En liten utfordring...

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
I morgen skal jeg på fest, den har vært planlagt lenge og det er en i nær familie som fyller rundt år.

Anyway, jeg hadde en vanntett plan ift. alkohol fordi vi skulle egentlig vært i IVF-forsøk nå, og dermed hadde jeg tenkt å bare skåle litt med de jeg kjenner og så gå over til brus. Men nå er jo det helt uaktuelt. Jeg vil ikke røre en slurk en gang! Så hva gjør jeg?

Jeg trodde jeg var sabla smart og var på polet i dag og så på alkoholfri musserende, men etikettene kunne ikke vært tydeligere på at det var alkoholfritt, så der røk den planen i vasken...

Å kjøre kommer jeg ikke unna med da vi bor for nærme.

Min kusine er mester i å avsløre graviditeter, det går sport i det for henne. Jeg vil ikke at noen skal vite enda, så det er hun som må lures tror jeg.

Noen tips?

Åhh,, Dette er så vanskelig! Og syns det er helt rart hvor fort folk mistenker graviditet så fort man avstår fra alkohol. Jeg var på firmafest med jobben i går kveld, og jeg hadde for flere uker siden invitert inn til vorspiel osv. Pga trøtt og sliten form så avlyst jeg dette, og sa at jeg hadde vært i dårlig form i det siste. I tillegg sa jeg at jeg gikk på en antibiotikakur, og at jeg derfor ikke ville drikke alkohol, og at jeg bare kom til å titte innom for å si hei på festen. Tror jeg fikk 4 spørsmål første timen. Ikke direkte spørsmål, men små glis hvor de feks sa: Åjaassåå ja, en antibiotikakur ja Varer den 9mnd den kanskje? Osv..
Hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig å juge på seg hvorfor man ikke drikke alkohol.

Men tilbake til deg! Hehe, du kan jo helle over en alkoholfri vin over i en annen vinflaske?? :D

Tenkte å komme med samme forslag. Ta en vinflaske og hell noe musserende alkoholfritt i den [emoji3]

Du kan helle alkoholfri vin over i en annen flaske, og si at du hadde en 3 liters dunk og orket ikke å ta med hele ;) Lurt gjengen 2 ganger med den allerede [emoji1][emoji23]

Tror Avocadomannen kom med den ultimate løsningen! Gin&tonic bare at jeg dropper å ga gin i min ;) han tar gjerne noen drinker i tillegg så da minker det i flaska. Syns tonic smaker ok, særlig med litt is og lime ;)
Kommer jeg unna med den tro?

Åhh,, Dette er så vanskelig! Og syns det er helt rart hvor fort folk mistenker graviditet så fort man avstår fra alkohol. Jeg var på firmafest med jobben i går kveld, og jeg hadde for flere uker siden invitert inn til vorspiel osv. Pga trøtt og sliten form så avlyst jeg dette, og sa at jeg hadde vært i dårlig form i det siste. I tillegg sa jeg at jeg gikk på en antibiotikakur, og at jeg derfor ikke ville drikke alkohol, og at jeg bare kom til å titte innom for å si hei på festen. Tror jeg fikk 4 spørsmål første timen. Ikke direkte spørsmål, men små glis hvor de feks sa: Åjaassåå ja, en antibiotikakur ja Varer den 9mnd den kanskje? Osv..
Hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig å juge på seg hvorfor man ikke drikke alkohol.

Men tilbake til deg! Hehe, du kan jo helle over en alkoholfri vin over i en annen vinflaske?? :D

Så frekt det er å spørre om sånt! :shifty:
Takk for tips, både på hva som funker og ikke ;)

Lykke til på festen :)
Du må gjerne fortelle oss hvordan det gikk, håper virkelig ikke du blir avslørt :)

Planlegger å tømme ut ølboksen når ingen ser på og helle vann i den [emoji23]

Ikke dumt men funker dårlig for meg som ikke drikker øl. Hadde nok vært litt mistenksomt :p

Dette gikk superbra i kveld :)
Ingen merket noen ting og jeg skålet med min gin&tonic uten gin ;)

Jeg var i middag og slet mer med at jeg ikke kunne spise en del av maten, alkohol unnskyldte jeg meg med at jeg kjørte bil og det gikk veldig greit. Da jeg måtte lyve og si jeg ikke LIKER fersk østers eller tunfisktartar tror jeg noen av de mest observante lurte litt... jeg ELSKER all sjømat og det vet de godt. Og så måtte jeg be om å få noe annet enn oksecarpaccioen, men det greide jeg å ta litt under radaren... skulle ikke trodd det var mat som skulle være avslørende, tenker liksom bare på hvordan man skal lure seg unna å ikke kunne drikke alkohol... :(

Jeg var i middag og slet mer med at jeg ikke kunne spise en del av maten, alkohol unnskyldte jeg meg med at jeg kjørte bil og det gikk veldig greit. Da jeg måtte lyve og si jeg ikke LIKER fersk østers eller tunfisktartar tror jeg noen av de mest observante lurte litt... jeg ELSKER all sjømat og det vet de godt. Og så måtte jeg be om å få noe annet enn oksecarpaccioen, men det greide jeg å ta litt under radaren... skulle ikke trodd det var mat som skulle være avslørende, tenker liksom bare på hvordan man skal lure seg unna å ikke kunne drikke alkohol... :(
Det er utrolig mye mer å passe på enn jeg hadde trodd [emoji52] jeg ble jo avslørt, selv om jeg prøvde hardt!

Jeg har ikke greid å lese meg opp på alt, hvordan ble du avslørt og av hvem?
Nei, tror ikke det er lett å få med seg alt uansett.. det dukker bare opp når situasjonen er der.. [emoji57] ei venninne var hjemme hos meg. Jeg var helt normal... bortsett fra at jeg måtte på do hver halvtime.. (er jo umulig å holde seg! ) så hun spurte bare rett ut: er det noe du ikke har fortalt meg?
Og da var det bare å spytte ut da... [emoji28]

Nei, tror ikke det er lett å få med seg alt uansett.. det dukker bare opp når situasjonen er der.. [emoji57] ei venninne var hjemme hos meg. Jeg var helt normal... bortsett fra at jeg måtte på do hver halvtime.. (er jo umulig å holde seg! ) så hun spurte bare rett ut: er det noe du ikke har fortalt meg?
Og da var det bare å spytte ut da... [emoji28]

Åh, hvordan var det å fortelle det til henne? Det er jo faktisk den desidert kuleste nyheten å kunne fortelle <3 jeg griner av hver baby-annonsering fra mine nærme, det er så fantastisk :) jeg bare smiler og smiler når jeg skal si det til folk jeg, eller forrige gang da. Denne gangen har jeg ikke sagt det til noen særlig enda :)

Åh, hvordan var det å fortelle det til henne? Det er jo faktisk den desidert kuleste nyheten å kunne fortelle <3 jeg griner av hver baby-annonsering fra mine nærme, det er så fantastisk :) jeg bare smiler og smiler når jeg skal si det til folk jeg, eller forrige gang da. Denne gangen har jeg ikke sagt det til noen særlig enda :)
Jeg holdt på å daue [emoji28] men klarte ikke annet enn smile fra øre til øre jeg heller [emoji16] jeg kjenner at jeg blir helt varm i ansiktet også får jeg ikke fram ett eneste ord. Nesten. Det er liksom litt uvirkelig ennå.. ja, det er jo fryktelig koselig når andre forteller nyheten! Det er jo det største som finnes [emoji7]
Har jeg iallefall skjønt nå!

Back
Topp