En smule fortvila

!!

Forumet er livet
VIP
Uff, ja nå er eg en smule fortvila![:(] Er jo dagmamma, og det er eg helt til midten av August! Men etter det må eg jo ha en jobb, men da rekker eg ikkje å tjene opp permisjonspenger![&:] 

Hadde det ikkje sist gang heller, men da fekk eg svangerskapspenger fra lånekassen siden eg gjekk på skole da! Så kossen i alle daga skal eg klare meg på 0 inntekt, og ei jente som går i barnehagen, helt ny bil og ett hus som vi holder på å bygge?[&o]

Eg har virkelig rota det til for meg selv! Kan ikkje sei noke anna enn at dette er min egen feil.

det var dagens syt fra meg![>:]

ORIGINAL: mamma til leah

Uff, ja nå er eg en smule fortvila![:(] Er jo dagmamma, og det er eg helt til midten av August! Men etter det må eg jo ha en jobb, men da rekker eg ikkje å tjene opp permisjonspenger![&:] 

Hadde det ikkje sist gang heller, men da fekk eg svangerskapspenger fra lånekassen siden eg gjekk på skole da! Så kossen i alle daga skal eg klare meg på 0 inntekt, og ei jente som går i barnehagen, helt ny bil og ett hus som vi holder på å bygge?[&o]

Eg har virkelig rota det til for meg selv! Kan ikkje sei noke anna enn at dette er min egen feil.

Kan du ikke si opp dagmammastillingen da? Er ikke noe kjekt å bekymre seg over økonomien, tror jeg hadde vært litt egoistisk i den situasjonen. Men om du får en ny jobb fra august går det vel akkurat...er det ikke kun 6 mnd sammenhengene jobb man må ha for å ha rett til permisjonspenger?

Du begynner vel ikke permisjonen før sent januar, og da går det vel akkurat? Eller?

ORIGINAL: *Sperminator*

Kan du ikke si opp dagmammastillingen da? Er ikke noe kjekt å bekymre seg over økonomien, tror jeg hadde vært litt egoistisk i den situasjonen. Men om du får en ny jobb fra august går det vel akkurat...er det ikke kun 6 mnd sammenhengene jobb man må ha for å ha rett til permisjonspenger?

Du begynner vel ikke permisjonen før sent januar, og da går det vel akkurat? Eller?

"desverre" så har eg termin 4 februar, så må vel begynne permisjonen 3 uker før! Og da må eg ha en jobb ganske snart, om eg skal få opptjent penger til det! men eg holder på å søke, så venter på svar, bare håper eg har lit flaks og kan få meg kvelds stillig og helg frem til august, da er alt redda[:)] 

Men egh ar alltid uflax, så spørst om eg må være litt ego og sette meg frem for di andre foreldrene denne gangen[&o]

Kan du ikke få dagpenger da??? Eller?

Du kan jo også ta noe kurs eller noe som gjør at du får svangerskapsstipend...

Lurer litt på det selv skal du se[:-] Går snart over på AAP og det er bare 66% av lønna, og lurer veldig på hvordan vi skal klare oss...[:-]

Er dagmamma 'sort'? Kan du ikke bare gjøre den om til hvitt arbeid da? Hvis alternativet er at du må avslutte før...

ORIGINAL: Alvani

Er dagmamma 'sort'? Kan du ikke bare gjøre den om til hvitt arbeid da? Hvis alternativet er at du må avslutte før...

er hvit dagmamma, men må ha noe sånn forsikring greier som koster skjorta, og den må eg ha hatt 10 mnd, før babyen kommer, så det er ikkje mye hjelp i[&:] 

ORIGINAL: *MaCa*

Lurer litt på det selv skal du se[:-] Går snart over på AAP og det er bare 66% av lønna, og lurer veldig på hvordan vi skal klare oss...[:-]

Så eg kan ta noe kurs, så får eg stipend altså?[8|] Er open for alle muligheter[8D]

ORIGINAL: *MaCa*

Så eg kan ta noe kurs, så får eg stipend altså?[8|] Er open for alle muligheter[8D]

Kan jo bare gå på nki.no eller nks.no for å sjekke der...Eller du kan jo høre med nav om de har kurs der som betaler litt...Bedre enn ingenting...Men du må melde deg som arbeidsledig da...(når det gjelder nav)

hmmmz, teller ikke dagmamma som jobb da?? eller jobber du svart?? for d er ingen som sier at du må ha vert i samme jobb de siste 6 mnd... bare i jobb... og du er jo i jobb visst du er registrert dagmamma.... eller?? har ikke helt peil jeg, men... syns jeg hørtes fornuftig ut nå [:D]

huff, virkelig ikke noemorro å bekymre seg fo økonomi[&:]
håper det ordner seg for deg!!!!!
*sender deg en klem jeg*

er hvit dagmamma, men må ha noe sånn forsikring greier som koster skjorta, og den må eg ha hatt 10 mnd, før babyen kommer, så det er ikkje mye hjelp i[&:] 

må du ha forsikring for å få rett på foreldrepenger mener du? men hvis du skaffer deg ny jobb fra august, så trenger du vel ikke det, og da teller jo jobbingen som dagmamma? trodde jeg? Eller tenker jeg feil?

Jeg har en venninne som jobber i NAV så hun tar stort sett av seg all tenkingen for meg [8D]

må du ha forsikring for å få rett på foreldrepenger mener du? men hvis du skaffer deg ny jobb fra august, så trenger du vel ikke det, og da teller jo jobbingen som dagmamma? trodde jeg? Eller tenker jeg feil?

Jeg har en venninne som jobber i NAV så hun tar stort sett av seg all tenkingen for meg [8D]

Tror det er feil, men er jo VELDIG lov å håpe!!! skal jammen ta meg en tur ned på tirsdag, når eg likevel skal til legen![:)] Det ville hvertfall redda  meg[:D]

ORIGINAL: Bebibooms

hmmmz, teller ikke dagmamma som jobb da?? eller jobber du svart?? for d er ingen som sier at du må ha vert i samme jobb de siste 6 mnd... bare i jobb... og du er jo i jobb visst du er registrert dagmamma.... eller?? har ikke helt peil jeg, men... syns jeg hørtes fornuftig ut nå [:D]

eg har liksom bare hvert ned på lignigskontoret og sagt eg er dagmamma da, og skreve opp hvor mye eg vil tjene. Men håper det er slik! men eg har min tvil. Men skal hvertfall skjekke opp i det, for eg gjør jo en JOBB, så burde jo hvertfall være slik[:)]

tusen takk for svar, alle sammen![:)] Skal skjekke opp litt, men igrunn så tviler eg på at dagmamma jobben min telle, selvom eg er hvit dagmamma. Men er jo lov å håp, da ser hvertfall permisjonen in lys ut[:D]

Håper ting ordner seg for deg[:)]

men når du ikke er dagmamma lenger, og ikke har fått jobb, så kan du søke dagpenger på van, noen som er grunnlag for permisjonspenger. ( er 99% sikker på at det stemmer) å da har du jo 66% av dagens inntekt=)
du burde høre på nav for er ganske sikker i det jeg sier.

Back
Topp