En ny type vondt!

Julismil

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
Som førstegangs er det jammen mye man kan lure på så jeg fyrer løs!

Igår kveld (rundt kl 23.30) fikk jeg plutselig sinnsykt vondt i korsryggen. Ryggsmertene strålte opp på hver side av ryggen og frem i nedre del av magen. Kjente på magen at den var hard samtidig, og fikk skikkelig mageknip (kjentes ut som om at jeg måtte ha diare), samt en trykkfølelse mot underlivet/endetarmen. Hadde vært uggen i magen like før dette skjedde, gikk på do og det kom ingenting. Etter en liten stund (minutt eller to) gav det seg. Nå kl 04 våknet jeg av samme smertene, gikk på do og var sikker på skikkelig diaré, men ingenting annet enn en anelse luft. Varer totalt kanskje 1-3 minutter (veldig vanskelig å si, føles som en evighet men går fort over). I etterkant av disse "anfallene" med smerte har ryggen verket litt, men det kan ikke sammenlignes med smerten under de vonde takene. Etterhvert går all ryggvondten vekk.

Jeg har aldri kjent maken før, og kan ikke helt beskrive smerten. Kjennes ut som om det både verker og stråler og brenner på en gang. Nå kom disse to tilfellene med timesvis mellom, så jeg er ikke redd for rier. Men kan det være dette som er såkalte maserier? Er bare 35+2, og får helt psykisk meltdown av tanken på at jeg skal gå med dette i ukesvis :nailbiting: Har den siste tiden hatt mye slimete utflod, mye stikkinger nedentil og frøkenen i magen har gått fra å være unormalt aktivt til en anelse roligere (har snakket med føden ang mindre aktivitet/svakere bevegelser, de var ikke bekymret). Er det heftig modning på gang? Hvor lenge går man eventuelt med sånt før der virkelig braker løs?

Kan det værw luft smerter eller at du må på do, men det står fast? Eneste jeg kan komme på siden du nevnte det selv.

Håper det går over eller at du finnee ut av det :)

Kan det være baby som presser på noen nerver kanskje?

Har du kjent mye "nedpress" i det siste?
Jeg har de siste to ukene vært inn og ut av føden pga mange av de samme symptomene du beskriver. Fryktelig vondt i korsrygg, ned mot fremsiden av magen.. han i magen har festet seg hos meg, så hun sier at det kan være han treffer noen nerver når han "borrer" seg lenger ned :-) hun sier at selv om mange modningstegn kan være vonde og ubehagelige, så må jeg bare være glad til for at kroppen skjønner at noe skal skje snart :-)

Back
Topp