En livlig krabat?

Amalie25

Andre møte med forumet
Lurer på hvor meget liv i mærker?
Jeg venter første barn i starten af december, er nu 23 uker på vej. I løbet af de sidste par uker er jeg virkelig begyndt at mærke meget liv, bliver sparket mange gange hver dag[:D] Mærker også at sparkene bliver kraftigere og kraftigere, dejligt. Hvordan er det for jer andre?
 
Jeg kjenner da noen spark nå og da, men da bare som en boblende følelse, ingen "ordentlige" spark...! Gleder meg til det! [:)]
 
Jeg er over 20 uker og har ikke kjent liv i det hele tatt.

Jeg vil også kjenne spark [:(]
 
Kjenner spark mange ganger om dagen, gjort det et par uker nå! Til og med pappa`n har kjent jr sparke, deilig følelse [:D]
 
ih hvor dejligt[:D] glæder mig helt vildt til pappa'n kan mærke sparkene, men hver gang han lægger hånden på maven stopper hun med at sparke[:(]
 
De skjedde noen ganger her også, men fant ut om jeg slappet av å kjente etter, så kom de flere me litt mellomrom! [;)]

Sikkert bare jeg som begynner å bli helt koko i hode av alt dette som skjer, men jeg er sikker på en ting, den lille er en skikkeli pøbel, for han sparker ganske kraftig..

En dag han sparka, tok samboer`n å dytta litt sånn forsikti på magen, plutselig så sparka de igjen, akkurat som om han svarte, helt rart! [:D]
 
Jippi! I dag kunne jeg for første gang kjenne spark utenfor magen! Kjæresten min la hodet inntil og kjente det også! ingen tvil der nei! Sparket i vei gjorde "den"... Helt i hundre vi nå! [:D]
Noen fler som kjenner det så tidlig eller?
 
Ja jeg kjenner liv opptil flere ganger daglig! Deilig. Og her og er det slik at hver gang gubben legger hånda på så er det stopp, hehe. Blir vel bedre etter hvert!
 
[:(] Jeg prøver å kjenne etter hver dag jeg. Men lille jenta mi ligger vel alt for rolig, kjenner ikke no jeg da. Er det ingen som har det som meg? Er det unormalt og ikke kjenne noe?
 
NEI det er det ikke...[:)]skal fortelle deg om ei her i bygda som dro til legen for magesmerter....et kvarter etter hun hadde kommet dit fødde hun!!!!!hun visste ikke at hun var gravid...men fik en nydelig frisk gutt med normale mål[:)]tror du hun hadde kjent noe liv på hele svangerskapet eller??hadde nesten ikke lagt på seg en gang......så det er mulig!har hørt flere som ikke kjente noe før i uke 22-.23 ca......det kommer...helt sikkert.....
 
Takk for rask svar Lena :) Det hjalp. Føler meg bedre allerede. Takk takk.
 
Det at en ikke kjenner liv har fks med at ungen ligger en annen vei e.l... Kjenner det fks ikke hvis den ligger mot ryggen!

Og betata: Han må legge seg med hodet mot magen, ellers er det ikke så lett å kjenne. Da kjæresten min gjorde det så kom det kjempemange spark!!
 
Hei alle sammen!

Begynte å kjenne spark i uke 18...bli bare mer og mer for hver dag. På fredag satt jeg og kikket på magen når han sparket, og da såg jeg for første gang at det "bula" ut [:D] Det var kjempestas! Og dagen etter, så kjente samboeren min at lille "tarzan" sparket. Han fikk nesten tårer i øynene...Hællan.

Det er bare å glede seg for de som ikke har kjent enda, og det er ikke uvanlig at man ikke kjenner noe før i uke 24...tror dette er helt individuelt!

Klems
 
Gleder meg til jeg kan se det utenpå! [:)]
Min sparker så mye nå at jeg blir vekket på morgenen av det [:D] Kommer kanskje til å bli litt lei etterhvert, men nå er det bare gøy!
 
Dagene går, jeg har ennå ikke merket noe form for sparking. Blir engstlig jeg da, jeg leser innlegget til Lena28 hver dag, det er en liten trøst. Takk Lena.
Men begynner å bli utolmodig, neste uke skal jeg kontakte jormor.
 
Du trenger nok absolutt ikke bekymre deg! Det kommer bare sånn plutselig (gjorde ihvertfall det på meg..) og etter det har det vært stor forandring bare fra dag til dag! er vanlig å ikke kjenne noe før uke 24!
 
Det kjennes ut som det er så mye som skjer i magen, det strekker og stikker og prikker. Vet ikke hva som er hva. Mest om natta når jeg skal sove.
Sikker på at jeg kjente noen bobler som sprakk for noen uker siden, men har ikke kjent mer av det siden. Hadde ganske mye fett på magen før jeg vart gravid, noen trodde faktisk at jeg alt var gravid. Kanskje derfor jeg ikke kjenner så mye. Bebisen må jo klare og sparke gjennom alt fettet før jeg kan kjenne noe.
 
Har ennå ikke kjent noen ting jeg *snufs*
Var innom legen min på vei til jobben og spurte om hjelp, hehe.
Vi hørte på hjertlyden og alt skal være normalt med lille jente baby`n min. Så det er bare å være tolmodig, det kommer en dag sa legen.
 
Hei.

Kjente de første sparkene når jeg var 17 uker. Nå er jeg snart 24 uker på vei og kjenner masse spark. Ganske hardt også. Når jeg ligger på ryggen og jenta mi sparker ser man at hele magen vrir på seg. Er det normalt? Pappa kjenner også spark daglig. Er en kjempe deilig følelse[:)], men kan bli litt slitsomt når jeg prøver å slappe av.
 
I natt 15.Aug kjente jeg liv i magen for første gang :) Kjempe moro
 
Back
Topp