En liten opplysning!!!!

mamma84

Glad i forumet
Som de fleste nå vet har far egen opptjeningsrett til permisjon selvom mor går hjemme. Han kan da ta 29 uker med full lønn, eller 39 uker med 80% lønn. Mor får allikevel engangsstønaden sin på 33 584 NOK.

MEN:
De pengene far da får i lønn når han går hjemme får han ikke feriepenger av. Har hørt om noen som har brent seg på dette.

Så til dere som har det som oss, litt trangt økonomisk er dette ikke noe å anbefale da dere taper penger på det. Det er ihvertfall noe man må sette seg ned å regne på hvor lenge man da har råd til at far skal gå hjemme!

Klem mamma84!

Vet ikke, men jeg tror det er sånn at han får for 5 uker (de ukene som er forbeholdt far)

jeg og barnefaren bor ikke sammen lenger, men han vil veldig gjerne være der så mye som mulig for meg etter fødselen...
noen som vet om han får tatt pappa perm selv om vi ikke bor sammen?
eller mister han den retten da?

Hmmmm....

Nå skjønner jeg ingenting...
Får ta en telefon til trygdekontoret man hører til og spøtrre der. Er hvertfall greit å være på den sikre siden... Skal se om jeg får ringt i morgen å høre hva de sier...

Håper virkelig du har rett bast, for det hadde hvert sååå koselig om far også kunne være hjemme med meg!

Er ingen selvfølge at mor skal få feriepenger av permisjonspengene heller. Hvis du er fast ansatt eller har vikariat ut den tiden du har permisjon, så får du feriepenger til neste år av fødselspengene. MEN hvis du ikke har fast jobb, eller vikariatet ditt går ut når du starter permisjonen så får du ikke feriepenger for det året du går hjemme. Det samme trodde jeg gjalt pappapermisjonen.

Back
Topp