En liten pinnsvinbaby på vei

Pinnsvinfrua

Forelsket i forumet
Sensommerlykke 2017
Er i dag 8+0. Fant det ut rimelig sent, 6 desember. Både jeg og mannen litt i sjokk, selvom vi viste hva vi gjorde. Trodde bare ikke det skulle gå så fort, kun prøvd i 1 mnd. Så er ikke helt oppdatert på forkortelser og andre ting[emoji28]
Var hos legen i dag, og fant det litt utfordrende. Han var ganske ny i jobben(kun vært der i 3 mnd) og tydelig at dette var første gangen med svangerskapskontroll for han.

Jeg fikk påvist i DES 15 moderate celleforandringer med HPV16 og gjennomførte en konisering 20/12-15. Tok ny celleprøve i juni, hvor det fortsatt var små celleforandringer. Nå er jeg bekymret for både sen abort og prematur fødsel. Legen ville bare henvise meg til sykehuset med vanlig UL hvor han skrev om celleforandringen, så fikk de ta avgjørelsen. Kjenner jeg ble litt bekymret, forstår legen hva celleforandring er? Noen erfaringer?
 
Celleforandringer i seg selv trenger ikke være farlig :) de har god peiling på sykehuset, så ville ikke gått å stresset over det <3
 
Tiden tikker framover. I dag er jeg 11+2.
Kjenner stadig på bekymringer, og må lære meg å ikke lese for mye om SA og MA. Bekymret for at det faktisk er en baby inni der, eller om jeg innbiller meg alt sammen. Har blitt dårligere de siste ukene. Vært svimmel, kvalm og vondt i hodet. De siste dagen har jeg også hatt "oppgulp", veldig ekkelt å sitte i kundemøter med det.
Hurra for en fantastisk flott lege, var veldig skeptisk i begynnelsen siden ham nesten kom rett ut fra skolen. Men han har vist seg å ta ting på alvor og hører på mine bekymringer.
Skal på sykehuset å ta ultralyd 24/1 samt oppfølgning av celleforandringen- så fram til da er ingenting offisielt. Men en del venner og noe familie har fått vite det. Nå er det bare å fortelle pappa det...
 
Hurra lille pinnsvinbaby! I går fikk vi se deg for første gang. Det var en surrealistisk opplevelse. Tenk at du er inne i magen min, og faktisk lever!
Vi gleeeeeeder oss til å møte deg <3
 
Back
Topp