En porsjon? *inspirert*

Leelu

Elsker forumet
Hva er egentlig en porsjon for barna når de er rundt 6-7 måneder gamle?

Jeg skrev i tråden om hvordan natten er nå at snuppa spiser maks 1-2 spiseskjeer av hva enn det er, jeg har hele tiden tenkt at det ikke er et måltid, men nå tenkte jeg å høre med dere, hva er en porsjon hos dere? (Bruk gjerne ca betegnelse i spiseskjeer om dere vet.)

Oi, i spiseskjeer vet jeg ikke. Frøkna spiser 1 porsjon grøt til kvelds, og det er 1,25 dl vann og 0,75 dl grøt. Spiser også ca et halvt middagsglass om dagen, hvor mange skjeer det er vet jeg heller ikke, men kanskje en 12-15 babyskjeer?

Akkurat hvor mye det er her, vet jeg ikke.. Men vi bruker ca 1dl vann, eller litt mindre, og grøtpulver til passe konsistens.. Aldri tenkt over hvor mange skjeer det tilsvarer..

Bruker 1dl sirkus med vann til grøten og pulver deretter til dette.
Middagsglassene spiser hun halvparten av

Jeg bruker også å lage ca 1 dl med vann, og så har jeg i grøt til passe konsistens. Jeg tror det blir noe sånt som 10-12 skjeer da, for når hun spiser halve skålen med grøt, som hun ofte gjør så har hun spist ca 5-6 skjeer. 

Leelu skrev:
Da er jeg den eneste tydeligvis som måler alt i spiseskjeer 

Her er en grøtporsjon 4 ss med grøtpulver pluss vann. Noen ganger spiser han alt, noen ganger er det kanskje 1/4 igjen.

Jeg lager middagsmat selv, men tipper han spiser ca 1/3-1/2-middagsglass-mengde.

Lillegutt har begynt å spise brødskive med tynt lag med leverpostei på til lunsj, og da spiser han en halv skive (uten skorpe) og litt frukt som lunsj. 

Back
Topp