En liten hvit løgn på egenmeldingen?

Lilutta

Gift med forumet
Oktoberlykke2020❤
Hei dere. Jeg sitter å grubler. Er hjemme fra jobb i dag, blir da egenmelding. Er hjemme pga kvalme og oppkast. På egenmeldingen kan man krysse av på et punkt hvor det står at fraværet skyldes svangerskap. Men jeg har ikke fortalt sjefen at jeg er gravid, og vil heller ikke fortelle det enda.

Det er mye som står på spill på min arbeidsplass nå fordi større stillinger skal deles ut. Jeg er redd for å bli diskriminert og ikke få så høy stilling som jeg kunne fått, om jeg forteller at jeg er gravid nå :sorry: Syns dette er ordentlig vanskelig. Skal jeg lyve på egenmeldingsskjema og håpe at formen blir bedre så jeg klarer å jobbe? Skal jeg fortelle sjefen at jeg er gravid og håpe at det ikke får uheldige konsekvenser for meg? Ble gravid på et veldig dårlig tidspunkt denne gangen.. :(

Helt innafor å holde det hemmelig i alle fall til uke 12. Jug med god samvittighet. Du kan jo bare si etterpå at du ville vite om det gikk bra før du delte nyheten.

Fult innafor med en løgn her.
Det er synd det skal være sånn. Men gravide blir dessverre diskriminert

Takk for alle svar! Da skal jeg gjøre som jeg hadde tenkt, og prøve å holde det skjult fram til endringene på jobb er fastsatt.

Back
Topp