En liten tanke...

~Maja~

Elsker forumet
...til dere som har blitt misbrukt og sliter med skyldfølelse:

Hvis du kunne gå tilbake og gjøre det hele om/endre det (slik at du ikke hadde blitt misbrukt), ville du da gjort det???

-hvis du svarer "ja" på det, hvorfor tenker du da at du skal ha skylden for det som skjedde?!
(Jeg tipper de fleste her svarer "ja"......)

~Maja~

Hvordan skulle eg gjort det?
Eg såg det ikke komme, da er det vanskelig for meg å gjøre noe med det.

Skjønner hva du mener, og selvsagt skulle eg ønske eg kunne forandre på det, men kan ikke skjønne hvordan eg skulle gjort det.

ORIGINAL: S_C

Skjønner hva du mener, og selvsagt skulle eg ønske eg kunne forandre på det, men kan ikke skjønne hvordan eg skulle gjort det.

Signerer!

ORIGINAL: Elimor

Signerer!

Det er nettopp det som er poenget!
Det var ikke dere som valgte det!!! -det var overgriperen!

Ikke ta ansvar og skyld for noe som ikke var deres feil!!!

~Maja~

Selvfølgelig ville jeg ha vært foruten de ting som har skjedd meg!!
men jeg har bearbeidet og kommet meg rimelig bra ut av det vil jeg mene selv!!
men tenker slik:: hvis jeg ikke hadde opplevd det jeg har opplevd, så ville jeg kanskje ikke blitt den jenta jeg er i dag, jeg ville kanskje ikke ha valgt de valga jeg fikk, og ikke gått den veien som gjordet at jeg traff min kjære samboer, og fikk den herlige sønnen vi har........

håper dere forsto hva jeg mente[;)]

selvfølgelig ville gitt alt for å ta det tilbake, går ikke en dag uten at jeg tenker på det..
MEN, er også veldig klar på hvem som har skylden oppi alt dette, og det er i allefall IKKE meg!

og signerer det natalie skrev over meg her.

ORIGINAL: ~Iversen~

ORIGINAL: Elimor

Signerer!

Det er nettopp det som er poenget!
Det var ikke dere som valgte det!!! -det var overgriperen!

Ikke ta ansvar og skyld for noe som ikke var deres feil!!!

~Maja~

Har slutta å tro at det var min skyld altså [;)] Jeg anmeldte overgriperen- og viste dermed hvem som hadde feilen! Bare så synd at det var forelda når jeg endelig turte å fortelle noen. Men vet han ble innkalt - og nekta selvfølgelig. Heldigvis er j....len død nå og kan ikke skade andre ungjenter!

Back
Topp