En rutine former seg.

OH RLY?

Forumet er livet
Jepp, vi har ikke vært rutinedyr enda, men nå kommer den av seg selv!

ca 7-8 om morgenen står vi opp (storesøs skal i barnehagen),
så hjem igjen å spise,
dupper en halvtime i fanget med morgenkos i nitiden.
sover en halvtime-time i tolvtiden
skravle å leke litt ei stund
sover igjen en halvtime-to timer i tretiden så koser jeg og mia oss med middag,
leketid igjen på lekematta med storesøs til hun legger seg ca 7 på kvelda,
så sovner astrid ca 8 å da er det ro i huset til klokka er mellom halv 5 og 6 på morgenen for da er det nattmat, og så soves det til 7-8 om morgenen igjen.

Overbevist om at hun hadde sovet lenger i tolvtiden enn den halvtimen det gjerne blir i tolvtiden da, men det er skikkelig dårlig føre her for tiden så gleder meg til det blir bart om noen mnd!

Hvordan er det til dere?

skal ikke skryte på meg at vi har rutinene inne helt enda....
men det kommer seg!

den siste uka så har jeg prøvd (les: PRØVD...) å være strengere med leggingen og sovingen på kveldstid. har holdt henne oppe i noen timer før leggetid og prøvd å sørge for at hun ikke har vært uthvilt når hun skal legge seg for natten. det har jo ikke alltid funket så da har det endt i en evig maraton frem og tilbake mellom soverommet og stua for å putte inn smokken som hele tiden faller ut :p greier ikke bli irritert på henne heller da, når hun er så søt og ligger og smiler og ler når hun ser ansiktet mitt over senga....for hun har slett ikke tenkt å legge seg.
i jula var det nærmere et mareritt å få lagt ungen. hun var lys våken fra 23 og utover og sovnet ikke før 2 eller 3. det verste tilfellet var klokka 5!! OMG sier jeg bare... og da sov hun jo i gjenjeld til 12, halv 1 på morgenen, eller så måtte jeg vekke henne.

men nå skal jeg vekke henne kl 9 hver morgen og legge henne mye tidligere, samt holde henne våken i 2-3 timer før leggetid.
jeg krysser fingrene for at det går. trøster meg med at det kan jo ikke bli værre enn de var i jula uansett ;)

Back
Topp