En nyttig link om kvalme! :)

Kunnskap er alltid til trøst[:D] om ikke til hjelp. Ble ikke mindre kvalm, men det er godt å ha kunnskap om sin fiende hi hi hi

ikkesant! :) hehe...

ble ikke akkuratt mindre kvalm jeg heller! men greit å lese litt hva som hjelper og sånn! Tar du postafen?

Nupp. Jeg er litt småhysterisk av meg når det gjelder graviditet og medisinbruk. Er tom skeptisk til de medisinene jeg må bruke når jeg er gravid. Selv om jeg vet at de er ufarlige. Så jeg sliter meg gjennom hverdagen med mine runder på do. Har funnet at det som er best (minst kvalmende å spise) er mat med MYE fiber. Dvs Vita fiberrik, eple, pære, jordbær og speltbrød. Meieriprodukter som melk, ost, hvite sauser, grøt o.l er rene brekningsmiddelet. Kaffi (som jeg er avhengig av) får magen til å vri seg[:@]. Så her er det rene slankekosten som går ned. Farris og fiberrik. Jepp jeg lever på vann og brød og vitaminer[:D]

oki, bra du har finni ut hva som fungerer for deg! jeg tar postafen, det virka bra til å begynne med, men virker som at kroppen har blitt vant til det! for nå kaster jeg opp daglig igjen! :(

Det er ofte det som er dumt med ulike typer medisiner. Etter en stund venner kroppen seg til dosen og den må økes for å gi samme nytten.

Hvordan har fersk ingefær i kokende vann hjulpet for deg? Det hjalp meg i ca en ukes tid, men så uteble virkningen. Jeg har funnet ut at jeg er mindre kvalm når jeg spiser små, men hyppige måltider. Dvs annenhver time og kanskje bare et eple og noen mandler eller et av mine (snart berømt innad i familien) fiberrikmåltider. Så prøver jeg å få nok søvn og hvile, da de dagene der jeg har hatt det fryktelig travelt eller har fått lite søvn om natten omtrent har vært ulevelig å komme gjennom.

jeg sliter med brekninger når jeg ser ting som ikke "frister"...så jeg har ikke prøvd fersk ingefær, men prøvde kapsler. Det funka ikke!

Jeg harallergi mot frukt, og jeg går og har konstant lyst på røde epler( som jeg er allergisk mot). Her en dag måtte jeg bare, og spiste et helt eple! men merka det etterpå! Nøtter, mandler ol. tåler jeg heller ikke!

Grovbrød og fiberrik mat går bare ikke ned! :(

Back
Topp