En liten oppdatering...

Bkno1954482

Andre møte med forumet
For 10 dager siden hadde jeg en mentruasjonslignende blødning og antok jeg hadde en SA ca 6 uker på vei. Jeg sendte melding til fastlegen om det var behov for konsultasjon, men fikk beskjed om at det ikke var noe å gjøre, kun ta en ny test etter 14 dager. Jeg har nå blødd sånn smått litt mørkt blod i 10 dager og har fortsatt posiiv test og graviditetsymptomer, men fikk i går kraftige blødninger med store klumper, ringte legevakten og fikk komme dit og henvist videre til gyn. Idag. Har fått innv. Ul nå og de fann faktisk ett bankende hjerte!! Med stort hematom rundt...så det så ikke spesielt positivt ut, måtte være forberedt på store blødninger når dette skal ut og skal tilbake om en uke...noen som har vært lignende og vet hva jeg kan forvente?

Har ikke erfaring med dette, men gratulerer med bankende hjerte!!:) Må være veldig vanskelig å få beskjed om at det ikke ser så positivt ut, men det må da være håp så lenge det er liv :)

Huff, :( så de var helt sikre på at du hadde en pågående SA? Pleier det å ta så lang tid da? Med positive tester og bankende hjerte? Vet ikke helt hva hematom er, men ring legen i morgen og hør :)
Sender deg en god klem og ønsker deg masse lykke til videre uansett hva som skjer :Heartbigred

Nei de sa egentlig ikke noe...annet enn at siden det var bankende hjerte gjorde de ingenrting,men ut fra min termin viste ul ca en uke for lite og at hematomet lå såpass rundt fostersekken at jeg ikke burde ha for store forhåpninger...

Nei de sa egentlig ikke noe...annet enn at siden det var bankende hjerte gjorde de ingenrting,men ut fra min termin viste ul ca en uke for lite og at hematomet lå såpass rundt fostersekken at jeg ikke burde ha for store forhåpninger...

Jeg har jo egentlig ikke peiling, men jeg er per menstermin (og i fht når jeg hadde sex) 9+3 i dag, men u.l. på tirsdag viste 8+3 da. Kan godt være det er illevarslende, men gynekologen min sa alt var greit, god hjertelyd og så bevegelse, så må foreløpig slå meg til ro med det. håper det kan være sånn for deg også! og at hematomet bare forsvinner. <3

Kan det ha vært to og at du har mistet den ene?

Gratulerer med bankende hjerte.
Sædceller kan leve inni kvinnen i opptil 7 dager samt at det befruktede embryo kan gå i dvale før det fester seg. I tillegg så kan de også vokse litt i rykk og napp sånn i starten.
Høres ut som du bør ta det med ro ihvertfall da med tanke på en stor blodansamling på et litt dårlig sted...

Lykke til!

Ny oppdatering... fikk fory dager siden en innv.ul etter store blødninger i 10 dager, de fant helt utrolig bankende hjerte, men d så ikke spesielt positivt ut pga fortsatt mye blod og rester igjen... var egentlig 99% på at jeg hadde mistet. Fikk ny kontroll kontroll etter 7 dager,, har siden dagen hatt mindre mensblødninger, men idag tok det helt av, 5 dager etter! Har fossblødd igjennom 3xnattbind og klær 4 ganger, når jeg har satt meg på do har du vært som du har vært diaré fra feil åpning (beklager detaljer)...til og med plasker blod på veggene... ringte sykehuset og de ville ha meg inn på sjekk igjen, holdt faktisk på å svime av å greide ikke å kjøre selv til sykehuset. Forklarte historien igjen! når jeg kom dit, og først sjekk av livmorhals? Men ingen frisk blødning, fordi om blodet randt nedover papiret jeg lå på... ny innv. ul, og legen ropte "det er liv!!". Mye frem og tilbake med flere leger, men deres konklusjon foreløpig er at jeg har mistet en tvilling, men fortsatt usikkert for "gjenlevende", da det var store samlinger med blod igjen som de normalt ville fjernet hvis d ikke var liv. De tok flere blodprøver, og ny kontroll om 1 uke, så lever fortsatt i uvisse med gedigne bind for å fange opp blodstrømmene

Milde måne alt du må gjennom da! Uffameg. Vet ikke hva jeg skal si, annet enn at jeg håper virkelig det går din vei <3 Må være forferdelig å leve med slik uvisshet. Ta godt vare på deg selv fremover!

Til tross for alle blødningene dine, som jeg kan forstå er utrolig urovekkende, så er jeg så glad for at det fortsatt er liv i magen din. En liten fighter inni der! :Heartred Krysser alt som krysses kan for at spiren skal klare seg, håper du får gode nyheter om ei uke og at blødningene avtar. Lykke til. :)

Krysser alle fingre for at det skal gå bra for deg :Heartbigred

Åj! Jeg hadde vært livredd!! Men så bra at alt står bra til :)
Og håper det fortsatt gjør det neste ul!

Så skummelt.
Utrolig bra at det er liv fremdeles. Krysser fingerne for at det fortsetter å gå bra med den lille, men håper blødningene stopper snart. Ta vare på deg selv.
Lykke til!

Back
Topp