En litt ubehagelig opplevelse....

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg og guttene kjørte til bhg for å levere storebror i dag. Lillebror var tiiiiidlig oppe i dag, og var dødstrøtt da vi kjørte avgårde. Han sovnet tungt i bilstolen.

Da vi kom inn i bhg satt jeg fra meg bilstolen i den innerste garderoben. Jeg kledde av storebror et par plagg, og gikk ut i den ytterste uteklær-garderoben å la fra meg dette. I det jeg snur meg for å gå tilbake ser jeg at en gutt står å klasker løs på lillebror i bilstolen :eek::eek: Jeg ser straks at dette er en den gutten som har en eller annen psykisk utviklingshemming. Jeg løper bort og må nesten dra gutten vekk fra bilstolen. Han er bare omtrent 3 år, men han var både stor og sterk! Selv etter jeg hadde tatt han vekk måtte jeg stå foran bilstolen og fysisk forhindre han i å nå han en gang til. Lillebror gråt og sutret lillegrann, men så snudde han seg vekk og sovnet igjen :rolleyes: Ingen skade skjedd. Plutselig kom kontaktpersonalet til gutten for å lete etter han. En forskrekket storebror prøvde å forklare damen hva som hadde skjedd uten særlig hell. Jeg fortalte hva som skjedde, og hun beklaget. Jeg VET jo at han ikke er ansvarlig for sine egne handlinger, men det er rart hvor fort man blir løvemamma av slike ting o_O Han har jo 1-til-1 kontakt, så de skulle jo egentlig ha fått med seg at han løp ut.....

Jeg skal iallefall IKKE gå mer enn en liten meter fra bilstolen i bhg heretter.....

Huff da. Hadde syns det var ubehagelig selv altså!
De burde passe bedre på han.
Godt det gikk bra med lillebror, og at han fant roen igjen<3

Uff sånn e så ekkelt.... Hønemødre som vi e så kjem vell både redselen, pikkan og det som måtte komme.... Godt at alt gikk bra me lillegutt :)

Greit han har 1-1, men det betyr vell neppe at han ikke skal få gå fritt.... :)
Jobber me utviklingshemmede selv og vi har både 1-1 og 2-1 men det betyr jo ikke at de ikke ska få bevege seg fritt....
Bare setter det litt på spissen, eller ka eg no gjør.... Hehe :) poenget mitt e vell at det like gjerne kunne vært en "frisk" unge og dem kunne vell heller ikkje vært klandra før sine handlinge...

Syns det e ubehagelig å ha lille me i bhg til bror her for det er alltid 2-3 unger som passelig legger seg inni bilstolen.... :/
Og personalet bare lar dem gjøre det.... Syns kanskje dem kunne sagt litt i fra...

Back
Topp