En mann- 4 koner (TLC norge)

ORIGINAL: NkariOgSnuppa

ORIGINAL: H i l l a

ORIGINAL: NkariOgSnuppa

ORIGINAL: H i l l a

Noen som har begynt å følge med på den serien? Kunne dere taklet Polygami?

Går i kveld på TLC kl 21.30

tenkte jeg skulle se det i kveld, hvis ikke sambo okkuperer fjernkontrollen!!![&:]

Har aldri kunne tenkt meg og leve slik, ikke min stil.. Men der er da ikke lov, er det det da??? Å ha flere koner?

Flerkoneri er forbudt i Norge, ja... Mener det iallefall?! Bare tillatt i enkelte stater i USA.

Ah, trodde det var forbudt i hele USA også je, men jeg vet da ikke[:D] Hadde ikke taklet det, for sjalu[8D][:D]

Da de var hos oprah var det noe snakk om tenk hvis de kom i fengsel. Så vet ikke jeg. Trodde også det var tillatt i enkelte stater.

Syns det var ganske morsomt jeg, så skal absolutt se det. Sitter og venter nå med TLC på [:)] Trodde det begynte 20.30... [&o]

Kunne nok ikke levd sånn selv. For det første vill jeg hatt mannens fulle oppmerksomhet og forventer at han stiller opp for meg når jeg trenger det. For det andre hadde jeg ikke klart å bo sammen med så mange unger. Virker utrolig slitsomt.

For noen er det jo bedre med en "halv mann" enn ingen mann...

Jeg vet ikke helt hvordan mormonere fordeler tiden sin, eller om de har noe konsept på det i det hele tatt egentlig...

For hos oss må det være likt fordelt 100% liksom. Eneste gangen mannen kan bli lenger hos en, er når de gifter seg.

ORIGINAL: Jannamor

har lastet ned hele serien jeg gitt og så den på to dager... så ja kan vel si jeg likte den.

om jeg kunne levd sånn selv?

hmmmm

det stilles for mye inn på mange barn. jeg hadde ikke orket så mange barn selv og det ville vært slitsomt og leve med så mange barn.
jeg tror jeg ville blitt ensom om nettene da jeg liker og være med mannen min 24h7. så ville vært vanskelig og dele tiden.

ellers så joda så jada så neida

men denne seriene er for meg en kulturforskjell mest av alt. det er dette de ser på som et lykkelig liv. de vil gjerne ha mange barn. klart. det er en religiøs og kulturell forskjell. deres begrep og livsoppfatning av kjærlighet er noe annet enn mitt som kvinne fra norge. Derfor synes jeg serien er superbra. Den utfordrer og utvider mitt begreot og oppfatning om ekteskap og familieliv. og jeg ble ikke skremt, jeg ble ikke fordomsfull eller fylt med avsky, men jeg synes det var utrolig utrolig spennende og selvutviklende

gud det hørtes klisje ut

hvor lastet du den ned?

Ja, ser på det[:)] Synes de virker som en veldig fin og åpen familie de på tv da - skjønner jo det ikke er rosenrødt hele tida. Ser både fordeler og ulemper med det. Men er vel heller veldig tvilsomt at jeg hadde orket flere kvinnfolk i hus annen en meg selv [8D] Sambo syns det hørtes veldig slitsomt ut med så mage koner(har vel mer enn nok med en stk gravid dame hjemme - høhø!)[8D] [:D]

Jeg så første episoden, og syns ikke 1 mann og 4 damer er noe grensesprengende som åpner opp mine horisonter. Tvert i mot bekreftes bare eldgamle myter om at en mann trenger/liker mange kvinner, er sentrum i familien osv osv. Hadde det handlet om 1 dame og 4 menn, ja, da hadde jeg hatt mer sansen for det

ORIGINAL: Hilly77

snikislamisering på gang?

4 koner?

[:D]

Enkelte grupper mormonere tillater det, men det er ingen øvre grense slik vi har, egentlig.

Back
Topp