En liten takk til far

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Noen her som har tenkt på å gi vordende far en liten takk for støtten gave når svangerskapet er over?

Jeg har veldig lyst å lage et kort og skrive hvor mye jeg setter pris på han og takke for støtten i svangerskapet samt at han får en liten gave :)
Det er ikke bare bare det de må holde ut med oss hormonelle damer i disse månedene ;)

Han fikk gave av meg når jeg hadde ligget rett ut på sofaen i ca 4 mnd. Han måtte gjøre absolutt alt i huset, lage mat, bringe og hente i bhg, vaske klær og ta seg av fireåringen. Jeg synes det var grusomt og ikke kunne hjelpe til, men han klagde aldri en eneste gang. Så da synes jeg det var hyggelig og gi han en oppmerksomhet ;)

Dette var en koselig ide ja! Det vil jeg også gjøre :-) Har du tenkt på hva du vil gi ham, Amahel? Jeg tenkte på konsertbillett,middag ute el.l. for oss to,men det er jo egentlig litt dårlig timing iom at man går inn i barselperioden....

Dette var en koselig ide ja! Det vil jeg også gjøre :-) Har du tenkt på hva du vil gi ham, Amahel? Jeg tenkte på konsertbillett,middag ute el.l. for oss to,men det er jo egentlig litt dårlig timing iom at man går inn i barselperioden....
Har ikke funnet DEN gaven enda.
Han liker å lese og er veldig glad i historie.
Vet også at han ønsker seg en tommel-ring. Så mulig jeg må på e-bay å shoppe ;)

Har ikke funnet DEN gaven enda.
Han liker å lese og er veldig glad i historie.
Vet også at han ønsker seg en tommel-ring. Så mulig jeg må på e-bay å shoppe ;)

God ide å kikke litt der :-)

Har litt lyst å gjøre noe for ham ja;)

Her har han ikke hatt d noe annerledes enn eller tror jeg å mye reising har han vært på så d spørs om han får. . Hehe.. Neida. . Kommer jeg over noe så kan d være ja:):)

hmmmm.....kanskje han skal få seg et grønt-kort kurs av meg sånn at han kan golfe seg med kompisene sine i området?
Det kan jo gå utover meg også da - men han må få lufta seg litt (+ jeg liker jo å være alene innimellom...)

Får se det an om han er ekstra kjekk med meg i sommer ;) Til nå så har jeg jo i grunn ha måttet klare meg selv :-P

Har noen andre forslag på gave, så tas de med takk :-)

Jeg vil også gi noe til mannen i huset - synes det er helt grusomt at jeg bare denne uka ikke har kunnet/fått lov til å gjøre det jeg pleier å gjøre. Men jeg aner ikka hva jeg skal kjøpe til han... han vil vel alltid verdsette noe verktøy, men jeg synes jo ikke det er en gave som sier: "takk for all støtten og hjelpen og gratulerer - du har blitt pappa", hehe.

Jeg vil også gi noe til mannen i huset - synes det er helt grusomt at jeg bare denne uka ikke har kunnet/fått lov til å gjøre det jeg pleier å gjøre. Men jeg aner ikka hva jeg skal kjøpe til han... han vil vel alltid verdsette noe verktøy, men jeg synes jo ikke det er en gave som sier: "takk for all støtten og hjelpen og gratulerer - du har blitt pappa", hehe.
Selve gaven kan jo være hva som helst og trenger jo ikke gjenspeile takken.
Den skriver du jo i kortet ved siden av.
Det viktigeste ar jo at han får noe han like og som igjen viser han at du setter pris på han og hans hjelp ;)

Så på facebook noen hadde nevnt noe om en pappa-kurv... Fylt den opp med pappa kopp, snack og øl. ( jeg har jo fått inntrykk av at mannfolk er noen ganger "enklere" å tilfredsstille - så kanskje et par kalde øl og fotball på tv'en er tingen? ).

En slik kurv fikk mannen min av meg da testen var positiv - den gaven ble han VELDIG glad for ;)
Var en 6-pack med øl, en halvflaske med gin og noen bodyer som det stod "I love daddy" etc. på

Her drikker ikke mannen øl, så det utgår.
Og drikkevarer har vi i massevs av da det ikke har blitt noe særlig drikking på han heller etter jeg ble gravid.
Så her blir det nok annet enn alkohol. ;)

Sist fikk samboer to fine dyre wiskey glass, lite verdens beste pappa håndkle og veldig gjennomført kort etter fødselen :) Selv fikk eg ... barnebøker, bamse og blomster som han panikk kjøpte før vi skulle hjem :P Ikke noe fint og romantisk kort og gave der, hehe. Blir nok en liten gave og kort denne gangen også, men spørs om eg gidder å legge så mye tid i det denne gangen :)

Bare lurer på en ting.... Nedkomstgave til mor, er det normalt? Så på annet forum at mange hadde fått noe etter fødsel...
Får jo verdens flotteste gave - et lite barn. Men hvordan kom mannen på at han kanskje skulle gi noe til mor i tillegg ?

Tror det er veldig ulikt hva som praktiseres rundtom. Mange som synes det er unødvendig med gaver - mens andre forventer noe dyrt og fint! :)

Jeg aner ikke
Bare lurer på en ting.... Nedkomstgave til mor, er det normalt? Så på annet forum at mange hadde fått noe etter fødsel...
Får jo verdens flotteste gave - et lite barn. Men hvordan kom mannen på at han kanskje skulle gi noe til mor i tillegg ?

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men flere av mine venninner som har fått barn har fått noe av mannen. Alt fra dyre smykker til mindre kostbare, men likevel kjærlige ting.

Back
Topp