En skremmende start på dagen...

Labben

Elsker forumet
Jeg skulle til legen for svangerskapskontroll. Vi hadde snakket om tanker omkring fødselen, sjekket blodtrykk og målt symfysen da vi kom til hjertelyden. Legen fant frem dette lytteapparatet og satte på høyttaleren. Jeg regnet med at hjertedunkene ville dukke opp med en gang, slik de har gjort hver gang jeg har vært hos lege/jordmor. Men ingen lyd. Hun lette på ulike steder i magen, men etter mine begreper var det kun min puls vi hørte.

Legen sier ingenting før hun spør om jeg har noen som kan bli med meg til sykehuset. Hun er tydelig bekymret og sier at pulsen er for lav og at hun vil ringe sykehuset og be dem undersøke om alt er vel med barnet. Det er da jeg skjønner at den lave pulsen vi nettopp hadde hørt ikke var min, men barnets. Jeg er glad for at min mor sitt arbeidssted er like ved legekontoret.

Jeg har aldri i mitt liv vært så redd før og den 25 minutter lange turen til sykehuset føles som en evighet. En jordmor ber meg legge meg på benken og lytter med en sånn gammeldags greie. "Pulsen er 120. Helt fin" sier hun og lettelsen er ubeskrivelig hos både meg og min mor. Vi hadde begge sett for oss haste-keisersnitt og tanken om at barnet kanskje ikke ville overlevd hadde jeg ikke en gang turt å tenke. De kobler meg til et apparat som viser nøyaktig puls og som registrerer hvert spark i magen min. Etter å ha drukket et glass sterk saft blir det liv i lille Eivind.

Jordmødrene på sykehuset mente at legen min hadde overreagert. Jeg er evig takknemlig for at jeg har en lege som tar ting på alvor og som ikke tar noen sjanser. Dessuten var pulsen nede i 60-90 da hun målte, så jeg skjønner at hun ble usikker. Trolig får vi en sønn med et veldig godt sovehjerte [:)]

Så godt å høre at dette gikk bra! Skjønner godt at du ble redd når du måtte på sykehuset å sjekke.

Kjempeglad for at alt var bra med lille Eivind!

Klem, M

Huff - hadde vært vettaskremt jeg!
Så glad for å lese at alt var bra! Du kanskje se frem imot et barn som sover godt om natta du da? [:)]

Lykke til med resten av svangerskapet - så får vi satse på at du slipper flere sånne turer til sykehuset!

super lege du har, sånn er takk og pris sånn er min lege også...[:D]

Uff, så skummel opplevelse. Kjempe fint at du fikk bra oppfølging og at alt er bra![:)][:)]

huff da. stakkar deg, godt at det gikk bra.

Oijj! Høres skikkelig skummelt ut! Så bra at legen din sendte deg rett på sykehuset for nærmere undersøkelse.
Huff, håper jeg slipper å oppleve noe sånt. Grusomt!

Godt å høre at lillegutten har det bra da!

Klem![:)]

Var endelig bra at det ikek var noe galt!! Hadde fått helt panikk hvis det var meg!!! Takk og lov for sånne leger!![:)]

Ble helt på gråten no æ. Bra at det ikke va nåkka galt da...
Lykke te vidre i sv. skapet!

Oi.. Bra at alt er bra med dere begge. Hadde vært livredd selv. Bra legen din tar ting på alvor...

Back
Topp