En oppdatering ang konsultasjonen i dag

Kanutten80

Gift med forumet
Var inne på Oslofjord klinikken i dag for konsultasjon ang prolapsen.
Kirurgen tok flere tester og han kunne se at jeg var litt svakere i høyre beinet.
Han tittet på MR bildene og viste de til meg også. Det var et stort prolaps, og han anbefalte meg å operere raskest mulig.
Fikk time fredag om 2 uker, syns det er lenge og vente. Men de hadde ikke noe narkose timer neste uke, så måtte vente til uken etter.
Han mente prognosen var god og at jeg ville kunne gå ut fra klinikken uten smerter. Gleder meg[:D]
siden prolapsen var så stor så måtte jeg være veldig obs på fare signalene.
Kjenner jeg nummenhet mellom lårene, mister kontroll på urin og avf så måtte jeg ta kontakt med legevakt.
Da ble det akutt operasjon. Krysser finrene for at prolapsen holder seg stabil. VIL IKKE OPERERE PÅ SØF!!!

Så fredag den 15. april klokken 13:30 skal jeg under kniven[8|]

Tenk at jeg nå skal kunne ta meg av barna helt på egenhånd uten smerter[:D]

Nei, nå må jeg virkelig ta det med ro.....

Klem[:D]
ORIGINAL: heart86

Så godt å høre at prognosen er så bra Kanutten[:D]
gleder meg på dine vegne!
synd det ikke var noe ledig før, men vi satser på at 2 uker går fort og at ikke noe dukker opp!
slapp av og ikke gjør mer enn du må da!!

Klemmer

masse lykke til.. Om 2 uker er du smertefri[:)] Ta det med ro fram til da!!!

Takk for det, å ja, det skal jeg[:D]

ønske deg lykke til og krysse alt eg kan krysse for at du blir smertefri[:D]

Lykke til Kanutten, du fortjener virkelig å bli bra nå[:)] Vi får bare krysse fingrene for at prolapsen holder seg stabil slik at du slipper SØF. Håper virkelig at legen har rett og at du endelig kan begynne å nyte siste rest av permisjonen din [:)]

Så bra!!

2 uker går fort serru[;)] Bare tenk på de siste 5-6 mnd, de har jo fløyet litt fra oss...
Disse små - får tiden til å gå[:D]

Ta det med ro og nyt det du ser "guttaboys" driver med.
Stor klem fra meg og alle jentene.
Lykke lykke til!!

ORIGINAL: mammakatrine

ønske deg lykke til og krysse alt eg kan krysse for at du blir smertefri[:D]

Da har du noe og se frem til kjære deg- skal krysse det jeg kan for at du blir god som ny etter operasjonen[:)]
Nevnte han noe om det er bevegelig skiveprotese eller avstiving med bur?

Håper du er stabil til timen din, og at du får god hjelp og avlastning i mellomtiden[:)]
Men pass godt på varsku signalene også- samme hvor lite lysten en er på det offentlige.

Mange gode klemmer til deg[:)]

Han nevnte ikke noe på det. Men tror ikke de stiver opp ryggen så mye lenger. Skal operere med microkirurgi og fjerne selve prolapset.
Han sa jeg kom til å få et lite snitt på et par tre cm. Så stikker de et rør inn i ryggen. Flytter nervene tilside og operere gjennom dette røret.
Det fjernes ikke mer benvev enn at ryggen holder seg stabil.
Hvor lenge siden er det du ble operert igjen, husker ikke i farten jeg nå.
ORIGINAL: oktober2010mamma

Da har du noe og se frem til kjære deg- skal krysse det jeg kan for at du blir god som ny etter operasjonen[:)]
Nevnte han noe om det er bevegelig skiveprotese eller avstiving med bur?

Håper du er stabil til timen din, og at du får god hjelp og avlastning i mellomtiden[:)]
Men pass godt på varsku signalene også- samme hvor lite lysten en er på det offentlige.

Mange gode klemmer til deg[:)]

Takk til dere andre jentene[:D]

Flotte prognoser! Dette blir sååå bra;-)
To uker er lenge når du har så vondt ja, men tenk så bra det blir!

Jeg ble operert i slutten 08 på sus.

Må reoperest, men vet ikke helt om jeg vil og tørr enda- så må tenke litt på det.
Er ofte avstivning på de offentlige sykehusene enda vertfalll, men vet at bl.a ulriksdal sykehus, tidligere bergen spine center bruker bevegelig skiveproteser. ( tror også oslofjordklinikken bruker bevegelige i lavrygg)

Men jeg har hørt mye skryt om oslofjordklinikken, og tror du er i de beste hender som du kan[:)] Bruk rehab tiden godt- og bruk de 6 mnd med gratis fysio for alt de er verdt, du får igjen for det senere[:)]

Må reoperest, men vet ikke helt om jeg vil og tørr enda- så må tenke litt på det.
Er ofte avstivning på de offentlige sykehusene enda vertfalll, men vet at bl.a ulriksdal sykehus, tidligere bergen spine center bruker bevegelig skiveproteser. ( tror også oslofjordklinikken bruker bevegelige i lavrygg)

Men jeg har hørt mye skryt om oslofjordklinikken, og tror du er i de beste hender som du kan[:)] Bruk rehab tiden godt- og bruk de 6 mnd med gratis fysio for alt de er verdt, du får igjen for det senere[:)]

Det høres betryggende ut[:D]
Har man krav på 6 måneder med FYSIO?
Kanskje du burde operere privat du også?

Å så bra....2 uker går fort [;)]  

Håper virkelig du slipper smerter etter operasjonen!  Masse lykke til Kanutten[:D] 

Woow, det var sjapt å få time! Men det var jo kjempe bra da, så slipper du å gå på vent[:)]

God klem til deg kanutten!!

ORIGINAL: Kanutten80

Det høres betryggende ut[:D]
Har man krav på 6 måneder med FYSIO?
Kanskje du burde operere privat du også?

Etter prolapsoperasjon har du krav på 6 mnd gratis fysio behandling ja- det gjelder uansett om du er operert privat eller offentlig- så det er bare og bruke for alt det er verdt- men en må somregel vente til en har vært på 6 ukers kontroll etter operasjonen, men det er ikke sikkert at en hadde klart noe voldsomt før det heller.

Skulle gjerne operert privat, og har hørt med de private aktørene både i norge og danmark, men ingen kan tilby noe siden sus allerede har stivet av nakken. Og på st.olav på torsdag sa de at det eneste som gjennsto var operasjon siden jeg har prøvd all annen konservativ behandling- men er i tenke boksen- hadde ikke noe god opplevelse sist så vil ikke forhaste meg.

Et tips kan være og kjøpe inn noen isposer som du har klar, det er utrolig god smertelindring om du har belastet ryggen for mye en dag- min erfaring vertfall[:)] Og få gjerne noe som du kan sove på de første nettene etter operasjonen av fastlegen din- det kan være lurt for det er ikke sikkert du ligger så godt de første nettene. Regner med du får med deg noen depottabeletter som t.d oxycontin til de første dagene for så og gå over til pinex forte/paracet og voltaren.

fortsatt masse god bedring- er ikke lenge til du slipper smertene nå[:)]

Snakket jo med deg på meldinger!

Men er kjempe gla for at det skjer noe nå, endelig skal du bli smertefri[:)]

Stor klem, gleder meg til Tirsdag!

Back
Topp