en litt stor problemstilling

D.K4324

Andre møte med forumet
Hei jeg er i uke 13-17 og var hos jordmor for første gang i går. der gikk det fint og jeg fikk høre den fine hjerterytmen til babyen min og fikk se på ultralyd bilde. apparatet viste dårlige bilder men det var fantastisk likevel.
jeg skal tilbake dit på Mandag for å få henvisningen til sykehuset for å få ny ultarlyd der og vite kjønnet.
nå har det seg slik at jeg og barnefaren ikke er sammen lenger og jeg ønsker ikke å beholde løftet mitt om å ta han med til sykehuset når jeg skal få vite om det er gutt eller jente. hva kan jeg gjøre? jeg har tenkt på å be personen som tar bildene om å skrive det ned på en lapp til oss begge slik at jeg kan gi det til han i postkassen og vi kan heller ta det over meldinger. dette virker som en dårlig idé egentlig så kanskje dere har noe bedre? Vær så snill og hjelp meg, jeg vil VIRKELIG ikke ha han med meg dersom jeg helt ærlig hater han fordi han har gått bak ryggen min og vært utro + mye mer gjennom hele forholdet...
 
For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke helt hvorfor du skal holde dine løfter(om å ha han med på ultralyd) når han har jugd og vært utro. Tror jeg hadde droppa å ha han med, men sørga for å fått et bilde av ultralyden som jeg hadde sendt sammen med en beskjed om at alt så bra ut og hvilket kjønn det er. Han må jo få ha et forhold til lille, men så lenge babyen fortsatt er inni magen så synes jeg ikke du skal trenge å ha han med på legetime.
 
For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke helt hvorfor du skal holde dine løfter(om å ha han med på ultralyd) når han har jugd og vært utro. Tror jeg hadde droppa å ha han med, men sørga for å fått et bilde av ultralyden som jeg hadde sendt sammen med en beskjed om at alt så bra ut og hvilket kjønn det er. Han må jo få ha et forhold til lille, men så lenge babyen fortsatt er inni magen så synes jeg ikke du skal trenge å ha han med på legetime.
Enig med hun.. :happy:
 
For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke helt hvorfor du skal holde dine løfter(om å ha han med på ultralyd) når han har jugd og vært utro. Tror jeg hadde droppa å ha han med, men sørga for å fått et bilde av ultralyden som jeg hadde sendt sammen med en beskjed om at alt så bra ut og hvilket kjønn det er. Han må jo få ha et forhold til lille, men så lenge babyen fortsatt er inni magen så synes jeg ikke du skal trenge å ha han med på legetime.

Som jeg skulle sagt det selv!!
Tenk på deg selv nå, og gjør det som kjennes best for deg. :Heartred
 
Hei jeg er i uke 13-17 og var hos jordmor for første gang i går. der gikk det fint og jeg fikk høre den fine hjerterytmen til babyen min og fikk se på ultralyd bilde. apparatet viste dårlige bilder men det var fantastisk likevel.
jeg skal tilbake dit på Mandag for å få henvisningen til sykehuset for å få ny ultarlyd der og vite kjønnet.
nå har det seg slik at jeg og barnefaren ikke er sammen lenger og jeg ønsker ikke å beholde løftet mitt om å ta han med til sykehuset når jeg skal få vite om det er gutt eller jente. hva kan jeg gjøre? jeg har tenkt på å be personen som tar bildene om å skrive det ned på en lapp til oss begge slik at jeg kan gi det til han i postkassen og vi kan heller ta det over meldinger. dette virker som en dårlig idé egentlig så kanskje dere har noe bedre? Vær så snill og hjelp meg, jeg vil VIRKELIG ikke ha han med meg dersom jeg helt ærlig hater han fordi han har gått bak ryggen min og vært utro + mye mer gjennom hele forholdet...

Jeg gadde tatt han med. Dere skal ha en kid sammen. Da ville jeg svelget den kamelen og jobbet for å ha er alright forhold til hverandre allerede nå. Det kommer dere og ungen til å få mye igjen for i årene som kommer.
 
Fantastisk! jeg pakker det fint inn i en liten boks og pynter litt heller jeg føler egentlig at jeg vil ta det hele alene også da jeg har gjort alt det andre som jeg er nødt til uten noen.
jeg skulle gjerne ha hatt lyst til å ta han med men det føles ikke riktig for meg og da syntes jeg at jeg skal ha låv til dette. dessuten påfører han meg mye stress og det er ikke sunt for barnet det heller :( Tusen takk for alle svar! dere er så gode å ha for lille 18år gamle meg som ikke vet helt hvordan alt skal være❤
 
Kanskje du (og dere sammen) kan få noen oppfølgingssamtaler hos familievernkontoret, eller helsesøster/jordmor e.l. under svangerskapet, og i tiden etterpå, så dere kan få ordnet dette på en best mulig måte? :)
 
Gjør det som føles best for deg!
 
