre mtp plager). At de fleste ikke greier det, forstår jeg kjempegodt. Heldigvis er det ikke kultur for å si det du nevner i Norge. Man skal respektere at vi har ulike smertegrenser og tåler ulikt, og ikke minst at alle svangerskap er ulike. Å produsere et nytt liv er tross alt en stor jobb i seg selv. At så mye som 3 av 4 er sykemeldte sier heller noe om hvor tøft et svangerskap tidvis er, og det er verdt en ettertanke. At enkelte presser og pusher seg på jobb med kvalme, oppkast og smerter, er rett og slett Tullete. Jeg vil i hvert fall ikke ha et kjølig samfunn og en kultur hvor dette forventes.

• Liker Liker x 7
    Last edited: 20 Nov 2019
  17. Gardinstanga Gift med forumet Høsthjerter 2017 Junilykke 2020 ♡

Norge ligger nær toppen i mest sykemelding blandt gravide i Europa. Hvorfor er gravide i Norge sykere enn i andre land?

18. Vinterdame Første møte med forumet

Det kan f.eks handle om at Norge har et godt velferdssystem som ivaretar mennesker med behov for hjelp på en fin og empatisk måte. Det finnes nok veldig mange grunner til at kvinner i andre land ikke tar (har samme mulighet til å ta?) ut mer sykemelding. Det betyr derimot ikke at vi skal ha et dårligere system her hos oss.

19. Gardinstanga Gift med forumet Høsthjerter 2017 Junilykke 2020 ♡

Jeg er ikke uenig i det. Poenget mitt er bare at jeg synes det er feil når det nesten er en selvfølge med sykemelding bare fordi man er gravid. Legen min er også svært oppgitt over det, at enkelte gravide ikke tåler noe ubehag før det sykemeldes. Man dør ikke av å være litt små uggen på jobb eller ha et litt verkende bekken, man blir ikke verre av å være på jobb. Om man ikke ha en fysisk anstrengende jobb da, som bhg feks.

20. Linemoora Flørter med forumet Junilykke 2020 ♡

Enig i at det er tyngre ja :shy:

Del denne siden