En liten update herfra :)

shannon

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Augustlykke 2015
Har ikke kommet med så mye oppdateringer etter kontrollene mine i det siste, ble så mange av de at det ble bare "mas" følte jeg ;)
Men så nærmer det seg jo seriøst termin her og det er lenge siden sist, så her kommer en liten roman fra denne kanten :P

Var i går på siste kontroll av diabetesen før fødselen, fikk ikke ny time før om 2mnd siden legen er overbevist om at de kommer til å sette meg igang før termin og vi normalt ikke har kontroller oftere enn 2-3uker imellom. Nå er det jo 3uker og 1dag igjen til termin her så (Iiiik) :)
Fortsatt godt fornøyd med blodsukkeret og har fått gode råd for tiden framover mot fødsel og tiden etter fødsel, og så må jeg bare ta kontakt om jeg har behov for det. Hba1c = 5,9 = godkjent :)

I dag har vi vært på ny ultralyd i Ålesund :)
Skulle inn for sjekk av trivsel men legen mente det var like greit å ta noen kontrollmål av vekst også :)
Tok først en CTG som var helt fin, måtte ligge litt lenge og drikke 4 glass kaldt vann for å få vekket frøkna men når hun endelig våknet ble det godt med baluba i magen :P
Gikk også gjennom fødselsforløpet jeg hadde med Thale, og fikk mange svar på hva som skjedde sist, hvorfor og hvor sannsynlig det er at nettopp det skjer igjen. Veldig greit!
Hadde jo og håpet å kunne få en dato for igangsetting også, fordi det er så mye obligatorisk praksis mannen absolutt ikke bør gå glipp av de neste par ukene, pluss at det er endel som må tilrettelegges når det setter igang i forhold til Thale også.
Men det var bare å glemme :P Her får vi bare ta ei uke av gangen og håpe på det beste ;)
På grunn av at Thale ble tatt med akutt ks vil de at jeg skal gå i fødsel spontant og ikke settes igang (og det ønsker jeg jo selv også -egentlig) så nå håper vi igrunn på at det ikke blir fødsel før termin ;)

Lillesøster i magen har nå blitt ca 3200gr stor (ca +10%), hun var ca 3000 for ei uke siden så det stemmer godt med "malen". Hun ligger fortsatt ann til å bli ca 3800gr til termin. Hun har normal mengde fostervann å svømme i og koser seg bare værre. Hodeleie, men høyt og langt ifra festet.
Neste kontroll blir torsdag neste uke (38+3 da) og da ville de også sjekke modning (Iiiik igjen :P)

Dere som er så misunnelige på vi som får så mye ekstra ultralyder kan ta en titt her :P
xb58.jpg

Dette bildet er det beste de fikk til for meg på kontroll forrige uke ;) Jeg spurte pent om jeg kunne få et bilde av frøkna i profil, fordi vi har et av Thale fra ca samme tid. Profil var umulig å få til, da hun lå slik til at da måtte de ha satt dopleren mot min endetarm for å få profil (frista lite).
Jeg selv kan såvidt se hvor øynene ligger, to små prikker til nesebor og ca hvor munnen er på bildet +haka, men det er fordi jeg fikk det forklart et par ganger. Mannen som ikke fikk det ser ikke en ting.. det kunne være en blekk-klatt du skal fortelle hva du ser på hos psykologen sier han ;)
Ellers på kontrollene er det ikke stort jeg skjønner bæra av hva er, jeg kjenner igjen hjertet hver gang fortsatt, fordi det dunker :P og jeg hører at legen snakker om hvor magesekken er, nyrene osv men alt jeg ser er 1000 nyanser av grått altså ;) :P

Og mens jeg har vært på kontroll i dag har mannen vært den som hentet Thale, og de har vært ute å handlet noen plagg til lillesøster -som hun skal ha på seg når Thale besøker henne første gang :)
Hun syntes det var skikkelig stas å få være med å bestemme hva lillesøster skal ha på seg aller først :)
9m10.jpg

Det var alt fra denne kanten for denne gang :P Grattis til de som kom seg gjennom det hele :P ;)

Det nærmer seg virkelig termin med stormskritt for deg nå! *misunnelig*
Nydelige klær storesøster har valgt til lillesøster - hun gleder seg sikkert veldig nå kan jeg tenke meg :)

Så søte klær. Jeg ser veldig tydelig babyen din på ul bilde! Så godt å få se tenker jeg :)

Ojoj, du har ikke lenge igjen nei! :) Så godt å høre at alt står bra til :) spennende tid det her, når ting kan skje når som helst!

