En liten undersøkelse, mat.

lillesøsterellerbror

Elsker forumet
Juli13-jentene
Når dere lager mat hjemme med kjøttdeig/karbonadedeig. Hvor mange er dere og hvor mye kjøttdeig blir laget. ..

Lurer bare da jeg føler min samboer og hans sønn har et noe usundt forhold til rødt kjøtt... Eller er d bare jeg som er prippen..;)

Kvernet kjøttdeig bruker vi 1 gang hvert 14 dag, kanskje 1 gang innimellom. Spagettisaus, taco og kjøttkaker...

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Vi er to voksne og to barn og bruker gjerne ca. 400-500g kjøttdeig, eller helst karbonadedeig til et måltid. Vi spiser karbonadedeig 1-2 ganger i uken når vi har frysa full, litt sjeldnere hvis vi må kjøpe på butikken fra gang til gang.
Typiske retter med karbonadedeig her i huset er spaghetti med kjøttdeig, hjemmelaget pizza, gryterett, lasagne, taco og hjemmelagede karbonader/hamburgere.

Det går oftest 2X400gr kjøttdeig uten salt og vann;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

1 pk kjøttdeig lager eg - bi er to voksne og et barn, spiser kanskje halvparten ;)

Vi spiser det kanskje 1 gang i uka sånn ca, ikke oftere i hvert fall. Bruker mye kyllingkjøttdeig siden det er både magrere og billigere, men varierer litt. Vi kjøper gjerne flere pk av gangen og fryser ca 300gramsposer (klem dem flate, og de tiner superfort, genialt!). Av en sånn 300gramspose er det typisk litt igjen når vi har spist middag jeg og mannen.

Vi spiser det kanskje 1 gang i uka sånn ca, ikke oftere i hvert fall. Bruker mye kyllingkjøttdeig siden det er både magrere og billigere, men varierer litt. Vi kjøper gjerne flere pk av gangen og fryser ca 300gramsposer (klem dem flate, og de tiner superfort, genialt!). Av en sånn 300gramspose er det typisk litt igjen når vi har spist middag jeg og mannen.

vi også!
og vi er to voksne og ett barn.
Bruker så og si alltid enten kylling eller mager svin.

Jeg har nok ett spesielt forhold til rødt kjøtt selv. Vokst opp i familie med flere jegere så det er så og si 4-5 dager i uka med rødt kjøtt og de resterende med kylling eller noe annet. Vi har jo fryseren full med elg og rådyr-kjøtt, alt fra biff til karbonadedeig. Når jeg lager karbonader/kjøttkaker så må jeg alltid spe ut elgfarsen med gris for ellers blir det for tørt. Er nesten ikke fett i elg- og rådyrkjøtt. Vi sparer i hvertfall mye penger på å få gratis kjøtt :)

Vi er 2 voksene og 1 barn, bruker en karbonadedeig. Varier hvor ofte.. 0-3 ganger i uka:) hvor mye som blir spist varierer etter hva jeg lager, men som regel er det igjen litt:)

Vi er to voksne og to barn i skolealder og lager som regel to pk. 400gr. som det blir litt rester av, evt. én 600gr. Bruker så og si aldri rødt kjøtt, kun svin eller kylling. Som regel 1-2 ganger på 14 dager.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3

2 voksne, 1 barn, og jeg bruker som oftest 400g. Men lager jeg av 600g blir det spist opp ;)

Vi er to voksne og en 5-åring, og en pakke 400 g kjøttdeig/karbonadedeig holder i massevis. Som regel blir det rester.

Bruker en pk med karbonadedeig, vi er to voksne + et barn. Blir stort sett spist opp, kanskje pittelitt rester igjen :) Bruker alltid karbonadedeig, ca 1 gang i uken.

Her går det kun i kjøttdeig av svin eller kylling. Kun karbonadedeig en sjelden gang i blant på f.eks hjemmelaget pizza.

Back
Topp