En liten oppmuntring til alle!

nitalita

Gift med forumet
Det er snart 4 1/2 mnd siden jeg fødte ei velskapt lita jente. Fødselen gikk over all forventnig ble satt igang på termin pga lang vannavgang ,tok kun 2 1/2 time så var det gjort!

Men så var det tiden før fødselen da.....
De fleste rundt meg som hele tiden maste om at bare vent, "du kommer til å bli sååååå stor",
"å føde er et helvete", "du kommer til å gå over det er det som er vanlig", bla-bla-bla..

Man skal ikke sammenlikne andre med andre,selv om vi har lett for å gjøre det, i mitt tilfelle stemte INGENTING av hva alle andre sa,la på meg 12 kg (veier til vanlig 55 kg),fødte på termin og syns hele sv.skapet og fødselen var en fryd som har gitt mersmak!
Jeg var å trakk visdomstann for noen uker siden,og det var mer jævlig enn hva fødselen var, for en fødsel er det mest naturlige vi er ment for å gjøre!

Jeg var sterk psykisk og lot alt snakket gå meg hus forbi og stolte på meg selv og min kropp, og delte kun mine tanker og behov rundt fødselen med min kjære.

Så alle dere som har en fødsel forran dere, nyt resten av sv.skapet og det øyeblikket på fødestuen! Lykke til alle sammen og ha troen på dere selv og snakk med partnerern om tanker og forventninger til fødselen og hva du evt vil han skal gjøre!
Og til slutt anbefaler jeg på det sterkeste å gi lystgassen en sjanse,den var helt fantastisk..og jeg brukte kun den under hele fødselen!

STOL PÅ DERE SELV JENTER! OG PARTNEREN DERES!![:D]

veldig fint skrevet...
men sånn er det jo med alt, vi opplever ting forskjellig[:D]

Enig, bra skrevet!
Gruer meg heldigvis ikke til fødselen jg.. Vet at det er noe jeg må gjennom uansett, så det hjelper ikke å grue seg [:)] Og hundre tusenvis har gjort det før meg, så jeg skal nok overleve [:D]

Tusen takk for at det finnes slike som du. Er så jævla dritlei alle de skrekkhistoriene at du vil ikke tro det. Jeg har begynt å bli tøff i kjeften igjen.

Svarer folk som prøver å imponere meg med de værste fødselshistoriene. I begynnelsen av svangerskapet knakk hormonene meg ned psykisk, men dette har gått over, og nå er jeg samme tøffe jenta igjen.

Folk som liker å skremme andre eller hevde seg selv, har igrunn bare dårlig selvtillitt. Dette pleier jeg å si rett ut til de, og da skal jeg si at jeg stopper kjeften på de fleste.

Liker historier som dine. Tenk om flere var slik. Klemmer i fleng

takk for oppmuntring! en hører så mye skummelt om selve fødselen at det er til å miste nattesøvnen av..
godt å høre at du ikke har fått skrekken, da er det håp[:D]

heisanN!

Flott å lese innlegget ditt og jeg kunne like godt skrevet akkurat det samme selv for deler dine meninger fult ut. den tiden var helt super. er jo nå halveis i svangeskapet og jeg bare gleder meg til den deilige tiden når jeg kjenner fødselene er på gang og faktisk var selve fødselen også en flott opplevelse for oss så håper det blir likt denne gangen! ikke gru dere for å føde jenter... dere får noe ufattelig flot utav det og det er ikke vondere enn at de aller aller flesta av oss føder flere barn...

klemzzzzzz

Tusen takk for oppmuntring [:D]
Veldig bra skrevet!!!!
Som regel hører man om de som har det helt for-jævlig...
godt å høre positive historier om fødsler også.. Alle har hver sin historie..men det å stole på kroppen sin og la naturen gå sin gang er jo en kjempestyrke!

Det er ikke alle som føler de tør stole på seg selv og som gruer seg.

Jeg har 4 uker igjen til termin..Jeg gruer meg litt og gler meg masse..Så det er vel litt blandet følelser ute å går.. Men det skal bli godt å få det overstått.

Og jeg vet at dette skal jeg klare,, alle klarer det!!

Klemmer til deg, og kos til bebisen din!

Takk for en fødselshistorie som var mindre skremmende enn de fleste[;)]

tenker ikke så mye på selve fødselen, jeg.. gruer meg til sykehusoppholdet og ansvaret, men gleder meg veldig til å hilse på den lille leieboeren vår[;)]

Back
Topp