Så herlig med klær fra storesøster! Kjempefine var de og :) Og så bra alt var fint og i skjønneste orden!! Virkelig ikke lenge til termin og fødsel for deg nå!! :D Spennende!! :)

Hehe ja jeg merker at jeg begynner å få nerver nå, og det kjennes helt merkelig ut for slik var jeg ikke da jeg ventet Thale. Da var jeg helt sikker på at jeg hadde god tid, og bare meg selv å tenke på! Denne gangen vet jeg det kan skje når som helst (selv om jeg tror det drøyer til termin), Thale må ha barnevakt når det skjer og litt i tiden til vi kommer hjem, pluss at mannen må ta fri og kanskje går glipp av så mye obligatorisk at han ikke får godkjent studiet..

Spennende dette altså. Jeg var til diabeteslegen i dag, men jeg fikk ny time hehe og rekker vel enda en hmmm. Rart det er så forskjellig praksis mellom Ålesund og St. Olav, jeg har fått oppmøtedato, men de vurderer jo selvfølgelig hver gang jeg er på UL da om jeg må inn før. Jeg følger spendt med på deg jeg, så gjerne oppdater. Masse lykke til i innspurten og håper lillesøster kjenner sin besøkelsestid så pappa ikke trenger ta så mye fri

Spennende dette altså. Jeg var til diabeteslegen i dag, men jeg fikk ny time hehe og rekker vel enda en hmmm. Rart det er så forskjellig praksis mellom Ålesund og St. Olav, jeg har fått oppmøtedato, men de vurderer jo selvfølgelig hver gang jeg er på UL da om jeg må inn før. Jeg følger spendt med på deg jeg, så gjerne oppdater. Masse lykke til i innspurten og håper lillesøster kjenner sin besøkelsestid så pappa ikke trenger ta så mye fri
Jeg og stusser over forskjellene, og er ikke alene om det. Da jeg fikk Thale var vi to med diabetes i ksu og jeg kjente henne litt fra før men ble bedre kjent via forum. Vi hadde termin 2uker fra hverandre og hun skulle til st.olavs. Da hun fødte fikk hun beholde babyen sin på avdelingen så lenge hans blodsukker ikke gikk under et visst nivå (tror det var 3,5), han havnet derfor aldri på nyfødtintensiv og de fikk den viktige tidlige tilknytningen mellom mor og barn. 6år etter er det fortsatt rutine i Ålesund at mitt barn skal på nyfødtintensiv, og jeg måtte regne med to døgn der.. Hadde det ikke vært pga avstand-reisetid-og mannens skole hadde jeg bedt om å få føde på st.olavs.. Helt klart!

Har ikke tenkt å føde før by the way, har sagt fra til Åse at jeg kommer på diabetesgruppa den 20.
:P

Jeg fødte på St.Olav sist og. Hadde gutten min hos meg hele tiden på fødeavdelingen ja. Han var en tur på nyfødtintensiven rett etter fødselen fordi han ikke pustet skikkelig, men det hadde ikke noe med diabetesen å gjøre. Har inntrykk av at de helst vil henvise til Ålesund, de har prøvd å overtale meg en del ganger for å si det sånn. Men jeg nekter, er tross alt fritt sykehusvalg og. Jeg tenker og som så at om det skal være problemer med ferga f.eks så er det fult mulig å kjøre om Oppdal, går ikke Molde ferga blir det laaaangt å kjøre rundt. Tidsmessig er det vel ikke store forskjellen på å kjøre til Trondheim eller Ålesund. Her kommer mannen til å pendle fram og tilbake, må hjem å hente storebror og kjøre hjem igjen med han.

Back
Topp