En liten utblåsning..

Thunderella

Gift med forumet
Åååhh.. Jeg blir så sinnsykt irritert!!
Emilia har vært mye syk siden hun begynte i bhg, men ikke så mye mer enn vanlig.. Hun har feber med jevne mellomrom og er litt slappis, samt at hun har hatt en halsbetennelse og svineinfluensa.
I tilegg så har jeg vært mye syk i høst.. Jeg hadde omgangsyke forrige uke og svineinfluensa like før det! I tilegg har det vært litt småplukk..

Dette er sinnsykt slitsomt, og jeg føler meg som en belastning for arbeidsgiveren min! MEN; Jeg vet jo at jeg ikke kan noe for det her..

I dag tidlig klokken 05:30 skulle vi vekke Emilia og gjøre alle mann klare for jobb og bhg. Da hadde Emilia masse feber og var virkelig ikke i form..
Jeg mannet meg opp for å si i fra på jobben, og ringte sjefen klokken 06. Hun tok ikke telefon.. Jeg fikk sendt henne en sms og ringte og snakket med nattevakten og sa i fra til han! Han ble pisssur på meg..

Nå ringte jeg sjefen igjen og hun var irritert fordi jeg ikke hadde sagt ifra FØR!
Prøvde å forklare henne at jeg visste det jo ikke før.. Emilia var fin da vi la henne igår, og da er det jo ikke lett å vite!! Kjenner jeg blir grådig provosert..
Så spurte hun om ikke "denna mannen min kan være hjemme med ungen".
Øhh.. Det er han som har vært det de siste gangene, men noen ganger så kan han faktisk ikke!! Denne gangen var det umulig, i tilegg til at det var min "tur"!

Men kan virkelig arbeidgiveren min bli sur for dette? Hva fader skal man gjøre da...??? HJELP?

Kan jeg få en klem?

Ille nok at mammahjerte mitt blør for stakkars lille dukken min som er syk igjen, om ikke jeg skal spise meg opp over dette her også!
Vi gjør det jo ikke med VILJE!!!

Sjefen har da ikke noe grunn til å bli sur pga sykt barn..
Har hun ikke barn selv???

God bedring til snuppa di..

Klem til deg [:)]

Nei, hun har ikke barn selv..
Og jeg skjønner ikke hva de mener man skal gjøre jeg? Stappe ungen full av paracett og sende henne i bhg?

Tusen takk for både klem og ønske om god bedring! :)

Vet hvordan du har det. har hatt perioder der vi har vært mye vekke fra jobben, pga barns og egen sykdom..
Heldigvis er det ikke sjefen min som blir sur(som hun viser) men har en annen kollega, hun henger seg opp i alt. Men man kan jo ikke noe for at man blir syk, eller at ungene blir syke.
Du skal prøve å drite i hele sjefen din og han andre som ble sur, rett og slett uproft spør du meg!!!!
Vær hjemme med god sammvittighet, barna kommer alltid først. God bedring.

Jeg vurderer faktisk å ta det opp med sjefen og øverste sjefen når jeg er tilbake på jobb! Si ifra at jeg er fullstendig klar over at det har blitt mye fravær på meg den siste tiden pga både egen sykdom og sykt barn, og spørre hva de foreslår at jeg gjør!

Og om noe så er det MEG dette er slitsomt for..
Hvem vil vel være syk, og ikke minst.. Hvem vil vel se sin dyrbare datter syk IGJEN?
ÅÅåå..

ORIGINAL: Thunderella

Jeg vurderer faktisk å ta det opp med sjefen og øverste sjefen når jeg er tilbake på jobb! Si ifra at jeg er fullstendig klar over at det har blitt mye fravær på meg den siste tiden pga både egen sykdom og sykt barn, og spørre hva de foreslår at jeg gjør!

Hvem vil vel være syk, og ikke minst.. Hvem vil vel se sin dyrbare datter syk IGJEN?
ÅÅåå..

ville bedt om en medarbeidersamtale, og ville tatt kontakt med øverste sjef!! skjønner hvor forferdelig ille det her må være for deg altså! slitsomt og man føler seg så dårlig rett og slett!!!!! og nei, de har IKKE rett til å bli sint på deg altså!

Ærlig talt, dette høres ut som tema for neste medarbeidersamtale! Det er en gang sånn at man har avtalefestet et visst antall barnesykedager, og de aller fleste holder ikke barna hjemme uten at de er ordentlig syke. Jeg synes sjefen din høres ut som en gammeldags type leder, og hun har kanskje ikke egne barn eller??

Sender deg uansett en trøsteklem pluss en klem til jenta di; håper hun blir fort frisk - for sin egen del, ikke for å gjøre livet bedre for sjefen din... [;)]

Nei, sjefen min er 24 år gammel og barnløs..

Jeg er den eneste på arbeidsplassen som har barn, og i disse dager hvor det er mye sykdom så blir det jo mer på oss som har unger! Noen må jo være hjemme med barnet..

Mannen min har vært hjemme med snuppa han også, og vi har egentlig tatt det annenhver gang! Men noen ganger passer det ikke sånn, og da må vi bare gjøre det som lar seg gjøre for OSS.

Nei, de kan ikke gjøre noe med det!
Er ikke lov å diskriminere arbeidstakere pga sykdom/sykefravær..

Ikke kan de sparke deg heller!!

Uff.. Sender deg en klem for jeg vet så altfor godt hvordan du har det!!

(Jeg begynte å jobbe 5 oktober, og har vært MYE borte jeg også. Omgangsyke, ribbesnue, halsbetennelse på ungen, ribbesnue på ungen og barnehagefeber innimellom.. )

Uff..

Kjenner jeg har helt angst for å ringe inn i dag å si at jeg blir borte i morgen også!
Men stakkars lille Mila min er virkelig ikke i form.. Så utrolig snørrete og feber!

Uff, kan jeg ikke bare sende en e-mail...?! [8D]

Nei, hun har ikke barn selv..
Og jeg skjønner ikke hva de mener man skal gjøre jeg? Stappe ungen full av paracett og sende henne i bhg?

Tusen takk for både klem og ønske om god bedring! :)

Kanskje bedt henne komme å passe jenta di[8D]

Nei, sjefen har ingen grunn til å vise at h*n er sur, men jeg har hatt en sånn sjef selv og det er ikke lett.
Stor klem[:)]

ORIGINAL: lykkeligemeg

ÅÅåå..

ville bedt om en medarbeidersamtale, og ville tatt kontakt med øverste sjef!! skjønner hvor forferdelig ille det her må være for deg altså! slitsomt og man føler seg så dårlig rett og slett!!!!! og nei, de har IKKE rett til å bli sint på deg altså!

jeg og.

Back
Topp