For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke helt hvorfor du skal holde dine løfter(om å ha han med på ultralyd) når han har jugd og vært utro. Tror jeg hadde droppa å ha han med, men sørga for å fått et bilde av ultralyden som jeg hadde sendt sammen med en beskjed om at alt så bra ut og hvilket kjønn det er. Han må jo få ha et forhold til lille, men så lenge babyen fortsatt er inni magen så synes jeg ikke du skal trenge å ha han med på legetime.

Word! Støtter dette. samtidig er det viktig å tenke på at babyen bør ha kontakt med far også. I begynnelsen er det jo mest mamma som gjelder men etterhvert må han få lov å ha samvær også dersom han ønsker det, og senere er det jo greit at dere kan omgås på en ordentlig måte for barnets skyld.
 
Du virker som en klok person som tenker mye på andre. Det vil komme barnet ditt til gode:) Akkurat nå er det viktigst at du har det best mulig, som du selv er inne på. Og det er også lurt å ha fokus på et godt samarbeid. Masse lykke til på ultralyd og med å finne ut kjønn, så spennende:)
 
Kan ikke forestille meg hvor såra og tolket i ryggen du må føle deg. Men synes nekta han å vite kjønn på sitt egen barn blir feil. Deres problemer skal ikke gå utover barnet, føler du legger litt styring hvis du ikke tar han med på hvordan forholdet skal bli. Det er like mye hans rett og hans barn som ditt.
Lykke til, håper dere finner en god løsning begge kan leve med :)
 
Du skylder ikke fyren en dritt, han skal være glad om du lar han ha noe med barnet å gjøre i det hele tatt i fremtiden. Her kan han bare takke seg selv.
 
Kan ikke forestille meg hvor såra og tolket i ryggen du må føle deg. Men synes nekta han å vite kjønn på sitt egen barn blir feil. Deres problemer skal ikke gå utover barnet, føler du legger litt styring hvis du ikke tar han med på hvordan forholdet skal bli. Det er like mye hans rett og hans barn som ditt.
Lykke til, håper dere finner en god løsning begge kan leve med :)

Ingen som sa at far ikke skulle få vite kjønn. Hun vil bare ikke ha han med på ultralyd, og det er helt opp til mor selv å velge.
 
Ikke juridisk rett, men jeg mener han har rett og burde få lov :)

Han har ingen rett til noe som helst. Verken til å være med på ultralyd(er), kontroller eller fødsel. Om mor syns det er ubehagelig er _hun_ i sin fulle rett til å la være, uavhengig av hans ønsker.
 
Han har ingen rett til noe som helst. Verken til å være med på ultralyd(er), kontroller eller fødsel. Om mor syns det er ubehagelig er _hun_ i sin fulle rett til å la være, uavhengig av hans ønsker.
Du må kunne godta at andre har en annen mening enn deg. Din mening er ikke fasit. Jeg har skjønt du mener han har 0 rett men som sagt flere ganger tidligere mener jeg noe annet. Det er min fulle rett :) skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i hva jeg mener i vær eneste tråd.
 
Nå har du sikkert hatt ultralyd igjen og bestemt deg. Men råd til kontroller videre i svangerskapet: la pappa være pappa om han ønsker det. Det blir helt feil å ta fra han den opplevelsen, barnet er like mye han sitt som ditt og han burde få lov til å være «gravid» med deg. Ja du bærer barnet og gjør all den slitsomme jobben, men han er faktisk pappa til dette barnet, han er en forelder uansett om han var utro mot deg eller ikke. Du valgte å ha ubeskyttet sex med han og beholdet barnet, da kan du ikke bare kutte han ut om han ønsker å delta. Forstår at det er vanskelig for deg å forholde deg til han, men det må du nesten finne deg i, for dere kommer til å måtte ha no med hverandre å gjøre resten av livet deres. Hvis du skal tenke på barnets beste, så er det å la faren være så involvert han ønsker å være, fra graviditet til resten av livet. Barnet overlever stresset du føler rundt far mens du er gravid, det den kan ta skade av er når det er stor nok til å se hatet mellom dere. Fiks forholdet deres nå før barne tar skade av å se dere være bittre mot hverandre.
 
Back
Topp