En mnd igjen

Åh! Snart desember, da kan jeg dra frem adventspynten, bake julekaker og drikke julebrus, la oss ikke glemme pepperkakehuset, gløggen, klementinene og alle julefilmene!!

1 desember, da braker det løs!!

Nei men uff da :(
Håper det blir bedre snart [emoji3590]
Regner med det snur når det nærmer seg godt nok altså. Sånn ordentlig. Alt er handla inn og på plass forhåpentligvis [emoji4]
Men til tider nå føles det håpløst.

Er en av de som ikke er så veldig glad i jul. Mye stress og mas. Før jeg fikk barn ble det et minimum av juleforberedelser. Men vil gjerne gi barna gode juleopplevelser så skal brette opp armene og sørge for julestemning med sang, julegave verksted og brente mandler, karameller og kjøpe gaver (lager liste og kjøper alt på en kveld enten på nett eller butikk).

Gleder meg også til jul. Har gjort unna julehandelen, og skal legge lista lavt når det gjelder nedvask av hus og alt som skjer i des. Har lyst å ha energi når jule begynner

Jeg elsker jul!!! [emoji173]️ Bare vi kan få bittelitt snø nå, så skal jeg pynte til jul. Elsker å vandre rundt på gaveshopping, lage julekort, høre på julemusikk, pynte med nisser og lys, se på julefilmer...

Juuul! :Heartred
Her har den første pynten vært i stua i en ukes tid allerede. Klarte ikke vente lenger. :p

Jul kan bli bra. Jeg veksler mellom å glede meg og å ikke huske på hva det er som er så fint med det. Det er bråk, sure miner, press, holde kjeft for å ikke få kommentarer, tidspress, fravær av snø (om vi er uheldige), aldri bli ferdig med det som faktisk bør gjøres før jul, føle seg tykk og stygg.
Samtidig er det adventskalender, juletre, pynting, julemat, julesokk, marsipangris, lage julegaver, finne den perfekte gaven i butikken, luktene, lysene. Det er timeplanen, salmene i kirken, ungene i julekjoler, og at jeg tror mannen blir fornøyd med julegavene sine fra meg i år.

Last edited:
Back
Topp