En liten og en STOR pupp-.-

Mt91

Flørter med forumet
Til dere ammende eller som har ammet, jeg trenger hjelp!!
Det virker litt som at den høyre puppen har større melkeproduksjon enn venstre.. Ønsker jo helst at begge skal være "likedan", men nå ser det helt rart ut.

Hvordan får jeg økt melkeproduksjonen i venstre pupp? hjeelp! :b Legger ved et bilde, det er speilvendt..
ImageUploadedByBV Forum1467367188.772871.jpg

Haha, samme her!! Bare venstre! Prøver å amme mer på høyre, eller være litt mer bevisst på å ta mest fra høyre side..
Husker det skjedde forrige gang også, men at de justerte seg når melka ble borte - altså ikke skjeve etterpå! Noe jeg satt pris på;)

I motsetning til theugg så kan jeg si at min venstre pupp aldri justerte seg etter amminga var avslutta. Og nå er det fortsatt mindre i venstre enn i høyre.

Amminga er mer vellykka denne gangen, og etterspørselen er mye større, så nå er begge puppene større enn sist, men fortsatt synlig forskjell i størrelse.

Forsøker å nesten alltid legge ham til venstre (minste) bryst først, slik at det blir bedre tømt. Dersom han tømmer høyre også, legger jeg ham til venstre for "tørramming" der i stedet for på høyre.

Litt rart egentlig at venstre er minst også nå, for det er absolutt der han ligger mest, men det stammer vel fra de to første ukene da den brystvorta var ekstremt vond (invertert nippel)

Har samme problem, tror melkekjertelgreia er større i den ene siden den alltid har vært pittelitt større.. men nu er det jo enormt forskjell:((

I motsetning til theugg så kan jeg si at min venstre pupp aldri justerte seg etter amminga var avslutta. Og nå er det fortsatt mindre i venstre enn i høyre.

Amminga er mer vellykka denne gangen, og etterspørselen er mye større, så nå er begge puppene større enn sist, men fortsatt synlig forskjell i størrelse.

Forsøker å nesten alltid legge ham til venstre (minste) bryst først, slik at det blir bedre tømt. Dersom han tømmer høyre også, legger jeg ham til venstre for "tørramming" der i stedet for på høyre.

Litt rart egentlig at venstre er minst også nå, for det er absolutt der han ligger mest, men det stammer vel fra de to første ukene da den brystvorta var ekstremt vond (invertert nippel)
Oh no!! Håper virkelig det justerer seg igjen når melka blir borte igjen!
Ellers må jeg investere i bra undertøy.. ;)

Jeg har også mer melk i venstre enn i høyre. Prøver å legge han oftere til høyre, og når jeg skal pumpe hvis jeg skal ut på noe som krever at han må få flaske, pumper jeg alltid høyre.

Når vi legger oss for natta ammer jeg med venstre, slik at både hun og jeg sovner under amminga. Leste at det kunne hjelpe melkeproduksjonen å la baby ligge inntil det minste brystet for å stimulere et hormon som skal øke melkeproduksjonen. Så det har jeg gjort de siste dagene, og må si at det har hjulpet litt hvertfall! :-)

Back
Topp