En liten hvil :)

Sportymamma86

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Vi monterte senga til lillesøster i sta, storebror på snart 5 hjalp til å var veldig flink å ordnet til sammen med oss. Etter å montert ferdig snakket vi om hva som snart skulle skje, hvorfor senga måtte stå sånn osv, så la vi oss i hver vår armkrok på mannen å sovnet i 20 minutter, det var så trygt og godt, en god stund for oss alle tre-som snart blir fire :) Vi er spent på hvordan 5 åringen vil ta det når lillesøster endelig kommer, en stor omveltning i livet til gutten vår som er vant til bare oss :)

Så koselig ❤

Min gutt bi 4 og ett halvt om noen dager så er veldig spent selv, di e jo vant med å ha oss for seg selv så bi nokk tøfft ja :) men samtidig så kjønner di mye og man kan forberede di godt med å prate om ke som skjerå korsn det blir :) og trur det beste du kan gjøre er og inkludere di sånn som dere ser ut til og gjøre :) både før og etter fødsel :) min gutt gleder seg masse og har fått vert med og gjort i stand og fikset til lillesøster :) men også veldi spent korsn det blir når babyen kjæm :D

Etter å ha sett reaksjonen til snuppa mi på snart 4,5 år og nabo jenta som snart blir 3 (moren er gravid med termin også i oktober).
Så vil jeg tro det er lettere for våres at det kommer et søsken, siden de lettere forstår og det er lett å kommunisere med dem.

Nabo jenta viser veldig sterke sjalu trekk allerede nå og moren er allerede nå redd for at hun skal skade babyen

Etter å ha sett reaksjonen til snuppa mi på snart 4,5 år og nabo jenta som snart blir 3 (moren er gravid med termin også i oktober).
Så vil jeg tro det er lettere for våres at det kommer et søsken, siden de lettere forstår og det er lett å kommunisere med dem.

Nabo jenta viser veldig sterke sjalu trekk allerede nå og moren er allerede nå redd for at hun skal skade babyen
Ja jo eldre de er jo mer kan man snakke med barna om hva som skal skje. Her er nøkkelen nå mye ros hver gang han hjelper til å snakker om lillesøster, vi ser at han vokser mye når han får ros :) jordmor sa vi burde opprettholde rutinene vi har etter fødsel, vie mest tid til han i starten, å at han og får gaver når babyen får så mye :) spennende tid :)

Ja jo eldre de er jo mer kan man snakke med barna om hva som skal skje. Her er nøkkelen nå mye ros hver gang han hjelper til å snakker om lillesøster, vi ser at han vokser mye når han får ros :) jordmor sa vi burde opprettholde rutinene vi har etter fødsel, vie mest tid til han i starten, å at han og får gaver når babyen får så mye :) spennende tid :)
Ja det er veldig viktig at de ikke blir glemt og får masse oppmerksomhet på lik linje som før.
Her er hun veldig delaktig i alt og vil være med på alt nesten.
Ble skikkelig glad når hun fikk velge gave å kjøpe til lillebror osv :)
Også har vi kjøpt gave til henne fra lillebror som hun skal få ved første møte ❤

Hadde en sånn hvil med 4-åringen her i dag, helt uplanlagt - vi skulle bare slappe av litt i senga - var kjempekos ❤️

Back
Topp